Mua taas ihmetyttää poikalapsen äitinä tyttöjen vaatevärit kaupoissa: vaaleanpunaista vaaleanpunaisen perään....

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Tuntuu käsittämättömältä, että joka kaupassa tyttöjen vaatteisiin on ängetty edes vähän vaaleanpunaista. Uskomatonta. Ettekö te tyttölasten vanhemmat kyllästy vaaleapunaiseen????
 
vieras
Mäkin olen aina tyytyväinen lastenvaatekaupassa, että hankintalistalla on vain poikien vaatteita. Siinä vaaleanpunaisessa meressä tulisin hulluksi. Varmaan tosi vaikeaa löytää esim. ulkovaatteita ilman punaista ja lilaa.
 
HelloShitty
kyllä! varsinkin ihan pienille vauvoille. siks ostinkin tällä kertaa aika paljon enemmän pojille tarkotettuja bodeja ym. ruskeeta, vihreää....kyllä se mitta tulee täyteen aina välillä! esikoisella nyt enimmäkseen mustaa. :D
 
En kyllästy :p
Mulla on itelläkin todella paljon vaaleanpunaisen ja pinkin eri sävyisiä vaatteita.

Toki (sekä mulla että lapsilla) on muitakin värejä, esim. ruskeaa, vihreää, tummanpunaista, valkoista, lilaa...
 
Mä ostan tyttärelleni paljon vaatteita poikien puolelta. Löytyy todella kivoja. Mä en halua mitää prinsessa juttuja tai Hello Kittyä, yök. Sit ehkä kun on sen ikäinen että alkaa itse vaatimaan vaaleanpunaista niin täytyy varmaan jotain ostaa. Vaikka toivon, että suostuisi silloinkin pitämään muutakin kuin vaaleanpunaista.
 
vaalu
ihanaa..äiti saa elää prinsessana kun en nuoruudessa saanut mitään ihania vaatteita,köyhiä kun oltiin...haluan kaiiikki vaaleanpunaiset, valkoiset..pinkit..keltaiset,..ihkua
 
puddighinu
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Totaalisen kyllästynyt :wave:
Tosin tyttärelle iski uusi prinsessavaihe ja itse haalii sitä vaaleanpunaista vaatetta päälleen, mutta ainakin vauva-aikana vaaleanpunainen tunki jo korvista ulos.
PEESI! Haluis välillä tytölle jo jotain muutakin päälle. Itse etsin sitten aika paljon punaista ja sinistä, tai ruskeata jos löytyy. Lahjaksi saadut vaatteet on järjestään vaaleanpunaisia.
 
Naapurin tytöilä ei ole kuin vaaleanpunaisia vaatteita ja ..... itseasiassa raattaatkin , pyörät ja kaikki muutkin varusteet on vaaleanpunaisia. En ymmärrä .... no ei kai mun tarvikkaan ymmärtää , tylsältä vaan näyttää
 
Aika monesti kyllästyttää. Ei sillä, kyllä tytöt saa hemppisrinsessoja ollakin, mutta välillä tekisi mieli ostaa muitakin värejä kuin vaaleanpunaisen eri sävyjä, punaista ja liilaa. On mulla poikakin olemassa ja pakko sanoa, että pojille on tarjolla paljon enemmän värivaihtoehtoja kuin tytöille.
 
ty
Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA-pisamapeikko-:
Aika monesti kyllästyttää. Ei sillä, kyllä tytöt saa hemppisrinsessoja ollakin, mutta välillä tekisi mieli ostaa muitakin värejä kuin vaaleanpunaisen eri sävyjä, punaista ja liilaa. On mulla poikakin olemassa ja pakko sanoa, että pojille on tarjolla paljon enemmän värivaihtoehtoja kuin tytöille.
pojille on paljon vähemmän tarjolla värejä.
 
Tykkään kyllä vaaleanpunaisesta ja kaikesta tyttömäisestä mutta liika on liikaa. Aiemmin yhdistelin mielelläni vaatteita niin että pikkusisko sai joukkoon joitain isoveikan vanhoja vaatteita, noin reippautta tuomaan. Nyt kun pikkusisko on mennut kasvussa isoveikasta ohi, saatan ostaa tytölle joitain vaatteita ihan teitoisesti poikien puolelta ja saavat sitten kietää veljelle seuraavaksi. :)

ja sitten esim. po.p:lta tyttkkään ostaa sellsia unisex-vaatteita joita voi sitten käyttää kumpainenkin.
 
vieras
Nykyään pojille saa jo kivasti värejä kun ovat retroilun myötä tulleet muotiin. Pienten lasten vaateosastot voisivat olla kuten vauvanvatteiden kohdalla; ei olisi mitään erottelua tyttöjen ja poikien kesken.

Mutta isommille pojille 4v + on edelleen vaikea löytää muuta kuin harmaata, mustaa ja sinistä. Ja juhlavaatteet...grr. Krakaa ja ruutupaitaa.
 

Yhteistyössä