Mua taas ihmetyttää poikalapsen äitinä tyttöjen vaatevärit kaupoissa: vaaleanpunaista vaaleanpunaisen perään....

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja potero:
miks pojat käyttää aina sinistä ja ruskeeta..plääh
Meidän poika tykkää väreistä ihan hurjasti.
Välillä saa oikein etsimällä etsiä kivoja vaatteita, onneksi kesän myötä helpompaa.
Benetton ja name it on ainakin sellaisia jotka valmistavat poitsujen vaatteita tosi herkullisissa väreissä =)

Ja tytölle mun mielestä löytyy ihan kaikenlaista, ei pelkästään vaaleanpunaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nykyään pojille saa jo kivasti värejä kun ovat retroilun myötä tulleet muotiin. Pienten lasten vaateosastot voisivat olla kuten vauvanvatteiden kohdalla; ei olisi mitään erottelua tyttöjen ja poikien kesken.

Mutta isommille pojille 4v + on edelleen vaikea löytää muuta kuin harmaata, mustaa ja sinistä. Ja juhlavaatteet...grr. Krakaa ja ruutupaitaa.
Sou peesi. No retroja saa, mutta muuten vaihtoehdot ovat ankeat. Noi vihreät, ruskeat, oranssit, punaiset ja keltaiset mitä meillä on, niin ovat kyllä ankaran työn tulosta. Suoraan kävelemällä kauppaan ja ostamalla kerralla ei kyllä onnistu.
 
olen huomannut
Tuntuu että ihmiset kävelee kaupoissa laput silmillään! :eek: Onhan tuolla tyttöjen osastolla ihan kaikkia värejä! Yhdessä vaiheessa oikein ärsytti, kun tytöille oli tosi paljon tummansinistä, kun ei tytön kanssa tykätä siitä. Poikien osastollekin on viime vuosina tullut värejä näiden retroilujen myötä - eli molemmille löytyy tänä pänä aika hyvin värejä! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja olen huomannut:
Tuntuu että ihmiset kävelee kaupoissa laput silmillään! :eek: Onhan tuolla tyttöjen osastolla ihan kaikkia värejä! Yhdessä vaiheessa oikein ärsytti, kun tytöille oli tosi paljon tummansinistä, kun ei tytön kanssa tykätä siitä. Poikien osastollekin on viime vuosina tullut värejä näiden retroilujen myötä - eli molemmille löytyy tänä pänä aika hyvin värejä! :)
Mä kävin tässä Tampereella ennakkokatsomassa kolmen lastenvaateliikkeen valikoimat poikien osalta. Stokka oli sinistä, mustaa ja harmaata. Pari yksittäistä värikästä vaatetta ei ole valikoimaan. Kekäle ihan samoin. Nanouk samaa. Sokokselle en enää mene, koska siellä on niin surkea valikoima.

Missä ovat valikoimat? En suostu valitsemaan ekaa värikästä vaatetta mikä tangossa on. Kyllä minä katson kokoa, kuosia, malliakin...

Kyllä etsimällä ja bongaamalla saa väriä. Mutta se on alituista kaupassa ravaamista (koot kivoista vaatteista menevät välittömästi)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nykyään pojille saa jo kivasti värejä kun ovat retroilun myötä tulleet muotiin. Pienten lasten vaateosastot voisivat olla kuten vauvanvatteiden kohdalla; ei olisi mitään erottelua tyttöjen ja poikien kesken.

Mutta isommille pojille 4v + on edelleen vaikea löytää muuta kuin harmaata, mustaa ja sinistä. Ja juhlavaatteet...grr. Krakaa ja ruutupaitaa.
Sou peesi. No retroja saa, mutta muuten vaihtoehdot ovat ankeat. Noi vihreät, ruskeat, oranssit, punaiset ja keltaiset mitä meillä on, niin ovat kyllä ankaran työn tulosta. Suoraan kävelemällä kauppaan ja ostamalla kerralla ei kyllä onnistu.
Jep, isoille pojille on ihan kauheeta toi tarjonta, ei mitään iloisia värejä tai kuvioita :( Pienille pojille ihan hyvin jo löytyy värikästä päälle, mutta isommat pojat on tuomittu synkistelijöiksi :kieh:
 
antaa kaikkien kukkien kukkia
onneksi mulla on tyttö ja poika :) voi ostaa molemmilta osastoilta. tytölle kyllä on löytynyt ihan henkkamaukastakin ruskeaa,vihreää,vaaleansinistä ja mustaa. ei todellakaan pelkkää vaaleanpunaista. ja talvihaalareissa tytöllä on ruskeaa ja tummanpunaista pojalla saman merkin vihreää ja ruskeaa. eikä vaaleanpunaisessakaan mitään pahaa ole, kunhan nyt ihan kaikki vaatteet ei ole vaaleanpunasta. tytöt saa olla tyttöjä ja pojat poikia, viis aikuisen mausta :D
 
No eipä kyllästytä.
Minä olen osan esikoisen sinisistäkin vaatteista ottanut hänelle käyttöön. Kaupastakin saa vaikka minkä väristä vaatetta. Mutta ne pinkitkin on tosi söpöjä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja olen huomannut:
Tuntuu että ihmiset kävelee kaupoissa laput silmillään! :eek: Onhan tuolla tyttöjen osastolla ihan kaikkia värejä! Yhdessä vaiheessa oikein ärsytti, kun tytöille oli tosi paljon tummansinistä, kun ei tytön kanssa tykätä siitä. Poikien osastollekin on viime vuosina tullut värejä näiden retroilujen myötä - eli molemmille löytyy tänä pänä aika hyvin värejä! :)
Mä kävin tässä Tampereella ennakkokatsomassa kolmen lastenvaateliikkeen valikoimat poikien osalta. Stokka oli sinistä, mustaa ja harmaata. Pari yksittäistä värikästä vaatetta ei ole valikoimaan. Kekäle ihan samoin. Nanouk samaa. Sokokselle en enää mene, koska siellä on niin surkea valikoima.

Missä ovat valikoimat? En suostu valitsemaan ekaa värikästä vaatetta mikä tangossa on. Kyllä minä katson kokoa, kuosia, malliakin...

Kyllä etsimällä ja bongaamalla saa väriä. Mutta se on alituista kaupassa ravaamista (koot kivoista vaatteista menevät välittömästi)
Stokkan poikien lastenvaatteet on niin kauheita. Golf-vaatteita pikkuaikuisille.
 
vieras
Musta on kätevää et tytöillä on punaista ja vaaleanpunaista lähes kaikki vaatteet,suht pienikin lapsi voi itse valita vaateet aamulla ja ei silti tule sirkuspelle-lookia kun sävyt suurinpiirtein sopii yhteen.:)
Enemmän mua ärsyttäis sinisen ylivalta poikien vaatteissa, mä tykkäisin pojalla enemmän vihreästä eri sävyissä.
 
mää
rakastan sitä pinkkiä:)...meillä on pinkit kärrytkin...siihen yhdistelen sitten ruskeeta,valkosta,sitä "mudan"värii vai miksi sitä sanotaan yms....mulla on rinsessa ja haluun myös ylpeästi näyttää sen...meijän neitii ei poikien vaatteisiin pueta piste ennekuin kun hän itse ilmoittaa toisin;)
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nykyään pojille saa jo kivasti värejä kun ovat retroilun myötä tulleet muotiin. Pienten lasten vaateosastot voisivat olla kuten vauvanvatteiden kohdalla; ei olisi mitään erottelua tyttöjen ja poikien kesken.

Mutta isommille pojille 4v + on edelleen vaikea löytää muuta kuin harmaata, mustaa ja sinistä. Ja juhlavaatteet...grr. Krakaa ja ruutupaitaa.
joo.pääkallot ja sinistä ja mustaa ja harmaata.. ihan ku pojat ei tykkäis väreistä.. kivoista kuvioista..mikä ihme lasten kuvio se pääkallo on?
 
vauva-aikana meillä ei niin hirveesti vaaleanpunaista ollu, sitten iski prinsessa ikä(joka siis jatkuu ja jatkuu vaan) ja lähes kaikki on vaaleanpunaista..
nyt alkaa vähän kyllästyttää ja jos uusia vaatteita olen ostanut, en osta vaaleanpunaista..
 
pink
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
rakastan sitä pinkkiä:)...meillä on pinkit kärrytkin...siihen yhdistelen sitten ruskeeta,valkosta,sitä "mudan"värii vai miksi sitä sanotaan yms....mulla on rinsessa ja haluun myös ylpeästi näyttää sen...meijän neitii ei poikien vaatteisiin pueta piste ennekuin kun hän itse ilmoittaa toisin;)
Poikien jälkeen mä olen kyllä ihan vaaleanpunaisen perään. Tosin on noilla pojillakin on vaaleanpunaista, mutta se on eri asia. Kyllä tuo isompana osaa sitten muuta haluta, eli peesailen tätä, mulla on prinsessa vaaleanpunaisissa.

Sitä paitsi ruskea josta pidän sopii sen kanssa.

Ja miksi nykyään kaikkien pitää olla vastaan näitä perusvärejä, halutaan kapinallisesti saa tyttöjä pois tyttöjen jutuista? Kyllä ne tytöt saa edelleen olla tyttöjä. Mutta en väitä että vaaleanpunainen on ainoa mahdollisuus, meilläkin on muita värejä myös. Oranssi on ihana :)

 
vieras
Mun mielestä kaupoissa on kiva valikoima vaatteita tytöille.. omalla vajaa 3-vuotiaalla tytölläni ei ole juuri ollenkaan vaaleanpunaisia vaatteita. Ihan kaikenvärisiä löytyy. Mustiakin.
 

Yhteistyössä