P
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Pia:Vanhempien jatkuva henkinen laiskuus on melkein vielä huolestuttavampaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Pia:Ei mitään uusia virikkeitä lapsille eikä itselle. Koko porukka esimerkiksi istuu vain töllön ääressä. Ei lueta satuja lapsille eikä muutenkaan motivoida lasten ( eikä omaa) mielikuvitusta.
Alkuperäinen kirjoittaja iipa:Väitämpä ettei se ole aina vanhemmista kiinni jotkut on vaan niin ennekkoluuloisia etteivät suostu syömään kuin niitä tuttuja makuja ja toiset taas ennekkoluulottomasti maistavat kaikkea uutta.
meillä poika on tosi nirso ruuan suhteen eikä edes mitään uutta suostu maistamaan, kuin pakolla ja nuorempi taas haluaa kaikkea uutta maistaa ja on ruuan suhteen ennekkoluuloton ja ihan samoja ruokia tarjotaan molemmille ja ihan samalla lailla on vauvasta asti uusiin makuihin totuteltu.
Alkuperäinen kirjoittaja mä:ai että lapsi syö mitä vaan mitä tarjotaan? ei niin pidä paikkansa! minäkään en meillä tarjoa puuroo!!! eiköhän kun parin vuoden ajan keittelee ilta ja aamupuuroa ja jokakerran se jäi syömättä,voi tulla siihen tulokseen että lapsi ei tykkää eikä todellakaan syö sitä puuroa!
meni vähän asian vierestä mutta asiat ei ole niin pirun mustavalkoisia! eikä meilläkään syö poitsu esim.herneitä,ei vaikka niitä olisi jokaikinen päivä tarjolla!
(selvennykseksi kuitenkin että kaikki hedelmät ja marjat menee. sekä salaatit,kurkut,tomaatit.maissit,porkkana,paprika yms) mutta esim.minä olin niin nirso ja olen vieläkin oikeastaan että en kyllä suostunut syömään mitään kukkakaalia tai parsakaalia yäk(keitossa menee just ja just)
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja iipa:Väitämpä ettei se ole aina vanhemmista kiinni jotkut on vaan niin ennekkoluuloisia etteivät suostu syömään kuin niitä tuttuja makuja ja toiset taas ennekkoluulottomasti maistavat kaikkea uutta.
meillä poika on tosi nirso ruuan suhteen eikä edes mitään uutta suostu maistamaan, kuin pakolla ja nuorempi taas haluaa kaikkea uutta maistaa ja on ruuan suhteen ennekkoluuloton ja ihan samoja ruokia tarjotaan molemmille ja ihan samalla lailla on vauvasta asti uusiin makuihin totuteltu.
Kerron esimerkin.
Perhe oli meillä kylässä. Minä olin tehnyt keittoa jossa on siis perinteiset kasvikset mukana. Ennenkuin lapsia pyydettiin ruokapöytään, tämä äiti noukki lapsensa lautaselta kaikki porkkanat ja lanttupalat, koska lapsi ei niistä tykkää. Siis ei anna edes mahdollisuutta niitä syödä, kun jo ennen kuin lapsi on edes pöydässä niin lautanen järjestetään niin että siinä ei ole muutakuin perunaa ja lihaa ja lientä. Eli lapselle ei tarjota näitä, eihän se sillon opi syömäänkään. Eri asia se tietysti on jos annetaan mahdollisuus.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:onko se sinun ongelmasi?
ei onneksi. sanoinpa vaan että sääliks käy lasta joka lihotetaan kotona ja lapsihan siinä sitten kärsii.. mutta tosiaan, eihän se mun ongelmani ole.
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:meillä nuo eläs banaaneilla, mandariineilla, viinirypäleillä, herneillä, porkkanoilla, tomaatilla, paprikalla ja kurkulla jos antas luvan..
ja myös perunat, lantut ja nauriit uppoaa, samoin kaikki salaatit..
Tuo isompi oli pienempänä syöttämässä omat karkkisa muille, mut auta armias jos joku meni hänen herne-kukkakaali-porkkana sekotelmaan koskemaan![]()