mua surettaa meidän neidin puolesta..PPH:sta !!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pph myös:
Kysympä vielä, että moniko vanhempi oikeasti katsoo suopeasti jos alan heidän pienokaisiaan keskellä kaupunkia pissattamaan (varsinkin syysmyrskyssä ja talvipakkasilla)?
Pissatat lapset ennen ulos lähtöä...Siis ne lapset, ketkä ovat jo päiväkuivia.
 
vieras
Justiinsa näin... Et vie vaippoja, mut kusi housussa ei saa olla.. on kyllä pikkusen ristiriitaisia nämä jotkut kommentit! Mitä haittaa siitä on jos se vaippa on max 2 tuntia housussa siellä ulkona???? En usko et kukaan lapsi siinä ajassa taantuu taas käyttämään vaippaa..
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Miksi lapsen pitäs käydä puskapissalla jos ei halua, ei aikuiseltakaan vaadita mitään puskapissoja vaan aikunen menee vessaan.
Varsinkin kun kotona on opetettu, että pihalle eikä puistoon pissata.
No sun mielestä se pph lähtee siis koko ryhmän voimin puistosta kotiin pissalle?
Kyllä, näin mun mielestä. Mun mielestä pientä lasta ei tartte opettaa siihen, että nurkkiin kuseksiminen on sallittua. Kyllä se aikuselle hyvin usein poliisi setä tulee huomauttamaan jos kaupngilla kulet ja nurkkiin kuseksit. Jos sanot, että pph opetti niin ei taida ihan mennä läpitten selitys... tämä esimerkki nyt kärjistettynä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pph myös:
Kysympä vielä, että moniko vanhempi oikeasti katsoo suopeasti jos alan heidän pienokaisiaan keskellä kaupunkia pissattamaan (varsinkin syysmyrskyssä ja talvipakkasilla)?
Tottakai se on parempi vaihtoehto kuin se että housut ovat märät. Mutta varmaan siitä keskikaupungilta löytynee vessojakin, noi puskapissat ymmärtää täällä maalla hyvin.
 
Meillä
Meillä kun likka meni hoitoon, niin kuivaksiopettelussa tuli kyllä iso takapakki. Mutta lähinnä sen takia kun oli uusista kavereistaan niin tohkeissaan että se pisulla käynti unohtu, ja ehkä senkin takia että piti isommille kavereille näyttää että on iso tyttö myös, eli aina kun hoitotäti kyseli oisko tarve käydä niin sanoi "ei", koska isotkin tytöt kävi itsekseen ja sillon kun ei kyselty. Ja sit se pissi lirahti leikin lomassa kuitenkin. Tai just kun olivat retkellä, kun ei ollu lähtiissä suostunu käymään. Hyvin huomasi kun kävi hakemassa, että vaikka ois jo jalat ristissä pidätelly, niin "ei" ollu ikinä pissahätä jos isommista tytöistä oli joku lähellä.

Mutta se oli vaan sellanen vaihe, kotona kaikki onnistu kuten muutenkin, ja sit hoidossakin jonkun ajan kuluttua loppua tuo, kun jäi se näyttämisen halu ja suostui muistuttaessa käymään siellä pissillä.
 
En ole puhunut vielä..huomenna otan asian puheeksi.
Ja mä pelkään,et tyttö tottuu siihen et sil on joka pvä sen pari tuntii se vaikka..niin hoidossa kuin kotona..
Ja se olis kotirintamalla takapakkia..
kun meijän tyttö osaa pidättää ja osaa olla ilman vaippaa on jo kauan osannut..
 
Ninni
Mä olen taas itse ilmoittanut päiväkotiin että me ei sitten enää tuoda vaipppoja koska poika pärjää jo ilman vaikkakin hätäpissoja voi tulla mutta olen kuskannut sitten kasan pikuhousuja sinne,eivätkä ole valittaneet.Pidä puolesi.
 
Äitee
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
En ole puhunut vielä..huomenna otan asian puheeksi.
Ja mä pelkään,et tyttö tottuu siihen et sil on joka pvä sen pari tuntii se vaikka..niin hoidossa kuin kotona..
Ja se olis kotirintamalla takapakkia..
kun meijän tyttö osaa pidättää ja osaa olla ilman vaippaa on jo kauan osannut..
Kiellät hoitajaa laittamasta missään olosuhteissa vaippaa, mutta varaudu nurisematta runsaseen pissapyykkiin. Paljon vaihtovaatteita hoitokassiin, myös ylimääräinen ulkopuku. Yksinkertaista.

 
siis mulla on ollutkin toinen tuulipuku nyt koko ajan kassissa samoin parit housut,parit sukkarit,parit pikkarit jne..
Tänää tuli pitkästä aikaa pissa pyykkiä..eikä pissa ollut tullut ulkona vaan sisällä...
Ja silti pitäs saada ulkoiluja varten vaippa...?! :eek:
 
Keskusteleppa huomenna sen hoitajan kanssa, uskon että asia selviää puhumalla. Siis jos hoitaja on ammattitaitoinen. =)
Jos susta tuntuu, että et ehdottamasti halua vaippaa lapsellesi, niin sitten pysyt vaan tiukkana. Vanhemmat ovat kuitenkin viime kädessä he jotka lapsen asioista päättävä, vaikka lapsi viettääkin päivänsä perhepäivähoidossa! =)
Kannattaa kuitenkin kuunnella myös hoitajaa ja tehdä päätös, joka on LAPSEN kannalta kaikkein paras ratkaisu! =)
 
Joo
Kannattaa tosiaan kuunnella sen hoitajankin perustelut, koska lapsi voi käyttäytyä hyvin erilailla kotioloissa ja hoidossa, eli hoidossa se pottailu ei vielä ehkä onnistu ollenkaan niin hyvin kun kotona, jollon hoitajan voi todella hankala olla yhden lapsen pottailuja hoitamassa.
 
No, meillä poika oppi loman aikana kuivaksi, ja oli ollu ilman vaippaa niin hoitaja halusi kumminkin pitää vaippaa. Hän oli sitä mieltä, että vasta sitten kun lapsi osaa selvällä suomen kielellä sanoa, että on hätä ja että haluaa potalle niin vasta sitten vaippa otetaan pois. Meidän pojalla oli puheen viivästymä ja itse olin sitä mieltä , että sitä päivää saadaan kyllä odottaa että poika osaa sen sanoa. Ja tässä olin kyllä ihan oikeassa. Meillä oli kyllä sitten myös paljon muitakin asioita joista osa on tullu vasta jälkeenpäin tietooni. Mutta jostain syystä vanhempi lapseni ei kertonu mitään ja nuorempi ei osannu kertoa. Joskus jos esikoinen jotain kertoi ja otin asian puheeksi hoitajan kanssa niin asia käännettiin niin että lapseni valehtelee. Mutta rupes oleen niin , että poikani alkoi usein itkemään jo sata metriä ennen hoitopaikkaa. Ja niin.... Siinä oli tosiaan muutamia outoja juttuja jotka mua epäilytti ja oli se kuuluisa äidinvaisto....ja sitte ku oli vielä puheenviivästymä niin vaihdoin päiväkotiin. Ja voin sanoa, että lapset oli ollu kaks viikkoa päiväkodis niin mun poika oli ihan eri poika ku ennen. Ja rupes se puheki sieltä tulemaan , toki puheterapiaski käytiin. Mutta olen sitä mieltä , että kun hoitopaikassa ei kaikki ollu reilassa niin se vaikutti jo lapsen kehitykseenkin. Ja nyt jälkeenpäin kun aikaa on todella kulunu molemmat lapset ovat kertoneet ikäviä asioita tuosta hoitopaikasta, poika ihan itkien. Ilmeisesti rohkenivat puhua vasta kun olivat aivan varmoja etteivät enää joudu kyseiseen hoitopaikkaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mamma73:
No, meillä poika oppi loman aikana kuivaksi, ja oli ollu ilman vaippaa niin hoitaja halusi kumminkin pitää vaippaa. Hän oli sitä mieltä, että vasta sitten kun lapsi osaa selvällä suomen kielellä sanoa, että on hätä ja että haluaa potalle niin vasta sitten vaippa otetaan pois. Meidän pojalla oli puheen viivästymä ja itse olin sitä mieltä , että sitä päivää saadaan kyllä odottaa että poika osaa sen sanoa. Ja tässä olin kyllä ihan oikeassa. Meillä oli kyllä sitten myös paljon muitakin asioita joista osa on tullu vasta jälkeenpäin tietooni. Mutta jostain syystä vanhempi lapseni ei kertonu mitään ja nuorempi ei osannu kertoa. Joskus jos esikoinen jotain kertoi ja otin asian puheeksi hoitajan kanssa niin asia käännettiin niin että lapseni valehtelee. Mutta rupes oleen niin , että poikani alkoi usein itkemään jo sata metriä ennen hoitopaikkaa. Ja niin.... Siinä oli tosiaan muutamia outoja juttuja jotka mua epäilytti ja oli se kuuluisa äidinvaisto....ja sitte ku oli vielä puheenviivästymä niin vaihdoin päiväkotiin. Ja voin sanoa, että lapset oli ollu kaks viikkoa päiväkodis niin mun poika oli ihan eri poika ku ennen. Ja rupes se puheki sieltä tulemaan , toki puheterapiaski käytiin. Mutta olen sitä mieltä , että kun hoitopaikassa ei kaikki ollu reilassa niin se vaikutti jo lapsen kehitykseenkin. Ja nyt jälkeenpäin kun aikaa on todella kulunu molemmat lapset ovat kertoneet ikäviä asioita tuosta hoitopaikasta, poika ihan itkien. Ilmeisesti rohkenivat puhua vasta kun olivat aivan varmoja etteivät enää joudu kyseiseen hoitopaikkaan.
Päiväkodissa on se hyvä puoli, että monta aikuista, kukaan ei saa sooloilla tyhmyyksiä...
 
vieras
Mutta onhan se hyvä tarkastuttaa, ettei ole mitään tulehdusta tms. vikaa, jos toisella on pissahätä koko ajan. En tiedä, onko tämän tapauksen tytöllä, mutta kyllä mua myös vähän mietityttää yhden ystävän lapsi, jolla on ihan oikeasti aivan koko ajan pissahätä. Vaikka käyvät pissalla ennen kuin tulevat meille, on heti pissahätä kun pääsevät meille (10 min.) ja sitten on puolen tunnin välein pissahätä. Musta se ei ole ihan normaalia, mutta omapa on asiansa.
 
Pph
Me perhepäivähoitajat voimme toimia omalla tavallamme monessa asiassa, mutta meidän täytyy osata perustella MIKSI teemme asian just niin kun teemme. Keskustele oikein ajan kanssa tämän hoitajanne kanssa, vaadi perusteluita.
 
Hessuhopo
En kyllä tiedä mut onko enään noin isoille olemassa niitä ns. harjotteluhousuja. Eli voisko niitä käyttää. Ts ne ois tavallaan pikkarit mut jos sattuis pissivahinko kesken ulkoilun niin ei aivan koko vaatekerta kastuis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hessuhopo:
En kyllä tiedä mut onko enään noin isoille olemassa niitä ns. harjotteluhousuja. Eli voisko niitä käyttää. Ts ne ois tavallaan pikkarit mut jos sattuis pissivahinko kesken ulkoilun niin ei aivan koko vaatekerta kastuis.
Onhan noita kertakäyttöisiä liperoita ja bamberseja mutta kun tuntuu aika hölmöltä jo että kuivaks oppinut 3v niitä enään tarvis?
 
Snoopy
Menee vähän ot, mutta itse olin pph:lla pienenä joka hermostui totaalisesti housuihin pissaamisesta. Kerran ulkona ollessa (oli talvi), minulla oli ihan hirveä pisuhätä ja pph jätti lumihankeen istumaan ja siihen pissaamaan. Pissatulehdushan siitä tuli. Olin vielä niin pieni, että en kotona oikein osannut tällaisista asioista edes kertoa. Omalle mummolleni jossain vaiheessa aloin näitä juttuja kertomaan josta asia kulki kotiin saakka. Äiti vaihtoi välittömästi hoitopaikkaa ja tarhassa olin sitten ihan kouluikään saakka. Tämän lisäksi mut pistettiin häpeämään pimeään vessaan, yms.. :( Kun oma vauva menee hoitoon, olen ylitarkka millaiseen pph:n tyttö menee.

Olen myös sitä mieltä, että nyt kannattaa keskustella perin pohjin pph:n kanssa tästä asiasta. Toivottavasti saatte asiat kuntoon!
 
lämminsydän
Vanhemmilla on oikeus päättää lapsensa asioista joten et todellakaan suostu tommoseen. Sinä olet se joka määräät lapsestasi, ei hoitotäti, näin se vaan on. Sanot hoitsulle nätisti,ettet tähän suostu ja thats it!! : )
 
Tässä on nyt kyse jostain muusta kuin siitä, kannattaako lapselle laittaa vaippa vai ei.

Miksi häntä pissattaa hoidossa koko ajan? Tuo on se tärkeä kysymys. Uskon, että mitä enemmän tähän pissajuttuun keskitytäään, sitä suurempi ongelma siitä tulee. Jo tuo, että tervettä lasta on käytetty jossain testeissä on outoa. Mitä se kertoo tytöllesi? Että hänen pisijutuissaan on jotain outoa/huomiota herättävää.

Itse keskustelisin pph:n kanssa pikimmiten.
 
Jos lapsi ei juo ns. kohtuuttomasti ja mitään bakteereita tms. virtsassa ei ole, ei mitään suurempaa syytä huoleen. Ja on muuten ihan todeksikin tutkittu asia, että lapset, jopa ihan koululaiset, saattaa kartella veskissä käymistä muualla kuin kotonaan.... Eivät vaan koe sitä niin "luontevaksi" kuin kotona ollessa (vaikka tämä ei nyt siihen ulkonaoloon liitykään ehkä). Ja onhan ihan ns. normaalia, että lapsi tietyssä iässä pinnaa esim. pissaa viimehetkille, jos on jotain tosi mielekästä tekemistä, ja sitten se vahinko tulee.

Miksi pitää ulkoilla muuten tuntitolkulla ja niin kaukana kotoa, siis sen pph:n, että lasta ei noin käytännöllisesti katsoin ehdi viedä pissalle suht ajoissa? Ja jos vahinko sattuu, vaihtovaatteet kehiin. On toki hiukan hankalaa, jos lapsella on usein vessahätä, mutta ei kai nyt yli 2 tunnin ulkolenkkejä ylensä pph:kaan heitä? senverran just ehkä pystyy olemaan pissaamatta, jos ennen ulosmenoa käy veskissä eikä lapselle anna liikaa juotavaa?

Mutta: EI vaippaa lapselle, sehän taannuttaa jo suht hyvin opitun vaipatta olon. Vahinkoja sattuu aina, kun kyseessä pienempi lapsi ja suht uusi vaipattomuus. Eikä torua saisi... vaikka se kyllä vaatii joskus ponnisteluja, pph:lta ja niin on vaatinut minultakin, varsinkin "tiheäpissaisen" keskimmäiseni kanssa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Neiti on ollut nyt kohta kaksi kk perhepäivähoitajalla.
Ja noin 4 kk sitten lopetettiin yö vaippojenkin käyttö..
Nyt tänää pph laitto mulle viestii,et pitäis laittaa huomenna vaippoja mukaan hoitoon,et se voi meijän neidille laittaa vaipan,että voivat olla pidempään ulkona..
ja tehä pidempii lenkkejä..
:eek:

Meijän neiti on ollut kovin ylpee tosta,ettei joudu vaippaa enää käyttää ja pelkään,et nyt tulee sit suru..
Surettaa itteääkin...
täh. en jaksa lukea muiden kommentteja, mutta aivan uskomaton juttu. Meillä molemmat jättäneet vaipat alle 2v, sekä yö että päivävaippa.

sullahan on jo tyttö yli 3v. Aivan uskomatonta.
 

Yhteistyössä