mua surettaa meidän neidin puolesta..PPH:sta !!

Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Mä nyt mietin täällä mikä olis oikein..
Järki huutaa et ei enää vaippaa takasin kun niin pitkään ollaan oltu ilman
(ollaan voitu olla kolmekin tuntii ulkona tai pidempääkin kaupungilla pyörimässä,ilman pissa vahinkoja
Ollaan nukuttu yöt ilman pissa vahinkoja jne )
Mutten mä haluu,et tyttö joutuu pissat housussakaan olee..

Olis vaan parasta nyt kun saadaan hoitajan kaa istuttuu pöydän ääreen ja mä haluan tietää miks hoidossa tapahtuu sellasta mitä kotona ei..
Miksi tyttö pissaa enemmän hoidossa kuin kotona miksi siellä käy vahinkoja..
Joskus kun olen neuvolan terveydenhoitajan jutellut, olen saanut hyviä käytännöllisiä neuvoja. Niissä on sekin hyvä puoli, että voin sanoa "neuvolasta suositeltiin, että...."

Oletko nähnyt, miten hoidossa käydään pissalla? onko kiireinen tilanne, onko hälinää ja touhua ympärillä? Pääseekö lapsi pissalle koska vaan ja saako vaatteet riisuttua nopsasti? (esim. meidän kuivaksiopettelijalta kastuu vaatteet, jos alaosassa on päällä enemmän kuin pikkarit ja collegehousut ). Itse muistan omasta lapsuudesta, että panttasin asialle menoa, että kukaan ei olisi ollut katsomassa eikä kuuntelemassa. (Sama pätee vieläkin )

 
pph:t ovat p
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Neiti on ollut nyt kohta kaksi kk perhepäivähoitajalla.
Ja noin 4 kk sitten lopetettiin yö vaippojenkin käyttö..
Nyt tänää pph laitto mulle viestii,et pitäis laittaa huomenna vaippoja mukaan hoitoon,et se voi meijän neidille laittaa vaipan,että voivat olla pidempään ulkona..
ja tehä pidempii lenkkejä..
:eek:

Meijän neiti on ollut kovin ylpee tosta,ettei joudu vaippaa enää käyttää ja pelkään,et nyt tulee sit suru..
Surettaa itteääkin...
pph:t ovat peestä, älä ala nöyryyttää tyttöäsi kun nyt vaipaton. Tuskinn pph:lla hyvin pitkin lenkkeihin aikaa kun porukat saa ulos ja ruoan laittoon.
 
Ei ole Raumalta...

Ja en ole nähnyt millaisia nuo vessa tilanteet ovat.
Mutta tyttö osaa jo pukea itse päälleen ja saa sukkarit ym reippaasti riisuttua..ainakin kotona..

Mut mä nyt mietin sitäkin,et jos hakee huomioo siel hoidossa (kuten aikaisemmin mainitsin)
tms...
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Miksi lapsen pitäs käydä puskapissalla jos ei halua, ei aikuiseltakaan vaadita mitään puskapissoja vaan aikunen menee vessaan.
Varsinkin kun kotona on opetettu, että pihalle eikä puistoon pissata.
No sun mielestä se pph lähtee siis koko ryhmän voimin puistosta kotiin pissalle?
 
toinen pph
Alkuperäinen kirjoittaja pph:t ovat p:
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Neiti on ollut nyt kohta kaksi kk perhepäivähoitajalla.
Ja noin 4 kk sitten lopetettiin yö vaippojenkin käyttö..
Nyt tänää pph laitto mulle viestii,et pitäis laittaa huomenna vaippoja mukaan hoitoon,et se voi meijän neidille laittaa vaipan,että voivat olla pidempään ulkona..
ja tehä pidempii lenkkejä..
:eek:

Meijän neiti on ollut kovin ylpee tosta,ettei joudu vaippaa enää käyttää ja pelkään,et nyt tulee sit suru..
Surettaa itteääkin...
pph:t ovat peestä, älä ala nöyryyttää tyttöäsi kun nyt vaipaton. Tuskinn pph:lla hyvin pitkin lenkkeihin aikaa kun porukat saa ulos ja ruoan laittoon.
Anteeksi nyt vaan, mut ei sitä ruokaa työaikana laiteta vaan aamulla ennekuin eka lapsi tulee tai edellisenä iltana. Keitetään/paistetaan vaan aamulla ennen uloslähtöä. Me ulkoillaan 9-11. Tuohon pissajuttuun en oikein osaa sanoa mitään kun mun hoitolapset on kaikki täysin kuivia. Täältä kuitenkin näkyy tulevan hyviä vastauksia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
päiväkodissa enemmän hoitajia,mutta myös enemmän lapsia..
mutta on parempi jättää 10 lasta yhden hoitajan vahdittavaksi, kuin 5 lasta ilman valvontaa, niinkuin tässä tilanteessa pph:n täytyy jättää muut lapset ulos/ ottaa kaikki lapset sisälle kun tyttö haluaa pissalle... Mutta, en kuitenkaan laittaisi lapselle enää vaippaa, vaan se on pph:n tehtävä miettiä miten se hoitaa tuon homman (toivottavasti ei laita tyttösi pääle jonkun toisen vaippoja,jos ja kun ette laita vaippoja mukaan...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Miksi lapsen pitäs käydä puskapissalla jos ei halua, ei aikuiseltakaan vaadita mitään puskapissoja vaan aikunen menee vessaan.
Varsinkin kun kotona on opetettu, että pihalle eikä puistoon pissata.
No sun mielestä se pph lähtee siis koko ryhmän voimin puistosta kotiin pissalle?
Kyllä, jos lapsi ei tee sinne puskaan. Ja jos ei ehditä ajoissa niin sitten vaan vaihdetaan kuivaa päälle. Ei tuo kuivaksioppimisen aika niin pitkä ole, että ei sen aikaa voisi asiaa huomioida.

 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Miksi lapsen pitäs käydä puskapissalla jos ei halua, ei aikuiseltakaan vaadita mitään puskapissoja vaan aikunen menee vessaan.
Varsinkin kun kotona on opetettu, että pihalle eikä puistoon pissata.
No sun mielestä se pph lähtee siis koko ryhmän voimin puistosta kotiin pissalle?
Kyllä, jos lapsi ei tee sinne puskaan. Ja jos ei ehditä ajoissa niin sitten vaan vaihdetaan kuivaa päälle. Ei tuo kuivaksioppimisen aika niin pitkä ole, että ei sen aikaa voisi asiaa huomioida.
Ja sitten saadaan märinät vanhemmilta kun "sitä pissapyykkiäkin on jatkuvasti..."
 
jaah
Alkuperäinen kirjoittaja Perhis:
Alkuperäinen kirjoittaja taustalta:
En yleensä mihinkään kommentoi mutta tämä asia kyllä ihmetyttää! En ymmärrä tuota pph:ta yhtään. Menot pitää suunnitella niin että ottaa lasten vessa-asiat huomioon. Sehän on just sama kuin aikuista käskisi pissaamaan vaippaan. Älä missään tapauksessa vie sitä vaippaa!
Vai pitää menot suunnitella siten, että ottaa lasten vessa-asiat huomioon... 4 lasta hoidossa ja just ennen pukemaan alkamista jokainen käy pissalla. Puetaan ja ulos puoleksitoista-kahdeksi tunniksi. Hyvin on sujunut kaikki nämä vuodet. Huomioin pissattamalla ennen uloslähtöä. Enempää en pysty tekemään sen asian eteen.
No silloinhan sinä otat lasten vessa-asiat huomioon. Jokainen järkevä ihminen käy vessassa ennen kuin lähtee ulkoilemaan 2-3 tunniksi.
 
Aika outoa toimintaa. Itse en laittaisi lapselle enää vaippaa ja juttelisin hoitajan kanssa vähän tarkemmin noista vessajutuista, joku tossa kuviossa nyt haiskahtaa :/

Meidän naapurin pph pissittää tarvittaessa leikkipuistossa puskaan, jos jotain pissittää. Jos jollekin opettelevalle vahinko sattuu puistossa, niin lähtevät sitten kaikki sisällä leikkimään ja vaihtamaan kuivat, ei siihen nyt ainakaan niiden maailma kaadu. Leikkivät sitten omalla pihalla, kun on kuivat vaihdettu. Kesäaikaan oli helppo pitää varahousuja mukana myös puistossa, mutta talvella niitä on ymmärrettävästi hankalampi vaihtaa.

Minusta tuossa on ehkä kyse k.o hoitajan omasta saamattomuudesta tyyliin "pissatkoon vaippaan niin ei tarvitse vaivautua, vaihdan vaipan sitten ennen kuin äiti tulee hakemaan"
 
pph taas
jos lapsen pissa- ja kakkajutut menevät eri tavalla kuin kotona. Yleensähän lapset ennemminkin "panttaavat" pissaa ja kakkaa hoidossa kuin että tekisivät koko ajan. Pph:na en ole törmännyt yhteenkään lapseen, jota joutuisi jatkuvasti pissattamaan kesken ulkoilureissun. Kesäaikaan saattavat lorotella minne sattuu pojat varsinkin, mutta talviaikaan en kyllä ketään pissata ulkona! Mekin ulkoilemme aamuisin pari tuntia ja tällä hetkellä hoidossa lapsia ikäjakaumaltaan 2-5v. kaikki ns. päiväkuivia. Edes tuota 2-vuotiasta ei tarvitse pissattaa kesken ulkoilun ja talvella se olis ihan oikeasti mahdotonta! Pidän huolen, että lapset eivät juo liikaa ennen ulkoilua. Varahoidossa minulla oli kerran tyttö, joka joi 3-vuotiaana vielä tuttipulloa!!! ja hänen kanssaan meinas olla ongelma toi pissaaminen, mutta onneksi oli kesäaika ja suostui puskapissalle :-D
 
Taitaa pph:lla olla vähän pallo hukassa. Hän ei muista, että hoitaja on lasta varten, lapsi ei ole häntä varten.

Miten ihmeessä muut pph:t selviävät ulkoiluista lasten kanssa, ei kai tämä käytäntö voi olla mitenkään yleinen, että käsketään otta kuivaksi opetelleelle lapset uudelleen vaipat käyttöön?
 
Meillä oli talvella vastaavanlainen tilanne, vein muutaman vaipan hoitokassissa,että pidätään päiväunilla, jos tarvetta. päivähoidon aloittaminen on kuitenkin lapselle iso asia ja voin tulla taantumisia. Oli siis puhe, että päiväunilla vaan vaippa. No kuitenkin joka ikinen päivä kun poikaa menin hakemaan hoidosta lapsella oli vaippa. Yksi päivä sitten kysyin asiasta hoitajalta ja hän kertoi ettei poika suostu pissaamaan pottaan ennen ulos lähtöä jne, joten oli vaippa laitettava myös ulos jottei tarvitse koko ryhmää sisällä hyppyyttää jos poikaa pissattaa.
Ymmärsin tämän ja vein lisää vaippoja. kotona poika oli kuitenkin ilman vaippaa eikä mitään ongelmia ollut.
Onko hoitaja puhunut pissaako lapsesi normaalisti ennen ulos lähtöä jne? Vaiko onko hänelläkin tämä taantumavaihe ja pissa voi tulla housuunkin? Kannattaa keskustella hoitajan kanssa, jos hän on ammattitaitoinen ihminen, pääsette varmasti yhteisymmärrykseen asiasta. =)
Meillä poika tosin oli nuorempi, juuri 2vuotta täyttänyt. Pikkuhiljaa hän oppi pissimään myös hoidossa pottaan ja on ollut jo monta kuukautta täysin kuiva. Eli vaikka pph pitikin vaippaa, ei se hidastanut kuivaksi opettelua, oli vain varatoimenpide.
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Mut ei sitä hoitajaakaan noin vaan vaiheta..
ku ei niitä hoitajia ole varsinkaan täs tuppukyläs pahemmin eikä pväkodissa paikkoja..
No juu ei. Mutta ota huomenna puheeksi tuon hoitajan kanssa asia ja jos ei tule siitä mitään ni ota hänen esimieheensä asiasta yhteyttä.

Meillä ainakin kun tyttöä opetettiin/yritettiin kuivaksi oli tarhassa ja kotona ilman vaippaa vaikka ne vahingot tuli housuun sitten. Ulkona oli silloin vaippa.

Nytkään ei tarhassa suostu siellä vessassa käymään eikä olla vaippaa pyydetty. Ei tosin vahinkoja käynyt mutta siellä kyselty et onko haitallista kun on niin pitkiä aikoja pissaamatta.
 
vieras
Meidän tyttö pph harjoitellessaan saattoi päivän aikana pissata aika monetkin housut kun ei malttanut vessaan mennä. Ei ikinä ole vaippoja pyydetty ja lapsi oli sillon alta 2v. Et missään nimessä vie mitään vaippoja.
 
pph myös
Oh ho hoijaa!

Oikein sitä tuntee taas itsensä ja työkumppaninsa supernaisiksi;)

Me emme osaa mitään ja samaan aikaan meidän pitää osata aivan kaikki:)

Onhan se hienoa, että on pph joilla on esim oma piha jossa lapset voivat leikkiä...

mutta aina ei näin ole:(

Me asumme keskellä suurta kaupunkia, matkaa mäkeen ja puistoon on kilometri.

Mikäli emme siellä puistossa käy, joku valittaa ja kun sinne menemme niin taas teen väärin.

Kun ruoka on toiselle hyvää, toinen ei tykkää,

lapset pitäisi opettaa kuivaksi yhdessä päivässä, vanhemmat kun eivät siihen ehdi perehtyä.



HIENOA KUN TYÖTÄMME KUNNIOITETAAN JA ARVOSTETAAN. KIITOS TEILLE ÄIDIT JA ISÄT.
 
vieras
Munkaan mielestä ei kannata alkaa viedä vaippoja, jos kerran on jo kuivaksi oppinut, ja tekin voitte tehdä parin tunnin ulkoiluja ilman vaippaa. Ei kai ne sitä pidempiä reissuja voi muutenkaan tehdä, jotta ehtivät syömähän.

Ennemmin viet vähän varalta vaatetta enempi.
 
Siis joku sielä hoitopaikassa kyllä nyt mättää. Voihan olla , että sielä on jotain mikä saa lapsesi jännittämään tai jopa pelkäämään hoitajaa ja se taas voi aiheuttaa sen , että häntä pissattaa usemmin kuin kotona. Lapset voivat oireilla niin monella tavalla jos kaikki asiat eivät ole kunnossa. Harvoin 3-vuotiaat osaavat sanallisesti kertoa. Ei muutaku ota pph.n ohjaajaan yhteys. Itse aikoinani vitkuttelin liian kauan ennen kun ryhdyin toimeen vaikka jo pidemmän aikaa olin ollu sitä mieltä , että kaikki ei ole ok.
 
pph myös
Kysympä vielä, että moniko vanhempi oikeasti katsoo suopeasti jos alan heidän pienokaisiaan keskellä kaupunkia pissattamaan (varsinkin syysmyrskyssä ja talvipakkasilla)?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pph myös:
Oh ho hoijaa!

Oikein sitä tuntee taas itsensä ja työkumppaninsa supernaisiksi;)

Me emme osaa mitään ja samaan aikaan meidän pitää osata aivan kaikki:)

Onhan se hienoa, että on pph joilla on esim oma piha jossa lapset voivat leikkiä...

mutta aina ei näin ole:(

Me asumme keskellä suurta kaupunkia, matkaa mäkeen ja puistoon on kilometri.

Mikäli emme siellä puistossa käy, joku valittaa ja kun sinne menemme niin taas teen väärin.

Kun ruoka on toiselle hyvää, toinen ei tykkää,

lapset pitäisi opettaa kuivaksi yhdessä päivässä, vanhemmat kun eivät siihen ehdi perehtyä.



HIENOA KUN TYÖTÄMME KUNNIOITETAAN JA ARVOSTETAAN. KIITOS TEILLE ÄIDIT JA ISÄT.
Luitko sä kunnolla. Kyse ei ollut kuivaksi opettelusta vaan että lapsi on jo ollut kuiva!?
 

Yhteistyössä