mua surettaa meidän neidin puolesta..PPH:sta !!

Mä oon aika äkkipikainen luonne ja mun äiti sekä mun anoppi muistutti mua,et asiallisesti koita selvittää..
Ja kiletämättä pelotti,et mitä sanon ja miten kun mulle tärkee asia tietysti,kun kyse mun tyttärestä..
Onneks sitten sanat kumpuili ja ihan asiallisesti vielä kun hoitajan näin..eikä ollu yhtään vaivautunu olo puhuu,vaikka sitä pelkäsin..

Jos olisin soittanut ekana hoitajan pomolle ni asia tuskin olis näin selvinnyt tai jos olisin soittanut eilen ku olin pahalla tuulella tolle hoitajalle..
Maltti on valttia:)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Ja sovittiin,et annetaan pisu puheiden olla..kotona ja hoidossa:)
Ja käytetään pissalla kun pissä hätä tulee..
Jos käy vahinko ni siitä ei tehä metelii jne..
Hyvä. Eiköhän se tilanne siitä rauhoitu kun ei kiinnitä turhaa huomiota asiaan. =)
Hieno juttu, jos tällä selvisi. :)
 
En eilen vielä viitsiny kirjottaa tätä, vaan kannustin ap:tä pitämään oman pään ja että ei vaippoja lapselle joka on kuivaksi oppinut - koska taantuu.

Kävin pari vuotta takaperin usein eräässä leikkipuistossa jossa ulkoilee päivittäin muutama pph hoitolasten kanssa. No siitä äiti porukalla kiinitimme huomiota yhteen pph tätiin joka sätti koko ulkoilun ajan n.3v:tä tyttöä pissi aisioista. Kun tulivat puistoon niin jo kaukaa kuului kun täti kailotti: et olisit nyt vaa pissiny ennen ulkoilua kohta taas pissit houssuun, enkä ala puskassa pissittää suo, kohta tulee pissa housuu. Tätä jatkui ja jatkui ja jatkui päivästä toiseen. No se lapsi sitte pissi housuun ja eikä takuulla vähiten sen nöyryyttävän huutelun vuoksi. Ahdistuneina seurasimme tilannetta ja mitetimme mitä tehdä. No eräs reipas äiti soitti pph:n ohjaajalle. Huuto loppui puistossa, lapsi lopetti housuun pissimisen ja täti mulkoili meitä äitejä puistossa (varmaan miettien kuka soitti). Mut vaikka en halua lietsoa ni kuulostaa vähän samalta kuin röpön tilanne :/
 
hui
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Neiti on ollut nyt kohta kaksi kk perhepäivähoitajalla.
Ja noin 4 kk sitten lopetettiin yö vaippojenkin käyttö..
Nyt tänää pph laitto mulle viestii,et pitäis laittaa huomenna vaippoja mukaan hoitoon,et se voi meijän neidille laittaa vaipan,että voivat olla pidempään ulkona..
ja tehä pidempii lenkkejä..
:eek:

Meijän neiti on ollut kovin ylpee tosta,ettei joudu vaippaa enää käyttää ja pelkään,et nyt tulee sit suru..
Surettaa itteääkin...
kuinka usein se likkas oikeen pissaa?
Ei ne ny montaa tuntia pihalla kerkee oleen. Eli jos ei kykene pidättään pissaa niin ei ole kuiva.
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Menin aikaisemmin hakemaan tytön ja juttelin hoitajan kanssa ihan ajan kanssa.
Kerroin hoitajalle,et mua huolestuttaa vaipan käyttöön otto enkä sitä haluis..eikä nauvolan tätikään suositellut sitä.
Kerroin huolen aiheita vaipan käyttöön ottoo koskien ja perustelin..
Sitten menin vähän vastaan ja sanoin,et voin pakkaa ulkoilua varten joka päivälle yhen vaipan,mutta hoitaja olikin sitä mieltä mun perustelujen jälkee,et kokeillaa olla ilman..
Lupasin laittaa vastedeskin vara ulkopuvun sekä reilusti kuivaa puhasta mukaan.
Sovittiin,et viikon päästä istutaan ja jutellaan miten tilanne on jatkunut/kehittynyt jne.

Ehkä hoitaja on halunnut säästää sinua siltä vaivalta, että saisit pissapyykkiä ja sinä taas et ole uskaltanut sanoa mitään. Mutta puhumalla asiat selviää! Minä oletan, että myös vanhemmat puhuvat asioista rehellisesti ja avoimesti. Asia kuin asia on sovittavissa, ihan varmasti.
 
vieras
siis miten tämä juttu nyt sitten selvisi?
Niinkö, että ovat vain hetken ulkona? vai että koko ryhmä toimii yhden ehdoilla? sen jolla hyvät tukiverkot, on äitiä ja anoppia ja aikaa jutella tuntikausia neuvolan kanssa, on voimavaroja?
entä ne lapset, joilla ei ketään ole eikä vanhemmat jaksa. Nyt heidän lapset kärsivät, yhden pillin mukaan juostaan ilmeisesti? Saavat edes taas riisua ja leikit jäävät kesken.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis miten tämä juttu nyt sitten selvisi?
Niinkö, että ovat vain hetken ulkona? vai että koko ryhmä toimii yhden ehdoilla? sen jolla hyvät tukiverkot, on äitiä ja anoppia ja aikaa jutella tuntikausia neuvolan kanssa, on voimavaroja?
entä ne lapset, joilla ei ketään ole eikä vanhemmat jaksa. Nyt heidän lapset kärsivät, yhden pillin mukaan juostaan ilmeisesti? Saavat edes taas riisua ja leikit jäävät kesken.
ja hoitaja on ihminen, jolle ehkä oma palkka ja työ takaa leivän päälle voita, tai jopa sen leivän, ja joutuu taipua siihen, jolla suurin ääni ja eniten voimavaroja. ei halua kahnauksia ohjaajan kanssa, haluaa pitää työnsä.

Pitäisi jokaisen miettiä muitakin kuin oman lapsen etua. Muiden etu voi olla toinen, kompromisseja on tehtävä, kun lapsia on yli 1.
 
No mä kyllä mielestäni puhuin hoitajan kanssa ihan asiallisesti ja loppu pelissä se oli hoitaja joka sitten sanoi,ettei niitä vaippoja nyt otettaskaan..
( kun olin perustellut miks niitä en oikein mielelläni enää muksulle ottais käyttöön )
Ja totta kai mulla on voimia hoitaa lapseen liittyvät asiat..vaikka mulla olis pää kainalossa ni hoitaisin silti lapseni!!!!
Ja mun mielestä neuvolaan soitto ja sieltä mielipiteen kysysminen ei ollut tyhmä teko...
Ja EDELLEEN meijän tytär OSAA PIDÄTELLÄ,muttei jostain kumman syystä tuolla hoidossa sitä tee...
 
Ninni
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
No mä kyllä mielestäni puhuin hoitajan kanssa ihan asiallisesti ja loppu pelissä se oli hoitaja joka sitten sanoi,ettei niitä vaippoja nyt otettaskaan..
( kun olin perustellut miks niitä en oikein mielelläni enää muksulle ottais käyttöön )
Ja totta kai mulla on voimia hoitaa lapseen liittyvät asiat..vaikka mulla olis pää kainalossa ni hoitaisin silti lapseni!!!!
Ja mun mielestä neuvolaan soitto ja sieltä mielipiteen kysysminen ei ollut tyhmä teko...
Ja EDELLEEN meijän tytär OSAA PIDÄTELLÄ,muttei jostain kumman syystä tuolla hoidossa sitä tee...
Ihan oikein teit,sinulla on oikeus tälläisissa asioissa päättää näistä asioista.Päivänkulkuun liittyvät asiat kuuluvat sitten PPH;lle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
No mä kyllä mielestäni puhuin hoitajan kanssa ihan asiallisesti ja loppu pelissä se oli hoitaja joka sitten sanoi,ettei niitä vaippoja nyt otettaskaan..
( kun olin perustellut miks niitä en oikein mielelläni enää muksulle ottais käyttöön )
Ja totta kai mulla on voimia hoitaa lapseen liittyvät asiat..vaikka mulla olis pää kainalossa ni hoitaisin silti lapseni!!!!
Ja mun mielestä neuvolaan soitto ja sieltä mielipiteen kysysminen ei ollut tyhmä teko...
Ja EDELLEEN meijän tytär OSAA PIDÄTELLÄ,muttei jostain kumman syystä tuolla hoidossa sitä tee...
Ihan oikein teit,sinulla on oikeus tälläisissa asioissa päättää näistä asioista.Päivänkulkuun liittyvät asiat kuuluvat sitten PPH;lle.
No päivänkulusta juuri on kysymys.
Kyllä se on niin, että joka ajaa oman lapsen etua muista välittämättä, on itsekäs.
 
********
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No päivänkulusta juuri on kysymys.
Kyllä se on niin, että joka ajaa oman lapsen etua muista välittämättä, on itsekäs.
Eikai lapsen silti tarvitse vaippoihin uudelleen totutella?? Ulkoiluaika kerrallaan on reilu tunti, joten kovin pitkälle et pienelläkään porukalla ehdi.

 
d
Alkuperäinen kirjoittaja ********:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No päivänkulusta juuri on kysymys.
Kyllä se on niin, että joka ajaa oman lapsen etua muista välittämättä, on itsekäs.
Eikai lapsen silti tarvitse vaippoihin uudelleen totutella?? Ulkoiluaika kerrallaan on reilu tunti, joten kovin pitkälle et pienelläkään porukalla ehdi.
No kyllä aamu-ulkoiluss ahelposti kuluu 2 tuntai ja iltapäivällä jopa kolme.

Mutta kyllä noin iso lapsi varmasti jaksaa sen aikaa pidätellä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Ei oteta vaippoja enää käyttöön..
Tänää ihmetytti tosin taas tytössä uusi piirre..
Huomenna taas keskustelua hoitajan kaa,kun epäilenettä tyttöö on hoputettu noissa vessa asioissa..
Montako lasta sinulla on? Ymmärrätkö että pph tekee todella raskasta työtä lähes ilmaiseksi.
Järkyttävää, säälin perhepäivähoitajia. Ei ihme, että eivät aina jaksa kohdella lapsia hyvin kun kunnioitus puuttuu
Yleensä juuri yhden lapsen vanhemmat vievät omansa perhepäivähoitoon, ja he eivät ymmärrä että kaikki lapset ovat samanveroisia.
 
Mä olen hoitanut neljää pienempää sisarustani monen vuoden ajan ..pyörittänyt perheen arkea jo ala ikäsenä kakarana..mä tiedän mitä on hoitaa montaa lasta..joista osalla on erityis tarpeita jne..
Mä en vaadi liikaa..
en todellakaan..
Mä olen huolissani lapsestani!!!!
Se lienee on sallittua..
Ja mä koitan keskustella mahdollisimman paljon hoitajan kanssa jotta asiat saatais luistamaan ja selviäis käytöksen muuttumisen syitä jne..
Se olis myös hoitajalle kai helpompaa?!
Mä en edelleenkään aio tuntea huonoa omatuntoa siitä,että välitän lapsestani ja olen huolissani ja haluan löytää syyn outoihin muutoksiin käyttäytymisessä....
 
vieras
Oletko miettinyt että muutokset kuten hoidon aloitus muuttavat lasta ja kasvaminen sinänsä. Lapset muuttuvat koko ajan.
Mieti vähän jos jokainen on joka päivä tunteja palaveeraamassa. PPh on oma elämä ja omat lapset, ei sinun kakru ole ainoa tekijä hänen elämässä.
Sinuna alkaisin itse perhepäivähoitajaksi, saisit maistaa omaa lääkettä.
 
mä opiskelen jo alaa joka kiinnostaa kiitos vain:)
Ja jossain vaiheessa on suunnitteilla lähtee sosiaali alaa lukemaan ja nuorisopuolta..
Jos jokus olisi sitten nuorisokoti tai nuorisovankila työpaikkani:)

Enkä ole missään vaiheessa väittänytkään oman "kakruni" olevan hoitajan ainoa tekijä hänen elämässään..
 
öh
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Neiti on ollut nyt kohta kaksi kk perhepäivähoitajalla.
Ja noin 4 kk sitten lopetettiin yö vaippojenkin käyttö..
Nyt tänää pph laitto mulle viestii,et pitäis laittaa huomenna vaippoja mukaan hoitoon,et se voi meijän neidille laittaa vaipan,että voivat olla pidempään ulkona..
ja tehä pidempii lenkkejä..
:eek:

Meijän neiti on ollut kovin ylpee tosta,ettei joudu vaippaa enää käyttää ja pelkään,et nyt tulee sit suru..
Surettaa itteääkin...
Sen huomaa kun tytär ja äiti on samanikäsii...
Sul ei sit oo pokkaa sanoo ettei tartte vaippaa. Eihän se pyytäs, ellei vahinkoi syntyis.
 
Ja oi..olen miettinyt..olen miettinyt,mutta mä en jätä mun lasta vain ajatuksen tasolle..
Mä haluan yrittää saada hänen oloaan helpotettua...
Koska mun syytähän tää on,et joutuu lapsi olee hoidossa..
"minä huono äiti..olen kotona tai koulussa ja töissä..aina jollain löytyy morkattavaa"
 

Yhteistyössä