Mua sitten ällöttää nää läskit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja löllyyhöllyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

löllyyhöllyy

Vieras
Mulla on ylipainoa noin 15kg, pienestäkin pudotuksesta toki olisin iloinen. Tuntuu vain, ettei saa aikaiseksi aloitettua :( Olen oikein klassinen esimerkki siitä, kuinka ruoalla voi lohduttaa itseään... Aina löytyy syy, miksi voi ostaa limua, suklaata, tehdä pitsaa, hakea pitsaa...

Paino on nyt 72kg ja pituus 164cm, BMI luku siis 26.7. Haluaisin alkaa laihduttamaan ja nostamaan kuntoa, mutta mistä lie löytäisin siihen pontta? Toinen paha puoli on se, että lohdutan usein itseäni, että enhän minä nyt NIIN ylipainoinen ole :( Jotenkin saan itselleni aina huijattua, että ei tässä nyt mikään hengenhätä ole...

Onko hyviä vinkkejä, kun mies paljon poissa ja lapset 5v, 3v ja 1v. Käytössä on rattaat ja kantorinkkakin. Polkupyörän peräkärryä olen harkinnut, kun 5v osaa jo ajaa itse. Tosin kai voisi tehdä raskaampia lenkkejä niinkin, että 1v on pyörän istuimessa ja 5v+3v siellä peräkärryssä? Vai onko tuhoon tuomittu ajatus, jos jollain kokemusta?

Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan!

No mulla on ollut aika paha flunssa tässä viikon ja yllättäen kokeilin vanhoja farkkuja, menivät päälle. Olen näköjään laihtunut, kun ruokahalua ei ollenkaan. Mitään lomaahan en ole voinut pitää kun olen kotiäiti. Ulkona joutunut voimien mukaan hillua.

Se auttaa jo paljon painonpudotuksessa, jos yrittää jättää herkkuja vähemmälle ja syö pienempiä annoksia ruokaa (siis jos ei oikein kerkiä liikkumaan paljoa) :)

Yritä löytää itsellesi jotain vähäkalorisia herkkuja (hedelmiä, marjoja yms.)! Ja pidä kerran viikossa herkuttelupäivä:)

Laihdutuksessa auttaa myös, kun pitää itsensä tarpeeksi kiireisenä! Käy lasten kanssa puistossa, ystävien luona, kaupungilla...

Uskoisin, että myös se auttaa, kun laittaa oman "lihavan" kuvan vaikkapa jääkaapin oveen muistuttamaan, miksi haluaakaan laihtua. Tai sitten ostaa jonkun pari kokoa pienemmän kalliin ja kauniin vaatteen, joka motivoi laihtumaan.

Ei kannata tuhlata aikaansa mihinkään pikadieettiin, vaan laittaa kaikki elämäntavat remonttiin!

Nyt vaan kunnon asennetta kehiin ja unelmat kohti tulevaa, laihempaa itseä:)!

Tsemppiä hurjasti!!! Sä onnistut!

miulle se ainoa,oikea ja sopiva dieetti on ollut karppaus eli hyvin vähän hiilihydraatteja sisältävä ruokavalio.Aikojen saatossa on tullut kokeiltua jos jonkinmoista kuuria,mutta ainoastaan karppaaminen ja liikunnan lisääminen on tepsinyt minuun.www.Karppausinfo.fi oli muistaakseni sivuston nimi.Nyt olen raskaana ,la on heinäkuun alussa.Kiloja on kertynnä ,kun hiilarit on maistuneet,ja varsinkin pulla!Tarkoitus ois sitten taas imetyksen jälkeen siirtyä vähähiilihydraattisempaan ruokavalioon ja rueta lenkkeilemään.Mittani tällähetkellä on 163 cm ja painoa 72 kiloa.Niin ja siis kuukauden piästä vaavin "eräpäivä". : )

En ehkä jaksaisi tuon porukan kanssa yksin kovin paljon liikkua. Tai kesällä jonkin verran ehkä. Kyllähän se mieltä virkistää, jos kohtuudella liikkuu muuallakin kuin kotona.
Kai siihen syömiseen kiinnittäisin sinuna enemmän huomiota. Ja siivotessa lähtee kaloreita. Jos vaan onnistuu lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Innis:
Se auttaa jo paljon painonpudotuksessa, jos yrittää jättää herkkuja vähemmälle ja syö pienempiä annoksia ruokaa (siis jos ei oikein kerkiä liikkumaan paljoa) :)

Yritä löytää itsellesi jotain vähäkalorisia herkkuja (hedelmiä, marjoja yms.)! Ja pidä kerran viikossa herkuttelupäivä:)

Laihdutuksessa auttaa myös, kun pitää itsensä tarpeeksi kiireisenä! Käy lasten kanssa puistossa, ystävien luona, kaupungilla...

Uskoisin, että myös se auttaa, kun laittaa oman "lihavan" kuvan vaikkapa jääkaapin oveen muistuttamaan, miksi haluaakaan laihtua. Tai sitten ostaa jonkun pari kokoa pienemmän kalliin ja kauniin vaatteen, joka motivoi laihtumaan.

Ei kannata tuhlata aikaansa mihinkään pikadieettiin, vaan laittaa kaikki elämäntavat remonttiin!

Nyt vaan kunnon asennetta kehiin ja unelmat kohti tulevaa, laihempaa itseä:)!

Tsemppiä hurjasti!!! Sä onnistut!

Lasten kanssa toisaalta jos liikkuu koko ajan, miten sitten ehtii tehdä sen terveellisen aterian, ja kun tulee koko porukka on nälkäinen, ja siinä sitten äiti itselleen nappaa helposti keksin? (näin meillä)

Kiitos vinkeistä! Käyn vieläpä töissä kodin ulkopuolella, joten sitä vapaa-aikaa ei ihan hirmuisesti ole... Liikkuminen ei tosiaan ole ihan helppoa koko porukan kanssa. Kuntopyörä nököttää nurkassa, mutta kun saisi itseään niskasta kiinni!!

Syömiset on mun heikkous, eli niistä olisi tärkeää ja hyödyllistä karsia, siinä säästäisi rahaakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap,sulla ei ole ylipainoa kun 4 kiloa,ei 15 :=)

Mutta tuohan kuulostaa ihanalta :D! Jotenkin, kun katsoo tätä olemusta peilistä, niin tuntuu että tämä on toivotonta... Litteää vatsaa en havittele, mutta ehkä sellainen olemus, että kaikki ei tursuaisi, olisi kiva ;)

Tässä on hyvä kirja:
SUOMI solakaksi ja kolesteroli kuntoon : suosittu suomalainen laihdutusohjelma ja ohjeet terveellisestä syömisestä / Ritva-Liisa Karvetti

Tuon kirjan etuna on, että systeemi on helppo sisäistää ja esimerkkiannoksista on valokuvia. On helppo muistaa, että lounaalla esim. kananmunankokoinen peruna ja kolme lihapullaa sekä vapaasti syötäviä vihanneksia (kaalit, tomaatti ym.). Kun olen vertaillut tuon kirjan reseptejä zoneen, niin em. kirja tuntuu olevan vähähiilihydraattisia aterioita.

Laihduin raskauden jälkeen tuon kirjan ohjeilla 10 kiloa 10 viikossa ja pelkästään syömällä, en harrastanut juuri liikuntaa. Joka päivä piti kyllä saada yksi täytekeksi päiväkahvin kanssa :) .

Sun tarttee sitte tehä jotain sen eteen että ne lähtee. Ite oon kans laihiksella eli laihdutan ruokavaliomuutoksella ja liikunnalla ja hyvin on tulosta tullut. Maanantaina tulee 10 viikkoa täyteen painon pudotusta ja luulenpa että 10 kg on jo rikki mennyt, tämän aamuinen lukema oli siihen malliin että oksat veks.

Yhteistyössä