R
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme III:Niin, minä olen huomannut että nykyään asenteet on monilla aika kovat. Ihmisen epätäydellisyys ärsyttää todella monia. Ja nimenomaan se MUIDEN epätäydellisyys, ei oma. Muiden virheitä ja huonoja valintoja ollaan kovin kärkkäästi arvostelemassa.Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:Ihmisiä luultavasti ärsyttää ihmisten tyhmyys, että miksi pitää elää niin että raskautuu vaikka sitä ei toivota.
Minusta tuo asenne on ikävä, ja uskon että se on osasyyllinen siihen että nykyään on niin paljon esim. mielenterveysongelmia. Minusta ihmisellä pitäisi olla oikeus olla epätäydellinen, ihminen.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Abortti ei ole murha, eikä synti.
Oletko sä Jumala?
En, mutta ei ole kukaan muukaan.
On yksi. Ja Hän sanoo että ketään ei saa tappaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ratamo:Abortin vastustajilta ja jeesustelijoilta on taidettu abortoida aivot.
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Abortti ei ole murha, eikä synti.
Oletko sä Jumala?
En, mutta ei ole kukaan muukaan.
On yksi. Ja Hän sanoo että ketään ei saa tappaa.
Paitsi tietyissä tilanteissa, kuten Toinen Mooseksen kirja 21:17.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Ratamo:Abortin vastustajilta ja jeesustelijoilta on taidettu abortoida aivot.
No onneksi sydäntä ei ole abortoitu vaan me osaamme rakastaa! Toisin kuin lapsen murhaajat ja murhaamisen hyväksyjät.
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:Onpa taas provo.
Jälleen joku kiihko abortinvastustaja saa kiksejä.
Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:Ihmisiä luultavasti ärsyttää ihmisten tyhmyys, että miksi pitää elää niin että raskautuu vaikka sitä ei toivota. Sinun tapauksessa tietysti oli eriasia kun ehkäisy petti, mutta itse olen sitä mieltä että seksiä pitää harrastaa vasta sitten kun on valmis kantamaan sen seuraukset. Itse menetin neitsyyteni vasta 20v juuri tästä syystä. Mikään ehkäisyväline ei ole täysin varma ja silloin pitää ihmisen kestää seuraukset kun on seksiäkin harrastanut. Mä en voi ymmärtää miksi 14v harrastaa seksiä, on aivan liian nuori moiseen. Ainoat abortit jotka itse voin sulattaa on raiskauksen seurauksena alkaneet raskaudet ja äidin tai sikiön vakava sairaus. Muuten vois tyhmät ihmiset vaan kantaa vastuunsa kun on niin isoa leikitty aikasemminkin.
Mun kaverille tehtiin abortti 15v, hän ei tosin ollut käyttänyt ehkäisyä ollenkaan. Keskeytetty yhdyntähän ajaa saman asian. Nyt 25v hän on jo pitempään yrittänyt lasta miehensä kanssa ja eipä vaan lasta kuulu. Ehkä siinä rupee miettimään omia tekojaan ja karman lakia.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Ratamo:Abortin vastustajilta ja jeesustelijoilta on taidettu abortoida aivot.
No onneksi sydäntä ei ole abortoitu vaan me osaamme rakastaa! Toisin kuin lapsen murhaajat ja murhaamisen hyväksyjät.
Alkuperäinen kirjoittaja :):abortti on murha, mutta kun teko on tehty, niin sitä ei saa enää tekemättömäksi. voit kuitenkin antaa itsellesi anteeksi, ja myös luottaa siihen, että jos sydämestäsi kadut tekoasi niin myös Jumala antaa sinulle anteeksi.
Alkuperäinen kirjoittaja muistelen:kukaan ei ole synnitön raamatun mukaan, mutta jotkut kokee että voivat tuomita muita ihmisiä... Mitäs heille sitten käy?
Alkuperäinen kirjoittaja niin:Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme III:Niin, minä olen huomannut että nykyään asenteet on monilla aika kovat. Ihmisen epätäydellisyys ärsyttää todella monia. Ja nimenomaan se MUIDEN epätäydellisyys, ei oma. Muiden virheitä ja huonoja valintoja ollaan kovin kärkkäästi arvostelemassa.Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:Ihmisiä luultavasti ärsyttää ihmisten tyhmyys, että miksi pitää elää niin että raskautuu vaikka sitä ei toivota.
Minusta tuo asenne on ikävä, ja uskon että se on osasyyllinen siihen että nykyään on niin paljon esim. mielenterveysongelmia. Minusta ihmisellä pitäisi olla oikeus olla epätäydellinen, ihminen.
Aivan, ihmisen tulee saada olla epätäydellinen ja ihminen. Myös vammaisen, myös sairaan, myös syntymättömän. SYNTYMÄTÄN LAPSI ON IHMINEN. Mutta itsekkäät ihmiset eivät anna hänen olla ihminen vaan pelkkä sikiö jolla ei ole oikeuksia.
Agnostikko peesaa...Alkuperäinen kirjoittaja peace:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Ratamo:Abortin vastustajilta ja jeesustelijoilta on taidettu abortoida aivot.
ei kyllä minusta kuulosta rakkaudelta millään lailla, kun noin tuomitset. Helppohan se on rakastaa rakastettavia. Suurempaa rakkautta on rakastaa myös syntisiä, tuomitsematta. Näinhän Jeesuskin opetti.
Jättäkää tuomitseminen Jumalalle, ja täyttäkäämme me ihmiset maailman rakkaudella. Minä en ainakaan pysty heittämään sitä ekaa kiveä.
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Alkuperäinen kirjoittaja :):abortti on murha, mutta kun teko on tehty, niin sitä ei saa enää tekemättömäksi. voit kuitenkin antaa itsellesi anteeksi, ja myös luottaa siihen, että jos sydämestäsi kadut tekoasi niin myös Jumala antaa sinulle anteeksi.
Jumalako ap:n paksuksi pani? :headwall:
Sitäpaitsi koko alotus on provo, joku abortinvastustaja taas asialla.
Alkuperäinen kirjoittaja peace:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Ratamo:Abortin vastustajilta ja jeesustelijoilta on taidettu abortoida aivot.
ei kyllä minusta kuulosta rakkaudelta millään lailla, kun noin tuomitset. Helppohan se on rakastaa rakastettavia. Suurempaa rakkautta on rakastaa myös syntisiä, tuomitsematta. Näinhän Jeesuskin opetti.
Jättäkää tuomitseminen Jumalalle, ja täyttäkäämme me ihmiset maailman rakkaudella. Minä en ainakaan pysty heittämään sitä ekaa kiveä.
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme III:Alkuperäinen kirjoittaja niin:Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme III:Niin, minä olen huomannut että nykyään asenteet on monilla aika kovat. Ihmisen epätäydellisyys ärsyttää todella monia. Ja nimenomaan se MUIDEN epätäydellisyys, ei oma. Muiden virheitä ja huonoja valintoja ollaan kovin kärkkäästi arvostelemassa.Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:Ihmisiä luultavasti ärsyttää ihmisten tyhmyys, että miksi pitää elää niin että raskautuu vaikka sitä ei toivota.
Aivan, ihmisen tulee saada olla epätäydellinen ja ihminen. Myös vammaisen, myös sairaan, myös syntymättömän. SYNTYMÄTÄN LAPSI ON IHMINEN. Mutta itsekkäät ihmiset eivät anna hänen olla ihminen vaan pelkkä sikiö jolla ei ole oikeuksia.
Niin, mutta mistä hetkestä lähtien se syntymätön lapsi on ihminen? Siitä ollaan montaa mieltä, eikä siihen ole yhtä ainoaa oikeaa ratkaisua. Minä esim. olen sitä mieltä, että sikiöstä tulee oikea ihminen siinä vaiheessa, kun se voisi itse selvitä hengissä äitinsä ruumiin ulkopuolella. Sitten on näitä, jotka ovat sitä mieltä että se ihmisyys (ja sielu?) syntyy jo hedelmöityshetkellä. Ja ääripäänä ehkä muutaman vuosisadan takainen käsitys että lapsi on ihminen vasta kun on selvinnyt hengissä elämänsä parista ensimmäisestä vuodesta ja osoittanut olevansa elinkelpoinen...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Haista sinä kuule pitkä paska. Poikaystävälleni raskaaksi tulin. Ekan raskauden alkaessa olin 14v ja toisen raskauden alkaessa olin 15v, 16 kun lapsi syntyi. Ja myöhemmin toinen lapseni on saanut alkunsa ns. kerta laakista, että taidan olla helposti raskautuvaa sorttia.. Yhtään en uskalla pelleillä millään varmoilla päivillä, enkä ole pillereitä ehkäisynä enää käyttänyt!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Paitsi tietyissä tilanteissa, kuten Toinen Mooseksen kirja 21:17.
Syntymätöntä lasta ei saa murhata missään tilanteessa.
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme III:Alkuperäinen kirjoittaja niin:Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme III:Niin, minä olen huomannut että nykyään asenteet on monilla aika kovat. Ihmisen epätäydellisyys ärsyttää todella monia. Ja nimenomaan se MUIDEN epätäydellisyys, ei oma. Muiden virheitä ja huonoja valintoja ollaan kovin kärkkäästi arvostelemassa.Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:Ihmisiä luultavasti ärsyttää ihmisten tyhmyys, että miksi pitää elää niin että raskautuu vaikka sitä ei toivota.
Niin, mutta mistä hetkestä lähtien se syntymätön lapsi on ihminen? Siitä ollaan montaa mieltä, eikä siihen ole yhtä ainoaa oikeaa ratkaisua. Minä esim. olen sitä mieltä, että sikiöstä tulee oikea ihminen siinä vaiheessa, kun se voisi itse selvitä hengissä äitinsä ruumiin ulkopuolella. Sitten on näitä, jotka ovat sitä mieltä että se ihmisyys (ja sielu?) syntyy jo hedelmöityshetkellä. Ja ääripäänä ehkä muutaman vuosisadan takainen käsitys että lapsi on ihminen vasta kun on selvinnyt hengissä elämänsä parista ensimmäisestä vuodesta ja osoittanut olevansa elinkelpoinen...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jumalalle ja sen tähden myös uskoville elämä alkaa siitä kun hän saa alkunsa. Jumala antaa hengen ja sielun. KUKAAN ihminen ei voi päättää millä viikolla/kuukaudella "silkiöstä" tulee ihminen! On myös loogista uskoa että ihminen on ihminen alusta asti. Eikä jotain !asiantuntijoit"! jotka sanoo niin tai näin. Mistä kukaan voi tietää miten paljon lapsi tuntee ja kärsii kun hänet tapetaan kohdussa? Kukaan ei voi sanoa varmaksi ettei hän tunne ja kärsi!
Sanotaan vaikkapa että sinun 12-vuotias tyttäresi tulee raskaaksi. Onko sinusta julmempaa sallia tytölle abortti (=julmuuden kohteena solumöykky, joka ei vielä ole tietoinen), kuin pakottaa tyttö kokemaan raskaus ja synnytys, kaikkinen vaivoineen ja komplikaatioineen, pakottaa tyttö menettämään lapsuutensa, pakottaa tyttö jo noin nuorena äidin rooliin, johon hän ei ole ollenkaan valmis, ja jonka takia yhteiskunta hänet tuomitsee (=julmuuden kohteena jo olemassaoleva, tunteva ja tietoinen olento)? Tuossa on joka tapauksessa oltava "julma" jotain kohtaan... pienemmältä julmuudelta minusta kuulostaa sallia abortti.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Rakkautta ei ole sulkea silmiään julmuudelta jä jättää auttamatta toista. Rakkautta on välittää ja auttaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jumalalle ja sen tähden myös uskoville elämä alkaa siitä kun hän saa alkunsa. Jumala antaa hengen ja sielun. KUKAAN ihminen ei voi päättää millä viikolla/kuukaudella "silkiöstä" tulee ihminen! On myös loogista uskoa että ihminen on ihminen alusta asti. Eikä jotain !asiantuntijoit"! jotka sanoo niin tai näin. Mistä kukaan voi tietää miten paljon lapsi tuntee ja kärsii kun hänet tapetaan kohdussa? Kukaan ei voi sanoa varmaksi ettei hän tunne ja kärsi!
Voi olla, että elämä alkaa hedelmöityshetkellä, tai sitten ehkä jollain muulla hetkellä, mutta mistä sen Jumalan mielipiteen tähän asiaan voi tietää varmasti?