Mua satuttaa abortin vastustus viestit..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Minulle on tehty abortti, olin 14-vuotias, raskaana pillereistä huolimatta. Edelleen yli kymmenen vuotta tuon jälkeenkin suren sitä. Mutta muuta vaihtoehtoakaan ei ollut - tai niin kaikki sanoi. Kaikki terveydenhoitajat ym. ammattilaiset toitottivat aborttia ainoaksi vaihtoehdoksi. Kukaan kuin oma perheeni ja mieheni ei tiedä abortistani.

Minua kaduttaa. Siksi satuttaa aina kun joku sanoo abortin olevan murha - niinhän se on.

abortti on murha, mutta kun teko on tehty, niin sitä ei saa enää tekemättömäksi. voit kuitenkin antaa itsellesi anteeksi, ja myös luottaa siihen, että jos sydämestäsi kadut tekoasi niin myös Jumala antaa sinulle anteeksi.

Abortin lisäksi vastustan varhaista seksielämän alottamista. Mutta päätös on ollut sinulle varmasti vaikea. Kenestäkään meistä ei ole tuomitsijoiksi..Jokainen meistä erehtyy valinnoissaan. Voimia!

Murha nyt on vähän turhan vahva sana. Joskus on tilanteita, jolloin se abortti on lähes ainoa oikea ratkaisu. Se kulkee varmasti loppuelämän mukana, mutta syyllisyyttä siitä on turha kantaa.

Tuo "Abortti on murha"-propaganda on äärimmäisen mustavalkoista. Myös tästä asiasta löytyy niitä muitakin värejä.

Ihmisiä luultavasti ärsyttää ihmisten tyhmyys, että miksi pitää elää niin että raskautuu vaikka sitä ei toivota. Sinun tapauksessa tietysti oli eriasia kun ehkäisy petti, mutta itse olen sitä mieltä että seksiä pitää harrastaa vasta sitten kun on valmis kantamaan sen seuraukset. Itse menetin neitsyyteni vasta 20v juuri tästä syystä. Mikään ehkäisyväline ei ole täysin varma ja silloin pitää ihmisen kestää seuraukset kun on seksiäkin harrastanut. Mä en voi ymmärtää miksi 14v harrastaa seksiä, on aivan liian nuori moiseen. Ainoat abortit jotka itse voin sulattaa on raiskauksen seurauksena alkaneet raskaudet ja äidin tai sikiön vakava sairaus. Muuten vois tyhmät ihmiset vaan kantaa vastuunsa kun on niin isoa leikitty aikasemminkin.

Mun kaverille tehtiin abortti 15v, hän ei tosin ollut käyttänyt ehkäisyä ollenkaan. Keskeytetty yhdyntähän ajaa saman asian. Nyt 25v hän on jo pitempään yrittänyt lasta miehensä kanssa ja eipä vaan lasta kuulu. Ehkä siinä rupee miettimään omia tekojaan ja karman lakia.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme III:
Tuollaisten vouhkaajien mielipiteet kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa. Joskus abortti on useasta huonosta vaihtoehdosta se vähiten huono. Kuten silloin, kun lapsi tulee raskaaksi. :hug:

Kiitos.

Ehkä pahaa oloa lisää se kun myöhemmin tulin uudestaan raskaaksi ja sen lapsen pidin ( aborttiin en enää kykenis!! ). Silloinkin pillereiden aikana. Olen siis nuorena saanut esikoisen, ei ollut silloinkaan helppo päätös sinänsä. Koska tietoisesti aloin yksinhuoltajaksi.. Lapsi oli kuin lahja. Silloin aloin uskomaan jumalaankin ja tuntui kuin jumala olisi halunnut näyttää minulle että saan toisen mahdollisuuden, älä toista kertaa ole tyhmä ja tee aborttia.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Minulle on tehty abortti, olin 14-vuotias, raskaana pillereistä huolimatta. Edelleen yli kymmenen vuotta tuon jälkeenkin suren sitä. Mutta muuta vaihtoehtoakaan ei ollut - tai niin kaikki sanoi. Kaikki terveydenhoitajat ym. ammattilaiset toitottivat aborttia ainoaksi vaihtoehdoksi. Kukaan kuin oma perheeni ja mieheni ei tiedä abortistani.

Minua kaduttaa. Siksi satuttaa aina kun joku sanoo abortin olevan murha - niinhän se on.

Tuo on just pahinta et nuorelle ihmiselle annetaan ymmärtää, ettei muuta ratkasua ole. Sitten on hirvee syyllisyys ja katumus loppu elämän) Jotkun on tunteettmia ja tekee sen abortin tosi hepposin perustein ja sit esim. Jostain ketjusta luin: puolen vuoden päästä ruvetaankin yrittää vauvaa vaikkei tilanne muuttunut mitenkään, ajatuksella nyt se vauva voisikin tulla hohhoijaa... Mut elä sinä ittees syyllistä vaan anna itselles anteeksi, et edes saanut itse valita ja nuin nuori olit :(

Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:
Ihmisiä luultavasti ärsyttää ihmisten tyhmyys, että miksi pitää elää niin että raskautuu vaikka sitä ei toivota. Sinun tapauksessa tietysti oli eriasia kun ehkäisy petti, mutta itse olen sitä mieltä että seksiä pitää harrastaa vasta sitten kun on valmis kantamaan sen seuraukset. Itse menetin neitsyyteni vasta 20v juuri tästä syystä. Mikään ehkäisyväline ei ole täysin varma ja silloin pitää ihmisen kestää seuraukset kun on seksiäkin harrastanut. Mä en voi ymmärtää miksi 14v harrastaa seksiä, on aivan liian nuori moiseen. Ainoat abortit jotka itse voin sulattaa on raiskauksen seurauksena alkaneet raskaudet ja äidin tai sikiön vakava sairaus. Muuten vois tyhmät ihmiset vaan kantaa vastuunsa kun on niin isoa leikitty aikasemminkin.

Mun kaverille tehtiin abortti 15v, hän ei tosin ollut käyttänyt ehkäisyä ollenkaan. Keskeytetty yhdyntähän ajaa saman asian. Nyt 25v hän on jo pitempään yrittänyt lasta miehensä kanssa ja eipä vaan lasta kuulu. Ehkä siinä rupee miettimään omia tekojaan ja karman lakia.

Olen samaa mieltä ettei lapsen kuulu harrastaa seksiä. Tai tehdä montaa muutakaan tyhmää mitä tein.. Olin lapsi, todella heikko pieni lapsi. Elämässä ei ollut kaikki muutenkaan hyvin. Se tuntuu todella surulliselta nyt jälkikäteen - mutta mitenpä olisin sen silloin tajunnut, no en tietenkään, ei kukaan puuttunut mihinkään.

jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. minun äitini tuli raskaaksi 15 vuotiaana, jos hän olisi tehnyt saman päätöksen kuin sinä, ei minua nyt olisi.. joten vaikea on suhtautua niin että teinien ainut oikea vaihtoehto on tehdä abortti. olen kuitenkin niin kiitollinen äidilleni siitä että hän valitsi sen vaikean vaihtoehdon ja luopui omasta nuoruudestaan ja niin paljon muustakin kasvaakseen aikuiseksi ja ollakseen äiti minulle ja parin vuoden päästä pikkusiskolleni.

kakarana ei pitäisi harrastaa seksiä ja itse luovuin neisyydestäni olessani 17 vuotias koska en sen aiemmin todellakaan lasta halunnut ja tiesin ettn koskaan aborttiin pystyisi

en vastusta aborttia vaikka itse en aborttia tekisi.

joskus abortti on parempi vaihtoehto kuin synnyttää ei toivoittu lapsi joka kiertää laitoiksia ja sijaisperheitä.
tai elää onnetonta lapsuutta äidin/isän kans jotka tuntee vihaa lasta kohtaan

Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:
Ihmisiä luultavasti ärsyttää ihmisten tyhmyys, että miksi pitää elää niin että raskautuu vaikka sitä ei toivota.
Niin, minä olen huomannut että nykyään asenteet on monilla aika kovat. Ihmisen epätäydellisyys ärsyttää todella monia. Ja nimenomaan se MUIDEN epätäydellisyys, ei oma. Muiden virheitä ja huonoja valintoja ollaan kovin kärkkäästi arvostelemassa.

Minusta tuo asenne on ikävä, ja uskon että se on osasyyllinen siihen että nykyään on niin paljon esim. mielenterveysongelmia. Minusta ihmisellä pitäisi olla oikeus olla epätäydellinen, ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja teiniäidin lapsi:
jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. minun äitini tuli raskaaksi 15 vuotiaana, jos hän olisi tehnyt saman päätöksen kuin sinä, ei minua nyt olisi.. joten vaikea on suhtautua niin että teinien ainut oikea vaihtoehto on tehdä abortti. olen kuitenkin niin kiitollinen äidilleni siitä että hän valitsi sen vaikean vaihtoehdon ja luopui omasta nuoruudestaan ja niin paljon muustakin kasvaakseen aikuiseksi ja ollakseen äiti minulle ja parin vuoden päästä pikkusiskolleni.

kakarana ei pitäisi harrastaa seksiä ja itse luovuin neisyydestäni olessani 17 vuotias koska en sen aiemmin todellakaan lasta halunnut ja tiesin ettn koskaan aborttiin pystyisi

ja myös minun äitiäni painostettiin aborttiin, onneksi äiti oli tarpeeksi vahva tehdäkseen itse päätöksensä ja isäni oli hänen rinnallaan. mulla kävi tuuri

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Abortti ei ole murha, eikä synti.

Oletko sä Jumala?

En, mutta ei ole kukaan muukaan.

On yksi. Ja Hän sanoo että ketään ei saa tappaa.

Hän voi silti antaa anteeksi, jos katuu todella ja pyytää anteeksi antoa.