mua raivostuttaa kun noi kakarat ei nuku.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Nuo eivät edes hiljene.. On ihan sama mitä minä sanon ne ehkä laittavat suunsa kiinni siksi ajaksi kun minä seison huoneen ovella ja sama äläkkä alkaa kun selkäni käännän. niitä ei yksinkertaisesti taida kiinnostaa paskan vertaa minun käskyni. Mä en jaksais joka ilta tätä samaa.. Kun tarttis aikaa edes hetkeks hengätää niin etten edes kuulisi noiden kakaroiden ääntä.

Meillä on vähän sama meno... Ensinnäkin onko teidän lasten makkarissa valo jonka muksut saa itse päälle? Jos on ota pois se esim. ruuvaa kattolampusta lamppu irti (meillä valvottiin vielä puoli1 kun oli valot kokoajan päällä)
Toiseksi komennat vaan "omaan sänkyyn ja hiljaisuus" ja vedät oven perässäs kiinni ja ilmoitat että ovea ei avata! (toimii näin kesällä kun pihalta tulee valoa)..

Kyllä ne sinne nukahtaa ennemmin tai myöhemmin...

valo se varmaan täälläkin. Kun ei verhot tarpeeks pimennä,noi ei oo kyllä valoja pahemmin räpsinyt. Pienet(1v11kk ja 4v) jo vähän tuntus väsyvän, isot (6v ja 8v) jatkaa.. Kuulosuojaimet kun olis niin sais hermot vähän levätä..kai ne siitä ennen aamua sammuu.

Toi vois olla ihan hyvä et isommat vähän myöhemmin.. Tää ei ollu ollenkaan ongelma arkena kun oli koulu aamut ja kaikki. oon antanu lasten nukkua aamulla pitkään nyt kun ei tartte mennä mihinkään, mut kyllä ne tos 9 aikaan viimeistään heräilee, pitänee herättää seittemältä niin johan nukuttais illalla.. kai. tai sit toi pimennysverho, sais itekin paremmin nukuttua.

Hei, mitä jos antaisit niille isommille tehtävän, et valvovat et pienemmät käy nätisti nukkumaan - saavat itse vaikka lukea Aku Ankkaa sillä aikaa sängyissä kunhan ovat hiljaa ja opettavat pienempiäkin olemaan nätisti omassa sängyssä ja käymään nukkumaan. Pienemmille voisit laittaa vaik jonkun satu-cd:n soimaan niin keskittyisivät siihen ja nukahtaisivat huomaamatta. Sit jos isot osaa olla nätisti niin saisivat lueskella vaik sen puol tuntia, tunnin pidempään kuin pienet on hereillä. Jos vastuu vaik auttais, jos eivät oo nätisti niin sit menee lukuoikeuskin.

Jotenkin kannattaa ottaa homma haltuun, muuten tilanne karkaa käsistä ihan kokonaan ja menee ilta illalla kaaosmaisemmaksi.

Mulla itsellä on ongelma, että 8v ei meinaa millään nukahtaa ja nukkuu hirmu lyhyitä yöunia (esim 22.30-7). Valittaa et pelottaa ym. Mitäköhän sen kans tekis??

Ja pimennysverho on muuten tosi hyvä ratkaisu, meillä ei tulis nukkumisesta ilman sitä yhtään mitään. Vuosi sitten oli pakko hankkia jo omaankin makkariin kun meinas yöunet mennä kun valostui.

Yhteistyössä