mua on huijattu! raivostuttaa!

Himpulat ja Vimpulat

Aktiivinen jäsen
25.05.2004
1 989
1
36
joskus alkuvuodesta päästin (valitettavasti!) erään "myyntimiehen" sisään meille.esitteli sellaiset Kirjan joka teetettäisiin lapselle. siinä olisi kaikki lapsen syntymävuonna sattuneet tärkeät tapahtuman koskien koko maailmaa.siihen tulisi lapsen kuva ja tiedotkin. kirja maksaa 129e,täytin paperia ja annoin lapseni kuvan kun sitä pyydettiin ja luvattiin lähettää se takaisin. mies sanoi että paperin tietojen täyttäminen sido mihinkään ja että täytetään tiedot vaan valmiiksi ja voin sitten myöhemmin päättää,otanko kirjan vai en.

laitoin viestiä seuraavana päivänä ko. miehelle,etten ota sitä kirjaa. kuittasi että OK,asia selvä.ei tee tilausta.

no,tänään odotti postiluukussa paketti. en yhtään arvannut mitä se sisälsi joten avasin.ja tadaa,siellähän se kyseinen kirja oli laskun kera! :o :/
soitin heti sinne puljuun mistä kirja tullut ja tiedustelin asiaa.. oli kyllä imelä mies toisessa päässä..väitti että ei mitään tilauksia tehä jos en minä ole siihen suostunut ja mulle on tullut muka tilausvahvistus(mitä EN ole saanut!).

sanoi että antaa myyjälle palautetta ja että maksaisin 2 ekaa erää laskustaja pitäisin kirjan. mutta kun mä en ole tilannut sitä kirjaa!! mistä mä tiedän ettei ne ala karhuamaan multa sitä koko summaa korkojen kera??!! |O

tästä lähin en päästä ketään vierasta sisään!

Näitä samoja firmoja on pyörinyt huijjaamassa samalla tavalla jo kymmeniä vuosia. Ihmiset on vain aina yhtä sinisilmäisiä. Rakkailla lapsilla rahastetaan aina vain äitejä.

jotenkin itselle tuli tuosta sellainen olo, että kokeilevat nyt vaan jotta ottaisitko kuitenkin sen kun antavat hinnan alennustakin vaikka halusit perua. kynnys on jo vähän korkeampi palauttaa ja kiistellä kun se sulla siinä käsissä jo on selattavana ja kun antavat muka tuota alennustakin niin.. en ottais ihan sen takia kun en ole tilannut.

meillä kävi joskus muutama vuosi sitten joku nainen kauppaamassa sitä kirjaa ja annoin pojan kuvan ja se lupas lähettää sen takas ja yhä edelleen ihmettelen ja odottelen kun kuvaa ei ole näkynyt. ja en siis tilannu sitä kirjaa

Joo otahan vaan yhteyttä jonnekin asiamieheen, ei voi tehdä kauppoja noin.. allekirjoititko siis jonkun sopimuksen jolla ostat kyseisen kirjan? ja vaikka oisitkin allekirjoittanut on sulla (olikohan 14vrk ) aikaa perua kauppa käyttämättömän tavaran (kirjan ) kohdalla..

Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni:
Joo otahan vaan yhteyttä jonnekin asiamieheen, ei voi tehdä kauppoja noin.. allekirjoititko siis jonkun sopimuksen jolla ostat kyseisen kirjan? ja vaikka oisitkin allekirjoittanut on sulla (olikohan 14vrk ) aikaa perua kauppa käyttämättömän tavaran (kirjan ) kohdalla..

joo,en ala kyllä maksamaan sitä kahtakaan erää koska en ole kirjaa tilannut. muistan että se mies kyseli lapsen syntymäaika,painoa ja pituus yms. tietoja vain.en muista allekirjoitinko jotakin,luotin siihen mieheen kun se sanoi ettei sido mihinkään. tilauksesta voin päättää myöhemmin.

Samalla tavallahan Directa tässä taannoin huijasi yrityksiä, että oli muka tehty sopimus yhteystietojen mainostamisesta ja lähetettiin laskua vaikkei mitään ollu tilattu. Yleensä poliisillakin uhkaaminen voi auttaa ennen kuin edes ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

Kotimyynnissä pätee tuo 14vrk kaupan purku, eli jos kotiin on tullut myyjä niin et ole pakotettu sitoutumaan kauppaan vaan sen voi vielä 14 päivä sisällä perua. Vähän samanlainen sääntö kuin postimyynnissä. Jos ei muuten ala selvitä niin ota yhteys kuluttajaviraston neuvontaan. Tiedot varmaan löytyy www.kuluttajavirasto.fi

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Tuli muuten JUURI nyt mieleen, että minäkin olen päästänyt moisen myyntinaisen sisälle joskus yli 8 vuotta sitten, mitään kirjaa ei ole kyllä ikuna näkynyt/kuulunut.

Annoitko lapsen kuvan ja tiedot?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Tuli muuten JUURI nyt mieleen, että minäkin olen päästänyt moisen myyntinaisen sisälle joskus yli 8 vuotta sitten, mitään kirjaa ei ole kyllä ikuna näkynyt/kuulunut.

Annoitko lapsen kuvan ja tiedot?

Siis en yhtään muista. :ashamed:
Oon voinu antaakin..

Minäkin tilasin tuollaisen lapsestani kun setä tuli sisään ja täytin ja allekirjoitin lapun. Maksoin 5 ? etukäteen. Vuoden sisällä piti kirjan tulla mutta kun ei kuulunut niin soitin ja kyselin. Kirja tuli vähän myöhemmin. Kanteen on kirjailtu kultaisella lapseni nimi ja kirjasta löytyy samana vuonna tällä seudulla syntyneiden lapsien kuvat ja tietoja.
Sekä tärkeitä uutisia. Paksu ja suuri kirja. Kalliskin oli ( 160 ? ) ja kun se viimein melkein 2 vuotta myöhemmin tuli ajattelin etten sitä ota. Mutta otettiin kuitenkin. Eipä sitä kukaan ole lukenut. Ehkä lapsi osaa sitä sitten arvostaa isompana ja lukea eläkepäivinä syntymävuotensa suuria uutisia siitä? Enpä tiedä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:
Ja mä ihmettelen kuin te menette antamaan täysin vieraalle ihmiselle tietoja lapsesta ja kuvan :o

Ei sitä aatellut niin. Kun oli lippuset ja lappuset mukana, ja näytti niitä kirjoja minkälaiset tulee etc. Nyt vituttaa.

Yhteistyössä