Mua niin stressaa!!! voiko häistä selvitä pienellä budjetilla???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bullmastiffi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bullmastiffi

Aktiivinen jäsen
23.01.2007
2 303
1
36
siis häät on tänä vuonna, ja koristeet on kaikki oikeestaan ostettu jo. varmaan joudun vielä sellaisella 60e panostamaan niihin.

Suurin murheeni on ruoka,kakku,karkkibuffa...pöytäliinat,kynttilät,sulhasenvaatteet,pojan vaatteet,hääauto,kampaaja,meikkaaja.... plaah.. listahan on siis aivan loputon..... :ashamed:

Joo mä täällä yksinään kiukuttelen... :headwall: :D

No riippuu siitä missä häät pidetään ja miten paljon vieraita. Jos haluaa päästä halvemmalla niin jostain on luovuttava. Noihin mainitsemiin asioihin saa kyllä useamman tonnin hukattua, että mikä sitten on pieni budjetti..

pienet häät onnistuu pienellä budjetilla. mentiin viime vuonna naimisiin ja rahaa meni korkeintaan 2000 e. siinä oli siis mun hääpuku, sulhasen puku, ruoka, juomat kukat, kampaus. niin KAIKKI. eli kyllä onnistuu

Ihan mitkä tahansa juhlat, niin häät kuin hautajaiset pystyy järjestämään pienellä budjetilla.
Kaikki on vaan valinnoista kiinni ja ei voi pitää isompia bileitä kun mihin on varaa.
Sitten pitää tinkiä jostain.
Häissä tinkisin turhanpäiväisistä koristeista ja sävysävyyn kutsukorteista - tunnelma ja ohjelma on tärkein.

Tee kaikki itse!
pukutietysti hankala, jos ei osaa ommella,mut kampaus ja meikkionnistuu varmasti itse. ja teette itse ruoan ja sitten vain kakkukahveet niin eiköhän ne riitä? ei tuohon voi paljon mennä??tai voi mutta voi myös tehdä kaiken halvalla niin ei mene paljon rahaa.

Itse menen naimisiin oma tekemäs puvus, itse teen jonkinlaisen kampauksen ja meikki saa olla aika normaali.
Ruokaa teemme itse ja kutsumme vain läheisimmät...perheen siis ja pari kaveria.
Olemme hyvin vaatimattomia, mut toivottavasti tulee kiva päivä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja nippu:
pienet häät onnistuu pienellä budjetilla. mentiin viime vuonna naimisiin ja rahaa meni korkeintaan 2000 e. siinä oli siis mun hääpuku, sulhasen puku, ruoka, juomat kukat, kampaus. niin KAIKKI. eli kyllä onnistuu

Sama täällä, rahaa meni n. 2000e ja sisältää todella hyvän pitopalvelun, juhlapaikan, kampaus, meikkaus, kukat, sulhasen vuokrapuku ja oma hääpuku. Taitaa sisältää myös hääkuvauksen. Samoin kutsut ja kiitoskortit, jotka tein itse todella hienot.

Sormusta tuo ei meillä muistaakseni sisällä, koska miehen mielestä sormus ei kuulu hääbudjettiin koska se pitäisi joka tapauksessa ostaa vaikka menisi vain maistraattiin.

Me ei kyllä tarvittu autoa ym ollenkaan, koska oltiin jo juhlapaikalla valmiiksi vastaanottamassa vieraat.

Sen verran kannattaa katsoa, että tulisko juhlapaikan mukana hyvät astiat. Meillä tuli. Samoin liinat. Ei tarvinnut miettiä.

Ja saatiin kyllä omamme takaisin käytännössä, että hyvät juhlat saa järjestettyä ja rahaa siihen menee. Mutta tappiolle ei jääty. Tosin noin mielestäni ei voi häistä ajatella, mutta tuli siitäkin hvyä mieli. Nyt sitä odotteleekin jonkun toisen häitä, että pääsisi ostamaan lahjaa ja korttia ja kaikkea =)

Ikeasta saa valkoisia lakanoita oliko 2,95/kpl,me käytettiin niitä pöytäliinoina.Kukkalaitteet pöytiin tehtiin itse kaason kanssa hakemalla plantagenista ison läjän kukkia ja muutaman kukkasienen,hinnaksi tuli noin 100e ja sillä sai kuusi vai seitsemän isoa laitetta ja mun hääkimpukin :D Sulhasen vaatteet vuokrattiin pukuvuokraamosta,shaketti noin 120e.Kynttilät ja ihanat korkeat jalalliset tuikkukipot ikeasta halvalla :) Karkit ostat sieltä missä on sillähetkellä halvin kilohinta.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja nippu:

Sama täällä, rahaa meni n. 2000e ja sisältää todella hyvän pitopalvelun, juhlapaikan, kampaus, meikkaus, kukat, sulhasen vuokrapuku ja oma hääpuku. Taitaa sisältää myös hääkuvauksen. Samoin kutsut ja kiitoskortit, jotka tein itse todella hienot.

Sormusta tuo ei meillä muistaakseni sisällä, koska miehen mielestä sormus ei kuulu hääbudjettiin koska se pitäisi joka tapauksessa ostaa vaikka menisi vain maistraattiin.

Me ei kyllä tarvittu autoa ym ollenkaan, koska oltiin jo juhlapaikalla valmiiksi vastaanottamassa vieraat.

Sen verran kannattaa katsoa, että tulisko juhlapaikan mukana hyvät astiat. Meillä tuli. Samoin liinat. Ei tarvinnut miettiä.

Ja saatiin kyllä omamme takaisin käytännössä, että hyvät juhlat saa järjestettyä ja rahaa siihen menee. Mutta tappiolle ei jääty. Tosin noin mielestäni ei voi häistä ajatella, mutta tuli siitäkin hvyä mieli. Nyt sitä odotteleekin jonkun toisen häitä, että pääsisi ostamaan lahjaa ja korttia ja kaikkea =)

P.S. Juhlatilassa kannattaa suosia sellaisia paikkoja, joita ei juurikaan tarvitse koristella. Ehkä riittää ne omat iittalan tuikut ja jotain muita koristejuttuja, ettei tarttis esim seiniä alkaa koristelemaan. Nämä riippuu toki vuodenajoista, mitkä ok. Kesällähän on vähän erilaisia mahdollisuuksia kuin talvella.

Tarjoilut teette itse? Oisko jotain tuttua parturi-kampaajaa, joka tekis vähän halvemmalla sulle meikit ja kampauksen? Hääautokin voi olla mikä auto tahansa, kunhan sitä koristelee mieleiseksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja KerroTokiLisää:
Ikeasta saa valkoisia lakanoita oliko 2,95/kpl,me käytettiin niitä pöytäliinoina.Kukkalaitteet pöytiin tehtiin itse kaason kanssa hakemalla plantagenista ison läjän kukkia ja muutaman kukkasienen,hinnaksi tuli noin 100e ja sillä sai kuusi vai seitsemän isoa laitetta ja mun hääkimpukin :D Sulhasen vaatteet vuokrattiin pukuvuokraamosta,shaketti noin 120e.Kynttilät ja ihanat korkeat jalalliset tuikkukipot ikeasta halvalla :) Karkit ostat sieltä missä on sillähetkellä halvin kilohinta.

Ja jos tuntuu, ettei näkemystä ole, niin katselee noiden naimisiinmenofoorumeiden hääkukkasuosituksia. Itse löysin sieltä hyvän ja halvan. Sain 100 eurolla 7 viehettä (otettiin myös muille tässä samalla), 3 käsikukkakoristetta kaasoille jne, oman kimpun. Lisäksi kävin ostamassa ihan tavallisesta marketista alennuksesta juuri meille sopivia kukkia, onneksi on sellainen maku ettei tarvinnut sen kummempia. Tuostakin sai ihan parilla kympillä kimppuja pöytiin.

Mun on pakko kehua, et sain eilen "vahingossa" sovittua tosi halvalla meitin häihin valokuvaajan :D valokuvien tettämine saadaan maksaa itse ja hän saa syödä ruoan häissä, niin hän tulee koko päiväksi kuvaamaan! Nyt sit täytyy keksiä, et mitä ihmettä me hommataan sille kiitokseksi, kun ei ihan orjatyövoimaa haluta käyttää :whistle: Ihana työkaveri minulla!

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Tarjoilut teette itse? Oisko jotain tuttua parturi-kampaajaa, joka tekis vähän halvemmalla sulle meikit ja kampauksen? Hääautokin voi olla mikä auto tahansa, kunhan sitä koristelee mieleiseksi :D

Tai sitten kannattaa tosiaan katsella..joissakin esimerkiksi häämeikki maksaa sen tavallisetr 50-60 e (Psiis mitä tavallinen meikkaus)..ja tuo on mun mielestä ihan kohtuullinen hinta siitä, että saat rentoutua sinä aamuna. Kun taas joissakin se maksaa yli 100e!! Ja mulla ainakin sisälsi tuohon 50 euroon ihan koemeikit ja kaikki, tuli viel hyvä.

Nämä on kii siitäki, kuinka viittii tutkia noita alan foorumeita..koska niissä on paljon hyviä vinkkejä..et ole ainoa, joka haluaa saada hyvän tuloksen mutta maksaa siitä suht vähän =)

Ite en suosittele tarjoiluja tekemään itse..koska jonkun täytyy laittaa ne esille jne..ja se ei todellakaan voi sitten olla se oma äiti tai joku tämmöinen. Mielestäni ainakaan. Ja jos ei löydy sopivia uhreja lähipiiristä, niin vaikeaksi menee. Pitopalvelu vähentää stressiä ihan älyttömästi. Mutta jos on todella pienet häät, niin sitten on eri asia =)

Alkuperäinen kirjoittaja KerroTokiLisää:

Ajattelin ostaa kaksi kertakäyttöpöytäliina rullaa 25m/ 40e
Punaset tuikkukipot on 38kpl
Kankaisia ruusunterälehtiä 2000kpl pöydille. on ostettu jo
servetti renkaat on ostettu.
kakkutelineen tekee äitini mies

Olisko hölmöä jos en laita kukkia ollenkaan pöydille??? :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Ansis:
Mun on pakko kehua, et sain eilen "vahingossa" sovittua tosi halvalla meitin häihin valokuvaajan :D valokuvien tettämine saadaan maksaa itse ja hän saa syödä ruoan häissä, niin hän tulee koko päiväksi kuvaamaan! Nyt sit täytyy keksiä, et mitä ihmettä me hommataan sille kiitokseksi, kun ei ihan orjatyövoimaa haluta käyttää :whistle: Ihana työkaveri minulla!

Katteleppa noita hääfoorumeja. Itse katselin sieltä, mitä ihmiset olivat antaneet mm. kaasoille ja bestmaneille..tosi hyviä vinkkejä oli. Tai ainakin semmosia, mistä voi ite sitten soveltaa.

meidän häihin meni noin 300 mk aikoinaan. Meidät vihittiin omassa puutarhassa, morsiustyttönä oli minun kummityttö joka tuli ratsastaen meidän hevosella häätilaisuuteen. Kaikki leivottiin itse ja lisäksi grillattiin makkaraa. Tilaisuus oli lämmin ja lähimmät ihmiset oli paikalla, yhteensä noin 50 henkeä. Hääpuku oli lainapuku.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
meidän häihin meni noin 300 mk aikoinaan. Meidät vihittiin omassa puutarhassa, morsiustyttönä oli minun kummityttö joka tuli ratsastaen meidän hevosella häätilaisuuteen. Kaikki leivottiin itse ja lisäksi grillattiin makkaraa. Tilaisuus oli lämmin ja lähimmät ihmiset oli paikalla, yhteensä noin 50 henkeä. Hääpuku oli lainapuku.
hääkimpun ostin mutta muut kukat kerättiin pihalta ja niityltä. Lisäksi kauralyhtein ja heinäpaalein koristeltiin puutarhaa.

Aika mielenkiintoista että teillä häät tänä vuonna ja ilmeisesti rahaa ei ole vielä edes koossa? Meillä häät kesällä ja rahat säästetty jo ja pikku hiljaa loput. Tuo pitopalvelu on vähän kaksipiippuinen juttu. Kyllähän siinä säästää, MUTTA se säästö ei välttämättä ole niin iso koska pitopalvelut saa kuitenkin tuksuta halvemmalla raaka-aineet ja jos itse joutuisi maksamaan täyden hinnan kaikesta, ei ero pitopalveluun niin valtavan suuri ole. Me laskimme että itse tehtynä ruoat olisi tullut maksamaan n. 800 euroa. Pitopalvelulla 1400 euroa. Tuon 800 euron lisäksi olisi pitänyt hommata tarjoilijat, kokki tai ainakin ruoan lämmittäjä ja esille laittaja ja maksaa heillekin jotain. Ja päälle vielä helvetinmoinen stressi. Ei kiitos.

Yhteistyössä