Mua niin ottaa aivoon tämä kotikoe!!!

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Ei voisi vähempää kiinnostaa tehdä kasvatuksesta ja ohjauksesta jotakin tälläästä, koska mä en tule kerta lapsiin ja nuoriin suuntautumaan. Mulle on ollut jo ennen koulutuksen alkamista selvää, että mä suuntaudun sairaanhoitoon ja huolenpitoon.

Mutta kun on pakko kuitenkin tämäkin osio suorittaa. :kieh: :headwall: Tässä nyt olen sitten selaillut jotakin vatun varhaiskasvatussuunnitelmaa ja yritän löytää jonkunlaasta vastausta siihen mitä opettaja kysyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiukkuperse:
millai tentti? mitä kysyy?

Kasvatuksen ja ohjauksen kotikoe. Ekan piti vertailla omaa kasvatustapaa neljään eri kasvatustapaan. Nyt sitten pitää kertoa miten varhaiskasvatusta ohjataan valtakunnallisesti ja sen perusteella pitää kertoa tärkeitä asioita siitä miten tulisi toimia työskennellessä päivähoidossa. Vika kohta on, että minkälaasta on mun mielestä hyvä toiminta päivähoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Johan sinä suuntaudut lapsiin kun sinulla sellainen jo on ja ajan kanssa sitten nuorikin.

Nyt on kylläkin kyse ammatillisesta puolesta kuten kyllä varmasti tajusit.

Toki tajusin, ajattelin vain, että ei tuosta osiosta perheelliselle haittaakaan ole ja voi vastauksiin soveltaa ihan omaa kokemusta.

Johan sinä suuntaudut lapsiin kun sinulla sellainen jo on ja ajan kanssa sitten nuorikin.

Nyt on kylläkin kyse ammatillisesta puolesta kuten kyllä varmasti tajusit.

Toki tajusin, ajattelin vain, että ei tuosta osiosta perheelliselle haittaakaan ole ja voi vastauksiin soveltaa ihan omaa kokemusta.

Mä ainakin osaan kasvattaa lapseni ilman erillistä koulutusta. Tuo eka tehtävä piti nimenomaan tehdä ittestä kasvattajana, mutta tämä toinen kohta pitää ottaa osittain tuosta tylsästä nivaskasta.

Ja huomasin tässä just hyvin oleellisen asian eli tuon nivaskan paperit on osa erikokoosia. :laugh: Koulussa tuon tulostin, että tiedä sitten kuka ne paperit oli tulostimeen laittanut.

Suuntaudut sairaanhoitoon ja huolenpitoon, et sitten meinannut hoitaa ja pitää huolta kuin yli 20v?

No on pikkuusen eri asia hoitaa lapsia PÄIVÄHOIDOSSA kuin jossakin sairalaan osastolla. Sairaalassa hoidetaan sairasta ja siellä päivähoidossa kasvatetaan ja tämä koe liittyy nyt siihen eikä mihinkään sairaanhoitoon.

Ja jos mahdollista niin toivon hoitavani vanhuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiukkuperse:
mä oon tehny koulussa melkee tuollasen tentin.. :) erikoistunut oon LANUUN.. ;)

Mä tiesin jo ennen koulun alkua, että lanuun en halua ja se vain varmistu harjoottelus. Sahu on se mun juttu.

mulla taas SAHU saa näkee punaista.. ja vaikka oon lanuu nyt erikoistunu .. oon mielenterveys ja päihdepuolellä nyt vakkarina.. :) ja lähes tulkoo suoraan koulun penkiltä...

Suuntaudut sairaanhoitoon ja huolenpitoon, et sitten meinannut hoitaa ja pitää huolta kuin yli 20v?

No on pikkuusen eri asia hoitaa lapsia PÄIVÄHOIDOSSA kuin jossakin sairalaan osastolla. Sairaalassa hoidetaan sairasta ja siellä päivähoidossa kasvatetaan ja tämä koe liittyy nyt siihen eikä mihinkään sairaanhoitoon.

Ja jos mahdollista niin toivon hoitavani vanhuksia.

Et sitten allekirjoita potilaan kokonaisvaltaista hoitamista?

Yhteistyössä