Mua kiinnostaa että miksi ostatte vauvalle kaiken uutena

• Viestiketjun aloittaja mietin vain
  • Ensimmäinen viesti
sitterin ostin uutena ihan siitä syystä kun raskausaikana näin ihanan minnisitterin ja meidän vanha oli sininen ja halusin tytölle tyttömäisen.jos oisin saman sitterin löytänyt käytettynä oisin voinut harkita..tai löysinhän mää mutta hinta oli 40+postikulut 10e eli 50 ja uuden sain parin kilsan päästä lastetarvikkeesta 56e tarjouksesta.

vieras
mikään käytetty ei ole kuin uusi, siksi ostimme vauvalle kaiken uutena. ja halusin juuri tietyt vaunut ja turvakaukalon, etten olisi edes jaksanut käydä käytettyinä niitä etsimään, liikaa vaivaa. kaikista helppo mennä kauppaan ja saa juuri sen minkä haluaa.

Kaksosille ostettiin kaikki käytettyinä. ( tuttipullo sun muut pienemmät hoitotarvikkeet uutena )
Kuopukselle haluttiin sitten uusia, sitterin olen ostanut käytettynä, kun hyvä sattui kirpparilla kohdalle. Vaatteita olen myöskin ostanut kirppareilta ja joo kyllä meille käytettykin kelpaa, mutta tällä kertaa haluttiin vaan uusiakin =)

Alkuperäinen kirjoittaja mietin vain:
Eikö teille kelpaa käytetyt vaatteet, vauvantarvikkeet (vaikka ois uudenveroisia?) ja ajatteletteko muuten valinnoissa ekologisuutta, rahaa tms.?
Suututteko, jos joku ehdottaa käytettyjä vaatteita tai vauvantarvikkeita?
noh, kun meillä kyseessä eka lapsi niin on tullut ostettua liki kaikki uutena... :snotty: vaunut ostettiin käytettynä kun halusin tietyn väriset ja niitä on myyty viimeks 2004 :D mutta siis mä oon tooosi huono löytään kirpparilta tai huutiksesta mitään kivaa... toki ajattelen ekologisuutta siinämielessä että nyt mulla onkin sitten seuraavalle lapselle kaikki vaatteet valmiina.. :snotty:

Vieras
Voin ostaa kavereiden lasten käytettyjä tai sisarusteni tai mieheni sisarusten, mutta en tuntemattomilta. Eikä me yleensä ostella, vaan niitä sit lahjoitetaan vuorotellen sille, kenellä tarve on.

Meillä oli suurin osa 56-70cm vaatteista käytettyjä. Ahkeraan käyn kirppiksiltä ostamassa vaatteita. Vaunut ostettiin käytettynä (n.35v vanhat ), pinnis on kiertänyt suvussa ja on nyt meillä, tuttipulloista ainoastaan yksi on uusi... paljon siis käytettyä on.

Ostin tälle meidän viikarille kaiken uutena pelkästään jo siksi, että ajattelin niiden kestävän niin pitempään käyttökelpoisina seuraavia lapsia ajatellen...eli sen takia en hälle käytettyjä ostanut.

Turkilmas
Pitäisköhän tehdä vastakohta-aloitus? Meillä nimittäin on ostettu tasan yks juttu uutena. Löysin sikahalvan (15?) rintarepun ja ostin sen. KAIKKI muu on käytettynä, ei edes ainuttakaan vaatetta olla ostettu uutena.

Tuttipullot yms. varmaan hommaan uutena jossain välissä. Nekin voisin ostaa käytettynäkin jos vaan vastaan tulee.

Mia
Ei ole keltä sais kierrätettynä ja inhoan kirpputoreja.Menen kauppaan ja ostan mitä tarviin ja maksan siitä.en jaksa etsiä josko jollain ois käytettybä just sitä mitä tarviin.ja minähän lahjoitan tavarat sitten miniälle,joten onhan se hyvä että joku ostaa uutena -niin siitä iloa seuraaville.

maymay
en olis suuttunut jos joku olis tarjonnu. ei vaan ollu voimia lähtee kiertää kirppareita ja etsii käytettynä tavaraa.oli helpompaa vaan kävellä yhteen liikkeeseen ja ostaa sieltä kaikki.

eukko
Joitakin vaatteita ja leluja on kirpparilta, kaikki muu uutena ostettu. Turvalaitteita en ikinä ostais käytettynä, ellen tietäisi laitteen "historiaa" tarkoin. Vaatteita voisin ostaa enemmänkin käytettynä, mut pojille löytää tosi vähän kirpparilta, tytöille enemmänkin, enkä toisaalta lumpuista viitsi juuri maksaa.. Joskus jos jonkin oikein mieluisan ja hyväkuntoisen vaatteen löytää, niin siitä voi maksaa enemmänkin...

shihtzu
Jonkunhan se on uutena ostettava, että voi sitten kierrättää. Meillä on osa ostettu uutena ja jotain saatu kierrätettynä. Kirppiksiltä ole joitakin vaatteita ostanut, mutta harvemmin sieltä mitään kivaa löytyy, joka olisi mun makuuni ja tarpeeksi hyväkuntoista, sillä noi vaatteet yleensä on kamalan kuluneita.

Vaunut halusin uutena siksi, että tämä voi olla meidän ainoa lapsi, joten mulla on tarkka maku mitä haluan, mulle ei mikä vaan kelpaa.

jep
kaikki ostettiin uutena vauvalle siksi kun ystäväpiirissä ei ole enään pieniä lapsia, kirppareita ja huutonettiä seurailin löytyskö mitään tultiin siihen tulokseen on meillä varaa laittaa muutama kymppi enemmän vaikka uuteen pinnasänkyyn kun ostaa käytetty monella lapsella ollut sänky sen verran paljon pyydetään käytetyistä tavaroista.

nojaa.... mä oon ekologinen sitten muissa asioissa (kasvissyönti, autottomuus, kestovaippailu, matkailu minimiin, kierrättäminen jne)

mutta nautin kyllä shoppailusta, se on pahe ja harrastus, josta en ole vielä ainakaan ole valmis luopumaan. eikä mennä konkurssiin shoppailusta.

vauva niin herkkäpieni olento, että tahdon hänelle vain parasta ja uutta kaupasta. en kissanpissalle tuoksuvia vaunuja, en nukkaisia vaatteita tms.

en mä siitä suutu jos joku ehdottaa käytetyn ostamista. meillä menee kaikki vaatteet/tavarat kyllä kiertoon muille. ja esim huonekaluista meillä on tällä hetkellä vain 1 ainoa kaupasta ostettu huonekalu, muut on jostain roskalavoilta, kirppareilta, huutokaupoista ym.. ja tälle tulevalle vauvalle ostin ikivanhan vauvasängyn huutokaupasta jota olen kunnostanut.

Paljon tuli ostettua käytettynä vaatteita, paljon saatiin myös lahjoina vauvan tarvikkeita eli ne oli sitten uusia. Vaunut ostettiin sen takia uutena et käytetyistä vaunuista oli niin monella huonoja kokemuksia. Suurimmaks osaks loput mitä ostin uutena oli sellaisia ettei niitä käytettynä löytynyt esim. syöttötuolin tempasin ostaan vähän myöhemmin. hoitopöytää meillä ei oikeastaan ollut ollenkaan vaan tavallinen pöytä hoiti sen homman ja sitten palasi takaisin alkuperäiseen tarkoitukseensa.

Yhdistelmävaunut ostimme uutena, koska ei löytynyt mieleisiä hintalaatusuhteeltaan sopivia käytettyjä vaunuja.. moni kun tuolla huutiksessakin pyytää käytetyistä vaunuista hirveitä summia. Lähes kaikki vaatteet olen ostanut uutena kuten myös leikkimaton, mutta turvakaukalo, pinnasänky ja hoitopöytä ovat käytettyjä :)

Esikoiselle ostettiin ihan kaikki uutena, koska haaveissa oli toinen lapsi heti perään.. No asiat eivät menneet suunnitellusti..

Kakkoselle ostettiin kaikki uutena, koska taas oli haaveissa seuraava heti perään. No nyt on kolmonen olemassa, upouudet rattaat piti tietty saada ja seisomalauta ja sitä sun tätä..

Ollaan aika ronkeleja noiden lastentarvikkeiden suhteen. Ja vaatteiden kans sit on semmoinen ongelma, että pojat ovat niin eri näköisiä ja värisiä, että eri värisävyt eivät vaan sovi toiselle lapselle kun ne taas sopii toiselle.. Niin ei paljon kierrä vaatteetkaan meillä. Ja ongelman nimihän on se, etten oikein mistään raaski luopua-- :ashamed:

Ainiin, kestovaippoja meillä käytetään nyt toisessa polvessa! Niitä en aio hankkia uusia tai lisää.

Äippäliini
Meillä on ekalla muksulla olleet kaikki melkeen uusia, ei ollut ketään jolta olis voinut ostaa eikä sillon vielä ollu kirppareita (poitsu 14v) niinku nyt. sitten 2 seur vähän enemmän oli käytettyä, kakkosella ekan vanhat kaikki + jotain ostettiin aleista. tälle nuorimmaiselle kaikki ostetu kun on tyttö, en yhtään halunnut poikien vanhoja vaatteita neidille, mutta kun alesta ja osa norm hintaisistakin on jo edullisempia ja suunnilleen samoissa hinnoissa kun osa uusista niin mitä järkeä on ostaa uusia kiskurihinnoin myytyjä kirpparivaatteita? kun uusi on aina uusi ja jos on kerran rahaa ostaa! sehän tätä maata pyörittää! ja kirppareilla on aivan ampunut yli tuo mitä käytetyistä pyydetään ja huutonetissä tuntuu et käykö ostajat aina täysillä......ei millään pahalla =)

pihi äiti
Minä ostin vaunut uutena, ulkomailta halvemmalla. Turvakaukalon käytettynä, oli ollut alle 6 kk käytössä. Pinnasängyn + patjat uutena, oli tosi halpa ja hyvä sänky. Vaatteita sekä uutena että käytettynä.

Olen tehnyt paljon löytyjä kirpparilta silloin kun lapsi oli vielä ihan vauva. Mutta nyt huomaan että noin 80 cm alkaen, vaatteet ovat aika kulahtaneita. Johtunee varmaan siitä että sen kokoiset vauvelit alkavat jo kuluttaa ja sotkea vaatteitaan enemmän.

Hyväkuntoisia välikausi-ja talvihaalareita metsästän alesta tai huuto.netistä. En ikinä ala maksamaan täyttä hintaa Reimatecistä tai Remusta yms. Varsinkaan kun mulla ei ole kuin yksi lapsi ja tiedän ettei ole sitten toiselle antaa myöhemmin käyttöön.

Yhteistyössä