Mua kiinnostaa että miksi ostatte vauvalle kaiken uutena

• Viestiketjun aloittaja mietin vain
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mietin vain:
Eikö teille kelpaa käytetyt vaatteet, vauvantarvikkeet (vaikka ois uudenveroisia?)
Kelpaa, mut tarviiko kaikkien silti ostaa kaikki käytettynä? Ite en ainakaan löydä kaikkea mieleistä kirppiksiltä yms enkä joitakin tuotteita haluaiskaan käytettynä. Tietyt tavarat on henkilökohtaisia. Onko se sulta tai joltain muulta pois, jos ostasin kaiken uutena?

ajatteletteko muuten valinnoissa ekologisuutta, rahaa tms.?
Pyrin ostamaan järkevän hintaisia tuotteita ja muutenki kuluttamaan järkevästi, ekologisuutta ajattelen jonkin verran.

Suututteko, jos joku ehdottaa käytettyjä vaatteita tai vauvantarvikkeita?
En mä ehdotuksesta suutu. Siitä suutun, jos alkaa mua moralisoimaan tahdostani hankkia jotain uutena tai jos painostaa hankkimaan enemmän käytettynä.

AleXAN
Kirppareilta mä oon ostellu vauvan vaatteet ja pinniksen sain tätiltäni jonka oli varastosta löytäny. Syöttötuolin,sitterin ja hoitopöydänkin ostin käytettynä.Vaunut ainoot uudet varusteet lapsille.

Meillä ei ostettu juur mitään...amme, äitiyspakkaus ja jokunen vaatekappale sekä tietty kylpyöljyt, vaipat jne. mutta siis tällaisista "ei-kertakäyttöisistä" tosiaan vaan se amme ja jokunen vaate tuli uutena.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Mietin ekologisuutta ja myös rahaa.

Hauskaa, että käytetty tarkoittaa monelle samaa kuin huonokuntoinen roju. Uskomatonta.
Miehen yks sukulainen ajattelee niin, että kirpputorilta ei voi ostaa mitään ku ne on hirveetä roskaa ja sit kuitenkin se itte myy kirppiksellä tavaraa mitä kuvailee paljon paremmaksi kuin onkaan. Ja luulee että hän on ainoo joka myy kirpparilla hyvää tavaraa, muut huonoa:D

en ossoo
Ostan kaikki vaatteet uutena, mutta myyn sitten kirppiseksellä laadukkaat vaatteet helposti.
Myöskin muut tavarat on hankittu uutena.
Jotenkin en osaa ostaa käytettynä.

Esikoiselle ostettiin kaikki käytettynä paitsi sitteri. Nyt kuopuksen kohalla ollaan jouduttu uusimaan yhdistelmät ja matkarattaat juuri sen takia että oltiin ostettu käytettynä esikoiselle ja näin ollen tulivat käyttöikänsä päähän. En halunnut enää käytettyinä joten ostimme uudet ihan sitä kolmostakin silmällä pitäen!

Mulla ei ole mitään käytettyjä tavaroita vastaan :eek:
Kahdelle ensimmäiselle on osa ollut uusia ja osa käytettyjä,vaatteita myöten. Osaksi syy oli rahassa ja osaksi kun kaverit tarjosivat lainaksi niin miksi ostaa uudet, vaikka rahaa olisikin. Tälle kolmannelle on kaikki nyt ostetut tavarat käytettyjä,mutta mielestäni hyvä kuntoisia. Tämä jää kuitenkin viimeiseksi, joten miksi ostaa uusia turhaan. Pinnis tulee uutena kun ei tuttavilla ole myydä käytettyä syksyyn mennessä. :) En ole ajatellut asiaa kierrätyksen ja ekologisuuden kannalta mutta miksi ei niinkin. :D :saint: Vaatteita on uutena ostettu kun sukupuoli on luultavasti eri. :heart:

Elvis
Miksi en ostaisi? Jos kerran on varaa, niin miksi ihmeessä en ostaisi.. Varmasti lahjoitan tavaroita kavereille eteenpäin tai sitten myyn..
Käytettynä olen kylläkin ostanut mm. kestovaippoja, kaikki muu uutta.

Mä olen ostanut kaiken uutena,paitsi ison kasan vauvanvaatteita sain kummipoikani äidiltä.
Ja ostan kaiken uutena koska haluan ostaa kaiken uutena =) Mulla on ollut 4vuotiaasta asti haaveena saada itelle paljon lapsia,suuri perhe ja siihen haaveeseen ei vain ole kuulunut eikä kuulu vieläkään käytetyt vauvantavarat =)
Mutta toki se on hienoa että äidit osaa kierrättää vaikka itse en sitä harrastakaan =)

Yhteistyössä