Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:Myönnän etten viitsinyt koko ketjua lukea, koska jostain syystä näissä vaateketjuissa on alkanut heti kamala tappelu mielipideasioista. Jos poika tahtoo pitää vaaleanpunaista paitaa hyvillä mielin - suotakoon se hänelle, mutta se on kyllä fakta että hyvin pian joutuu varmaankin silmätikuksi muiden lasten joukossa. Lapset osaavat olla aika raakoja suustaan, näin olen ikävä kyllä huomannut. Jos poika vaaleanpunaisessa paidassa kestää ilman pahaa mieltä muiden kummastelut yms, se on hieno asia.
Mun ihan ikioma mielipide on se, etten halua pukea poikiani tyttöjen vaatteisiin. Kukkasukat menee, mutta en mä kaikkia tyttöjen vaatteita kierrätä poikien vaatekaappiin. Mä myyn kirpparilla vaatteita, jotka eivät enää meillä sovi kierrätettäväksi. Ostan sitten mieluisampia vaatteita kotiin kirppareilta ja kaupoista. Sen verran turhamaiseksi kai voin itseäni sanoa, että pienelle poikavauvalle meillä ei vaaleanpunaista pueta! Isompien lasten kohdalla mulla on ollut periaatteena se, että mä yritän pitää huolen siitä ettei lapset joudu kiusan tai pilkan kohteeksi vaatteidensa vuoksi. Mä tykkään panostaa vaatteisiin. Mulle on tärkeää että lapset kulkevat puhtaissa ja siisteissä vaatteissa.
Noi värikysymykset sitten näissä poikien vaatteissa. Onhan niitä pojillekin vaaleanpunaisia kauluspaitoja yms. Meillä vain pojat eivät sellaisia päällensä halua. Itse suosin pojilla mieluummin kirkkaita perusvärejä niiden iänikuisten tummansinisten ja vihreiden rinnalla. Punainen sopii todella hyvin pojallekin!
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:Myönnän etten viitsinyt koko ketjua lukea, koska jostain syystä näissä vaateketjuissa on alkanut heti kamala tappelu mielipideasioista. Jos poika tahtoo pitää vaaleanpunaista paitaa hyvillä mielin - suotakoon se hänelle, mutta se on kyllä fakta että hyvin pian joutuu varmaankin silmätikuksi muiden lasten joukossa. Lapset osaavat olla aika raakoja suustaan, näin olen ikävä kyllä huomannut. Jos poika vaaleanpunaisessa paidassa kestää ilman pahaa mieltä muiden kummastelut yms, se on hieno asia.
Mun ihan ikioma mielipide on se, etten halua pukea poikiani tyttöjen vaatteisiin. Kukkasukat menee, mutta en mä kaikkia tyttöjen vaatteita kierrätä poikien vaatekaappiin. Mä myyn kirpparilla vaatteita, jotka eivät enää meillä sovi kierrätettäväksi. Ostan sitten mieluisampia vaatteita kotiin kirppareilta ja kaupoista. Sen verran turhamaiseksi kai voin itseäni sanoa, että pienelle poikavauvalle meillä ei vaaleanpunaista pueta! Isompien lasten kohdalla mulla on ollut periaatteena se, että mä yritän pitää huolen siitä ettei lapset joudu kiusan tai pilkan kohteeksi vaatteidensa vuoksi. Mä tykkään panostaa vaatteisiin. Mulle on tärkeää että lapset kulkevat puhtaissa ja siisteissä vaatteissa.
Noi värikysymykset sitten näissä poikien vaatteissa. Onhan niitä pojillekin vaaleanpunaisia kauluspaitoja yms. Meillä vain pojat eivät sellaisia päällensä halua. Itse suosin pojilla mieluummin kirkkaita perusvärejä niiden iänikuisten tummansinisten ja vihreiden rinnalla. Punainen sopii todella hyvin pojallekin!
Niin...missähän vaiheessa se muuttu hyväksytyksi että miehellä voi olla punainen/vaal.pun kauluspaita mutta pikkupojalla/vauvalla ei sen väristä paitaa...
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä :Voi kiesus näitä vaateketjuja... Mä yritin laittaa niin selvästi tuohon omaan juttuuni sen että se on MINUN IKIOMA MIELIPIDE. Mä en vain halua pientä poikavauvaa vaaleanpunaisissa hörhelöissä pitää. Se on vain minun oma mielipiteeni. Aivan sama onko se hyväksyttyä vai ei. Minä vain satun pukemaan lapseni niin. Minusta on niin tympeää että aina saa kuraa niskaan, jos esittää ihan ystävällisessä hengessä oman mielipiteensä. Enhän mä täällä lynkannut ketään joka haluaa pukea poikavauvansa vaaleanpunaiseen. Tää palsta on kyllä viime aikoina tullut siitä tutuksi, että joka jeevelin ketjussa saadaan riita aikaiseksi. Se minun osalta nyt GOODBYE. Onneksi on muitakin palstoja, jossa voi ihan mukavassa hengessä keskustella =)
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Minua taas ärsyttää se, että niin tiukasti lokeroidaan se, mitkä ovat tyttöjen ja mitkä poikien vaatteita..
Ja etenkin poikien kohdalla ollan hyvin tiukkoja asian suhteen. Niinkuin vaaleanpunainen asuste, olisi uhka miehisyydelle..
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä :Voi kiesus näitä vaateketjuja... Mä yritin laittaa niin selvästi tuohon omaan juttuuni sen että se on MINUN IKIOMA MIELIPIDE. Mä en vain halua pientä poikavauvaa vaaleanpunaisissa hörhelöissä pitää. Se on vain minun oma mielipiteeni. Aivan sama onko se hyväksyttyä vai ei. Minä vain satun pukemaan lapseni niin. Minusta on niin tympeää että aina saa kuraa niskaan, jos esittää ihan ystävällisessä hengessä oman mielipiteensä. Enhän mä täällä lynkannut ketään joka haluaa pukea poikavauvansa vaaleanpunaiseen. Tää palsta on kyllä viime aikoina tullut siitä tutuksi, että joka jeevelin ketjussa saadaan riita aikaiseksi. Se minun osalta nyt GOODBYE. Onneksi on muitakin palstoja, jossa voi ihan mukavassa hengessä keskustella =)
ja sä siis saat kirjoittaa oman mielipiteesi mutta kukaan ei saa sitä kommentoida? jos tänne kirjoittaa mielipiteensä niin tulee varautua siihen ettei kaikki ole samaa mieltä ja myös sen kertovat.
Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:Miksi tässä hyökätään ap:ta vastaan, joka kertoi totuuden? On totta, että poikaa, jolla selkeesti tyttöjen vaatteita voidaan kiusata koulussa tai päiväkodissa. Näin on aina ollut ja tulee varmaan olemaankin, vaikka se on vääörin. Mutta turha ap:ta haukkua totuuden kertomisesta. Olen ollut monissa päiväkodeissa töissä ja kyllä vaan alkaa jopa eskarissa jo se vaatteiden perusteella arvioiminen. Lapset iovat julmia toisilleen ja kyllähän aikuisten asenteet ja ylipäätään tämä nykyajan sukupuoliroolitus vaikuttavat. Jos haluatte tehdä oikein hemmetin suvaitsevaisia pojistanne tai tytöistänne niin vetäkää viimeiseen ääripäähän:kasvattakaa niinkuin lapsi olisi sukupuoleton. Näin teki eräs perhe.
Alkuperäinen kirjoittaja puna housu:No meidän poikavauvalla on joskus ollut esikostytöltä pieneksi jääneet punaiset sukkahousut jalassa, kun kaikki pojan omat ovat olleet likaiset. Eikä ole säälittänyt yhtään. Eipä tuo vajaan vuoden ikäinen ole asiaa pahakseen pannut. Enkä kyllä usko että sen elämä on tuon takia pilalle mennyt.
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:Ap
kummalle kuuluu ostamani vaate: vihreä pohja jossa punaisia leppäkerttuja?
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:VOITTEKO OLLA KÄSITTÄMÄTTÄ KAIKEN VÄÄRIN? OLISKO SE KENTIES MAHDOLLISTA? JOS LUKISITTE KETJUA TERKEMMIN!!
KYSE EI OLE PELKÄSTÄÄN VÄERISTÄ VAAN KOKONAISUUDESTA!
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:Oon monesti huomannut poikavauvoja/lapsia jotka joutuvat pitämään tyttöjen vaatteita. Ehkä vaatteet kiertävät sisarukselta toiselle.
Eilen aloin oikeasti miettimään kuinka noinkin pieni asia voi vaikuttaa heidän tulevaisuuteensa esim. päiväkodissa ja/ tai koulussa. Vaaleanpunaiset sukat, punainen paita tai kukkakuvio kengissä aiheuttaa leimaamisen, sillä lasten maailma on kova nykypäivänä.
Miksei sitä ymmärretä laittaa jotain pojille poikien vaatteita ja tytöille tyttöjen vaatteita. Sääliks käy.
![]()