Mua käy sääliks poikia jotka joutuvat pitämään tyttöjen vaatteita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Starbucks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mun pojalla...:
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Alkuperäinen kirjoittaja mun pojalla...:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Eiköhän lapset kiusaamisen aihetta keksi. Se tuskin on ratkaisu,että koittaa saada lapsestaan mahdollisimman samanlaisen kun muut.

en tarkoittanut että täytyy olla samanlainen kun muut, mutta kun meistä sen jokainen tietää että vaaleanpunainen kuuluu tytölle ja vaaleansininen pojalle ( tässä länsimaalaisessa kulttuurissamme) . Mutta itse ainakin tekisin kaikkeni lapseni hyväksi että hänellä olisi hyvä olla päiväkodissa.

..just tän takia sun lapsestasi tulee se kiusaaja, uskalla olla erilainen!

justiisa, taitaa pipoa vähän kiristää? mun lapsestani ei tule kiusaajaa.

minkä takia sitten opetat lapsellesi, että vaaleanpunainen kuuluu tytölle ja vaaleansininen pojalle???
Miksi kaupoissa myydään miesten ja poikien vaaleanpunaisia paitoja, sukkia, boxereita yms. sekä tytöille ja naisille vaaleansinisiä paitoja yms.
Emme elä enää 60-luvulla, jolloin tällaiset kaavat ehkä olikin pukeutumisessa.

Sen verran voisin selventää, ettei kyseessä välttämättä ole pelkästään värit vaan ihan se vaatteen kokonaisuus. Onko paidassa paljetteja, rusetteja, barbie tai kissankuvia. Meidän pojan neuleessa on myös vähän vaaleanpunaista mutta siitä selkeesti näkee että se on poikien neule. En siis missään nimessä ole niitä värejä vastaan pojalla. Mutta minusta olisi kuitenkin ihan fiksua ja lapsen edun kannalta tärkeää että lapsi näyttää pojalta tai tytöltä.

Alkuperäinen kirjoittaja en väännä:
mä en keksi yhtäkään vaatetta joka minusta olisi muuta kuin vaate. Ehkä olen tosi vapaa-ajattelija mutta minä näin. Mieheni joskus joistain trumpettilahkeista ja retropaidoista sanoo, että onko noi nyt vähän tyttömäiset, mutta meillä pojat tykkää sellaisista : )

T. hippiäiti

Ei edes tuo? http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=92161636

taas saan todeta, että on ihana olla sellainen äiti, joka pukee lapsensa "omituisesti". lapseni kiinnittävät huomiota ja saavat aikaan keskusteluja (hyviä ja huonoja, ei väliä kunhan asiasta keskustellaan.)

yritän opettaa kaikille suvaitsevuutta!

mun tytöt on kyllä pitäneet mustia ym.poikien haalareita pihahaalareina.niin ja tosiaan,tyttöjen maailma ei taida olla niin rajoittunut kuin poikien ainakaan näin vaateasioissa.tosin poikieni pellavaiset kiharat ovat saaneet ihmiset joskus toteamaan,että ompas nätti tyttö.mua huvittaa ja on kai se poika sit oikeesti söpö,jos se kerran tyttönäkin olis nätti...enkä usko että mun 1-2vuotiaalle mitään traumaa tosta on jääny,kun kerran 10vuotiaanakin tahtois pitkän tukan!

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Minua taas ärsyttää se, että niin tiukasti lokeroidaan se, mitkä ovat tyttöjen ja mitkä poikien vaatteita..
Ja etenkin poikien kohdalla ollan hyvin tiukkoja asian suhteen. Niinkuin vaaleanpunainen asuste, olisi uhka miehisyydelle..

jälleen kerran olen sun kanssa täysin samaa mieltä =)

no sittenhän se on ihan mahtava juttu että olette niin suvaitsevaisia! Ja sekin on mahtavaa että poikianne ei kiusata päivähoidossa tai koulussa vaikka heillä olisi söpö kisulipaita päällään. Sehän on ainoastaan positiivista. Näin ei kuitenkaan aina ole ja sen takia minun käy heitä sääliks ettei vanhemmat ymmärrä.

no sittenhän se on ihan mahtava juttu että olette niin suvaitsevaisia! Ja sekin on mahtavaa että poikianne ei kiusata päivähoidossa tai koulussa vaikka heillä olisi söpö kisulipaita päällään. Sehän on ainoastaan positiivista. Näin ei kuitenkaan aina ole ja sen takia minun käy heitä sääliks ettei vanhemmat ymmärrä.

Mun käy sääliksi uskovaisten lapsia, kun niitä kiusataan koulussa. Eikä vanhemmat ymmärrä.
Oletko miettinyt että syy on kiusaajissa eikä kiusatuissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Ihan vähän ruma hirviö:

Mun käy sääliksi uskovaisten lapsia, kun niitä kiusataan koulussa. Eikä vanhemmat ymmärrä.
Oletko miettinyt että syy on kiusaajissa eikä kiusatuissa?

kyllä, syy on kiusaajissa. Ja se on myös totta että kiusaaja etsii syyn kuin syyn kiusata. Mutta silti lapselle on kuitenkin parasta saada ns. hyvä alku kaikkeen. jos ymmärrät mitä tarkoitan. Vaikkei se välttämättä reilua olisikaan jaotella esim vaatteiden perusteella. Niin se vaan on että pojat tulevat helposti kiusatuiksi tyttöjen vaatteet päällä. Ja nimenomaan painotan päiväkodissa ja koulussa.

Mä oon ostanut ihan piruuttani poikavauvalleni vaaleanpunaista, juuri ap:n kaltaisten ihmisten vuoksi. Koskaan ei oo tullut kritiikkiä, paitsi kerran selän takana ihmiseltä, jolta ei mitään muuta voisi odottaakaan. En mä mekkoon oo pukenut, mutta eka talvihaalari oli vpunanen ja vpunasia bodejakin on ollut. Isänsäkin käyttää välillä vaaleenpunasta paitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja annika:
Mä oon ostanut ihan piruuttani poikavauvalleni vaaleanpunaista, juuri ap:n kaltaisten ihmisten vuoksi. Koskaan ei oo tullut kritiikkiä, paitsi kerran selän takana ihmiseltä, jolta ei mitään muuta voisi odottaakaan. En mä mekkoon oo pukenut, mutta eka talvihaalari oli vpunanen ja vpunasia bodejakin on ollut. Isänsäkin käyttää välillä vaaleenpunasta paitaa.

minun kaltaisten ihmisten vuoksi? älä suotta minun takia ostele. =) Minulla ei ole onkelmaa v.punaisen takia, mulla on onkelma päiväkodissa olevien pikkukiusaajien kanssa. Älä suinkaan käsitä väärin.

Vaaleanpunaiset sukat, punainen paita tai kukkakuvio kengissä aiheuttaa leimaamisen, sillä lasten maailma on kova nykypäivänä.
Miksei sitä ymmärretä laittaa jotain pojille poikien vaatteita ja tytöille tyttöjen vaatteita. Sääliks käy.

:(

Mun poika rakastaa punaista, kukkia yms.
Niitä se valitsee aina jos saa itse valita. En minä voi aina ostaa pojalle vain "poikien vaatteita" jos toinen kertakaikkiaan vihaa sinistä ja inhoaa/pelkää "poikien paidoissa" olevien hirviöiden ja örkkien kuvia...

Enpä usko että sillä on v*tunkaan väliä mitä joku alle vuotias vetää päälleen, on se sitten pinkkiä pojalla tai ei. Tunnen yhden pojan jolla käytettiin vauvana siskonsa vanhoja vaatteita ja ihan on nykypäivänä porukkaan kuuluva hetero-mies.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Minua taas ärsyttää se, että niin tiukasti lokeroidaan se, mitkä ovat tyttöjen ja mitkä poikien vaatteita..
Ja etenkin poikien kohdalla ollan hyvin tiukkoja asian suhteen. Niinkuin vaaleanpunainen asuste, olisi uhka miehisyydelle..

Peesi!
Järkyttävän ahdasmielistä tulla selittämään että joku väri tai kuosi on vain tyttöjen käyttöön tarkoitettu.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Eiköhän lapset kiusaamisen aihetta keksi. Se tuskin on ratkaisu,että koittaa saada lapsestaan mahdollisimman samanlaisen kun muut.

en tarkoittanut että täytyy olla samanlainen kun muut, mutta kun meistä sen jokainen tietää että vaaleanpunainen kuuluu tytölle ja vaaleansininen pojalle ( tässä länsimaalaisessa kulttuurissamme) . Mutta itse ainakin tekisin kaikkeni lapseni hyväksi että hänellä olisi hyvä olla päiväkodissa.

Just...mees kuule katteleen päiväkotiin ja huomaat että siellä on keltasta sinistä punasta, vihreää jne työillä JA pojilla :whistle: En mä ainakaan tiedä että kuuluu jokin väri vaan toiselle sukupuolelle.

minua ärsyttää se että pojille tehdään tylsiä vaatteita..tummia värejä ja samat hemmetin kuviot vuodesta toiseen..farkutkin on oerusfarkkuja..tytöille löytyy brodeerauksia ja strasseja ..miks ei pojille vois tehdä sellaisai mihin ois brodeerattu vaikka hieno japanilainen lohikäärme farkkujen sivuun tai joku muu hieno kuvio ja ihan jos osi vaikka värejä käytetty..ja toi poikien autokuvia ottaa päähän..meil ei esikoinen edes ahlua sellaisia enää misä on autoja ja sit on vaan tylsii yksvärisä sinisiä paitoja

Mielenkiintonen sikäli tuo ap:n kommentti että en muista päiväkodeissa lasten kiusanneen vaatteiden perusteella. Vaikka on molemmilla sukupuolilla samoja värejä. Kyllä se asenne on enemmän aikusten kun lasten päässä. Kyl mun poikaraukasta varmaan kasvaa kiero ja sitä kiusataan kun sillä on punasta jne vaatetta.

Oon monesti huomannut poikavauvoja/lapsia jotka joutuvat pitämään tyttöjen vaatteita. Ehkä vaatteet kiertävät sisarukselta toiselle.
Eilen aloin oikeasti miettimään kuinka noinkin pieni asia voi vaikuttaa heidän tulevaisuuteensa esim. päiväkodissa ja/ tai koulussa. Vaaleanpunaiset sukat, punainen paita tai kukkakuvio kengissä aiheuttaa leimaamisen, sillä lasten maailma on kova nykypäivänä.
Miksei sitä ymmärretä laittaa jotain pojille poikien vaatteita ja tytöille tyttöjen vaatteita. Sääliks käy.

:(

juuri tällaisten vanhempien lapsista tulee niitä kiusaajia ja uhoajia. äijäilijöitä. mikä tekee punaisesta tyttöjen värin, tai sinisestä poikien? miksei poika voi käyttää kukkakuviota? samaan paikkaan kuuluu ettei pojat itke ja mies pissaa seisaallaan.

Vanhemmat. te itse kasvatatte kiusaajat tuollaisella asenteella että kaikkien tulee olla samanlaisia ja on tietyt normit mihin sukupuolien tulee asettua.

sääliksi käy näiden lapsia kun he yrittävät miellyttää vanhempiaan ja pelkäävät kaikkea erilaista.