Mua jotenkin loukkaa ja ärsyttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Mulla oli torstaina laskettuaika. kotona ennestään 2 ja 3 vuotiaat lapset. Joka päivä tällä viikolla joku mun kaveri on laittanut viestin että tulen kohta lapsen, koko perheen jne kanssa teille kahville. Ja äsken taas tuli viesti.
Lauantai-ilta, haluaisin vaan olla. En jaksaisi keittää ja tarjota jne... MIKSI AINA PITÄÄ TULLA MEILLE? Meitä ei juuri pyydetä kylään. Vaan oikeastaan kaikkien kavereitten kohdalla näin. Ja eikö kukaan tajua että MINÄKIN voin olla väsynyt?!?
Ihan hirvittää mitä sitten kun vauva syntyy. Hajotanko puhelimet?

Eilenkin yksi kaveri perhe poikkesi "äkkiä" tulivat neljältä ja lähtivät yhdeksältä illalla. Ja minä sitten siivosin mieheni ja lasten kanssa taas heidänKIN sotkunsa....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No sano että ei sovi.

Ja sitten loukkaannutaa. Vaikka musta alkaa tuntumaan kohta ettei sekään haittaisi... =(

Loukkaantukoot rauhassa, mikä pakko sun muka on olla aina valmiina kestitsemään kaikkia?
Jos et kieltäydy, niin saat tarjota pullaa ja kaffetta jatkossakin aina vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No sano että ei sovi.

Ja sitten loukkaannutaa. Vaikka musta alkaa tuntumaan kohta ettei sekään haittaisi... =(

No antaa loukkantua. Kyllä ne laantuu. Ja jos ei laannu, vaan vetää ikuset porot noin pienestä nenäänsä, ei ne oo ollu kaveeraamisen arvosia alun alkaenkaan.

Ihan oikeesti sullaki on oikeus olla rauhassa, "tossa tilassaki" vielä kun olet. :hug:

Ei kai siinä voi loukkaantua.. jos on kaverisi niin sano että haluat viettää mahdollisen vimeisen viikonlopun perheen nykyisellä kokoonpanolla.. ja levätä tulevaa varten.

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
No jos vaikka sanoisit suoraan, ettei sovi...? Tai että haluat mieluummin tavata jossain muualla...?

Haluaisin vain OLLA

No sano niille, että olet TODELLA raskaana, elleivät ole sattunet huomaamaan ja haluat olla rauhassa ja levätä.

Ja oikeestaanhan sun ei tarvi sanoa mitään muuta, kun että "nyt ei kyllä sovi". Jos tivaavat syytä, sano että on muita suunnitelmia.

Luulisi nyt kaverin ymmärtävän ettei tuossa vaiheessa välttämättä jaksa seurustella.. ei tulisi kyllä mieleen ehdottaa edes kyläilyä / haluta ketään kylään vaan ihan lepäillä ja viettää lasten kanssa mahdollisimman paljon aikaa ennenkuin uusi "kilpailija" saapuu.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä tarjosit kun viihtyivät neljästä yhdeksään?

Piirakkaa ja jäätelöä sekä sitten illalla kun omat söi puuroa niin olihan sitä pakko antaa niittenkin neljälle.

No mä oon kyllä niin törkeä, että jos meillä ollaan jo alkamassa iltapalalle, sanon suoraan vieraille, että "meillä alkaa iltatoimet NYT, Kiva kun kävitte, tulkaa joskus uudestaan" ja menen avaamaan ulko-oven. Ihan oikeesti. Kiva kun tulee vieraita, mutta ei tarvii kuiteskaan asumaan jäähä.

Ymmärrän sua kyllä ihan täysin. Ihanaa tietysti että on paljon kavereita ja pitävät aktiivisesti yhteyttä, mutta voishan sitä ajatella joskus toisenkin tilannetta.

Meillä on jokseenkin juuri toisin päin tuo homma, eli sukulaisia ja ystäviä pitäisi aina meidän lähteä tapaamaan. Isovanhemmatkin asuvat tunnin ajomatkan päässä ja jotenkin tuntuisi että heidän olis helpompi tulla tapaamaan lapsenlapsia tänne kotiin kuin meidän aina rissaantua vaippojen ja muiden tarvikkeiden kanssa sinne. Lapset on nyt 1v7kk ja 2,5vkoa.. En ymmärrä. Eikä se kyläilykään yleensä ole mitään herkkua, ainakin meillä se menee niin että muut istuu kahvipöydässä ja minä juoksen tuon esikoisen perässä.

Hei ihmiset...kaikki eivät ole ajatustenlukijoita. Jos kaveripiirissä on sellainen, joka toivottaa aina tervetulleeksi, tarjoaa kahvit ja pullat ja piirakat, ja keittää vielä hymyssä suin iltapuurotkin mukuloille samassa kun ruokkii omansa, niin tottakai he olettavat että kyseinen henkilö tykkää passata vieraita. Hän kun antaa ymmärtää niin sekä sanoillaan, teoillaan että eleillään.

Opetelkaa sanomaan ei. Se helpottaa elämää kummasti, se suoraan sanominen. Ettei tarvitse kärvistellä turhaan ja puhua selän takana että "hitto kun nekin tunkee taas meille kylään..." jne.

Eipä oo yksikään kaveri vielä välejä katkaissut, vaikka aika ajoin sanonkin että nyt ei sovi tulla kylään.

Tiedän tunteen ja väsymyksen. Itse odotin kuopusta ja kesällä ja oli kuuma ja väsymys valtava.
Appivanhemmat ajoivat pihaan toisten lastenlasten kanss akysymättä mitään etukäteen sopiiko. Olisi ollut kyllä mukava, jos kesällä olisin itsekn yhtenä päivänä saanut olla rauhassa yksin raskaana, mutta esikoista viihdytin 24/7, ja sitten tuli lisää ihmisiä ravaamaan vessassa ja sotkemaan paikkoja.

En voi käsittää, että itsekin äiti ja ei ymmärrä raskaana olevan (jolla jo lapsia) väsymystä, omankin perheen passaaminen rankkaa. Appivanhemmat hoitavat ja palvelelvat miehen siskon lapset. Mutta että ne tuotiin vielä minulle passattavaksi. Sitä en käsitä. Mies oli töissä. Meillä ei ole apua ollut lastenhoitoon.

että oisko se sittenkään niin kauheaa, jos vieraita tulisi!? oman kokemuksen mukaan monesti lopulta kuitenkin tosi mukavaa ja rentouttavaa... ja se sosiaalisuuskin on tärkeää! sitä paitsi mä voisin hyvin sanoa, että tilanne on nyt tämä, etten ole jaksanut tarjottavia väsätä. Tee/kahvi ja pikkulivät riittää tuolloin hyvin, kyllä ihmiset ymmärtää!

Alkuperäinen kirjoittaja mietin vaan:
että oisko se sittenkään niin kauheaa, jos vieraita tulisi!? oman kokemuksen mukaan monesti lopulta kuitenkin tosi mukavaa ja rentouttavaa... ja se sosiaalisuuskin on tärkeää! sitä paitsi mä voisin hyvin sanoa, että tilanne on nyt tämä, etten ole jaksanut tarjottavia väsätä. Tee/kahvi ja pikkulivät riittää tuolloin hyvin, kyllä ihmiset ymmärtää!

No voi herranajee. Jos viikon jokaisena iltana on joku kaveriperhe ollut kyläilemässä, niin kyllä mun mielestä vaan olisi niin kauheaa, että taas pitäisi jonkun tulla. Kyllä olisi alkuviikon vierailuissa sosiaalisuutta tarpeeksi. Etenkin, jos olisin viimesilläni raskaana. Mutta sitä en ymmärrä, miksi ap ei voi ihan suoraan sanoa, että nyt ei sovi.