Mua inhottaa lihavuuteni, mikä auttaa?

  • Viestiketjun aloittaja paksukainen
  • Ensimmäinen viesti
paksukainen
Paino vaan noussut ja kolmenkympin kriisi lähestyy :( Vuosina 2005-2007 paino on noussut 55kg -> 80kg. Tässä välillä olin raskaana ja lihoin vielä 15kg. Nyt 3kk synnytyksestä oon takasin tossa 80kg. Imetin ekat 2kk ja paino laski jopa 76kg ja nyt nousee taas. Ihan samalla lailla syön. Pituutta on 175cm. Mikä auttaa? Normaali ruokaa syön, aamulla kahvin ja leipää juustolla ja leikkeleellä. Iltasin menee kyllä joskus lihiksiä, karjalanpiirakoita ym... Limua ja mehua juon kyllä lähes päivittäin, vesi on niin pahaa. Pienen lapsen kanssa on kuitenkin kuluttavaa, niin ei jaksaisi ruveta mitään salaatinlehteä pipertämään. Väsyneenä pitää nauttia edes siitä mikä maistuu. Mutta, voisko jollain pienillä muutoksilla pikkuhiljaa saada painoa laskemaan? Miten? Sukurasitteena on diabetestä, mulla keikkuu arvot siinä rajalla. En halua paisua yhtä lihavaksi kuin sukulaiset.
 
PipariSuu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tieteskin lopetat mehut ja limpparin juonnit niin auttaa kyllä!ja vesi todellakin auttaa aineenvaihduntaan!totut kyllä veden makuun.
Vaikka et haluaisi juoda vettä, niin täysin kalorittomia lantrattavia mehujakin on olemassa, sekä light limpsaa. Jos taas et niistäkään tykkää, niin sitten kyllä valitettavasti kannattaa vaan opetella joko juomaan niitä tai harjoitella pitään vedestä..
 
Teräsmami
Vettä, salaattia ja vähärasvaista kalaa/ lihaa kehiin. Pois mehut ja limut, paitsi kevytversioina. Älä myöskään syö muuta kuin ruisleipää ja 5 % juustoa. Paljon rasvaa ja sokeria sisältävät tuotteet väsyttää; kun lopetat niiden käytön ynnä kevennät ruokavaliotasi, huomaat saavasi uusia voimia ja vyötärönympäryksesi kapenee.
 

Yhteistyössä