Mua ihmetyttää nykyajan meno

lähinnä lasten kasvatus, kun lapsille on niin vakea vetää rajoja ja pitää kiinni säännöistä.
Täällä on välillä ihan kummallisia aloituksia, jotka olisi korjattavissa selkeillä säännöillä, esim. että ruokaa syödään vain ruoka-aikana.
Tää ei ollu kohistettu kehenkään ja toki itsekkin syyllistyn joskus lipsumisiin, mutta säännöt on olemassa ja sen takia tavallisista asioista ei tarvi turhaan tapella.
 
Rajat on rakkautta ja säännöllinen rytmi se olla pitää. Pelittää ainaskii meillä kun muksut tietää mitä saa tehä ja mitä ei. Tietää millon syödään, peseydytään, nukutaan jne. Kyllä ne silti meitä rakastaa vaikka rajat asetetaankii. :)
 
Miä
Meillä on hiton tiukat rajat ja säännöt ja hyvin toimii. Vaikka vastaan pistetään aina ja joka päivä kynsin ja hampain ja kitarisat heiluen. Samat säännöt on ollu olemassa sen 6 vuotta mitä tuo poika on elänyt. Mutta pitäähän sitä kokeilla vieläkin josko kiukkuamalla sais tahtonsa läpi |O :snotty: :D
 
Tipu Topakka
Kun säännöt ja rajat on lapsille selvät ja vanhemmat on johdonmukaisia (ja lapset osaavat odottaa mikä on aikuisen reaktio, kun tekee tuhmaa), niin kylläpä arki rullaa ihan eri hyvin, kuin että menisi ihan kaaottiseksi, jos ei olis mitään rutiinejä, rytmejä ja rajoja. Kuopuksen syntymän jälkeen lipsuin rytmeistä ja varmaankin väsymyksen vuoksi myös usein en kovinkaan johdonmukainen. Arki oli aika kamalaa. kunnes taas aloin olla johdonmukainen ja lapsille tuli selkeät rytmit ja rutiinit, niin kaikilla oli paljon mukavampaa.
 
kkklll
Nykyajan kasvattajat ovat vain huonoja :) Koska kenenkään mielestä lapsissa ei ole eroja.. Kaikki lapset syntyvät täydellisinä vailla luonnevikoja.. pikku pulmusina. Vanhempian vika aina jos lapsi käyttäytyy huonosti. Kasvatus mennyt täysin pieleen.
 
Mä olen ihmetellyt päinvastaista (en tosin vaan täällä, vaan ihan tuolla IRL).
On se, kun mitään ei voi tehdä eikä mihinkään lähteä, jos se poikkeaa meidän nico-jessican päivärytmistä ja säännöistä. Ja se rytmi on tyyliin 8.12 aamiainen, 8.24 aamupesu, 8.36 vaatteet päälle, 8.45 ulos... jne.

Mutta ans olla sen kerran, kun ihmisten ilmoille päästään, niin sellaisia rajoja ja sääntöjä ei löydy, että sanottaisiin kiitos ja anteeksi, tehtäisiin muillekin tilaa, oltaisi lyömättä ja ottamatta kädestä jne.
Koska lapset on lapsia ja varsinkin meidän lapset. Ja nico-jessicakin on vasta 5, ei se voi osata sanoa kiitos ja olla tönimättä...

Tähän mä olen valitettavasti enemmän törmännyt. Kai se on se nykyajan yksilökeskeinen elämänmeno...
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mä olen ihmetellyt päinvastaista (en tosin vaan täällä, vaan ihan tuolla IRL).
On se, kun mitään ei voi tehdä eikä mihinkään lähteä, jos se poikkeaa meidän nico-jessican päivärytmistä ja säännöistä. Ja se rytmi on tyyliin 8.12 aamiainen, 8.24 aamupesu, 8.36 vaatteet päälle, 8.45 ulos... jne.

Mutta ans olla sen kerran, kun ihmisten ilmoille päästään, niin sellaisia rajoja ja sääntöjä ei löydy, että sanottaisiin kiitos ja anteeksi, tehtäisiin muillekin tilaa, oltaisi lyömättä ja ottamatta kädestä jne.
Koska lapset on lapsia ja varsinkin meidän lapset. Ja nico-jessicakin on vasta 5, ei se voi osata sanoa kiitos ja olla tönimättä...

Tähän mä olen valitettavasti enemmän törmännyt. Kai se on se nykyajan yksilökeskeinen elämänmeno...
Tämä on myös aivan totta, maalaisjärki kunniaan ja KÄYTTÖÖN
 

Yhteistyössä