Mua ihan pelottaa miten meidän kodin käy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut matami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä ei auta tilanteeseen yhteen, mutta mistä noita äijiä riittää? Sinun palkkaisin tosiaan siivousapua mieheltä kysymättä ja laskut vaan ukolle maksuun.

Suututtaa ihan tajuttomasti ap:n ja muiden tuollaisten sikamiesten kanssa elävien puolesta. Onhan se nyt ihan selvää, että omat rojut kerätään ja vaatteita ei nakata lattialle. Mulla kyllä alkais ukon tavarat lennellä roskiin tuollaisessa tilanteessa.

Tämä ei auta tilanteeseen yhteen, mutta mistä noita äijiä riittää? Sinun palkkaisin tosiaan siivousapua mieheltä kysymättä ja laskut vaan ukolle maksuun.

Suututtaa ihan tajuttomasti ap:n ja muiden tuollaisten sikamiesten kanssa elävien puolesta. Onhan se nyt ihan selvää, että omat rojut kerätään ja vaatteita ei nakata lattialle. Mulla kyllä alkais ukon tavarat lennellä roskiin tuollaisessa tilanteessa.
Mä luulen, että niitä riittää kahdesta syystä. Tuossa jo puhuttiinkin poikien kasvatuksesta, mutta mielestäni äiti, joka passaa perheensä piloille, antaa huonon mallin myös tyttärelleen. Nämä tyttäret sitten aikanaan kelpuuttavat puolisoikseen isänsä kaltaisia kotityölusmuja, koska kuvittelevat, että kaikki kotityöt kuuluvat naiselle.

Toinen syy on se, että moni nainen ei ole aikuiseksi tultuaankaan päässyt irti kotileikeistä. Kun muutetaan saman katon alle, siinä onnenhuumassa ja hyvää tarkoittaen aletaan hemmottelemaan miestä. Hoidetaan kotityöt eikä vaadita - eikä odotetakaan - mieheltä muuta kuin suukkoja, kehuja ja haleja. Miehet tottuvat siihen, että eihän tässä mitään tarvitse tehdäkään. Aikanaan sitten niiden muutaman lapsen ja naisen töihinpaluun aikaan viimeistään havahdutaan siihen, että pitäisikö meillä toimia jollain toisella tavalla. Passaamisen aloittaminen on paljon helpompaa kuin sen lopettaminen, jos perheessä asuu kuningas ja liuta prinssejä ja prinsessoita, jotka ovat tottuneet odottamaan ilmaista kotipalvelua.

Osta sille kivoja siivousvempaimia :). Meillä mies innostui imuroimaan, kun ostettiin tällainen ergorapido: http://www.electrolux.fi/Products/Mallistot/Mallisto---siivous/Ergorapido-mallisto/?categoryId=4e500cbc-2302-4837-9128-613c68257041 saa nopeasti pikaimuroitua. Tai sit sellainen robotti-imuri, niitäkin saa aika halvalla nykyään. Sit kehut joidenkin hyper-super-mikrokuitutiskirättien ominaisuuksia, niin eiköhän mies innostu.

Onko miehelläsi ns. miesten hommia kotona? Lumitöitä, pihan hommia, renkaiden vaihtoa yms?

Mietin vaan käänteispsykogiaa - jos menet auttamaan miestäsi "miehen hommissa" niin ehkä, paino sanalle ehkä, miehesikin alkaa ymmärtää miten tärkeä ja kiva on kun joku auttaa pakollisissa askareissa.

Jos ap nyt ihan vaan rauhassa aloittaisi ne työt ja sitten katsoisi, mihin suuntaan tilanne menee? Kotitöiden jaosta voi keskustella etukäteen ja työnjakolistankin laatia, mutta aika turha on etukäteen murehtia.

Oisko tosta apua:

Nainen – n

ei ollu huonoja vinkkejä..!

Hei mammat, te osaatte lapsenne kasvattaa niin miksette miehiännekin?! ;)
Anna valita omat tehtävät, auta tekemään itse, kehu ja palkitse aina kun mahdollista, keskustele hyvässä hengessä säännöllisesti, ole kärsivällinen, etsikää yhdessä ratkaisuja ongelmakohtiin, KESKUSTELE LISÄÄ jos ei homma toimi..
Teillä on nää kaikki taidot olemassa, kyllä te osaatte!!

Ei se "kyllä aikuisen ihmisen pitäis itsekin huomata että/osata.." auta yhtään. totta kai pitäisi mutta jos ei ole vuosikausiin edes osallistunut kotitöihin niin voi olla hämärtynyt käsitys siitä mitä kaikkea pitäisi tehdä, koska ja miten. Kyllä siinä kohdassa tarvii pienen "kotitalouskuntoutuksen" ;)

Minä päätin jo aikapäivää sitten, että kun töihin taas aikanaan palaan, niin meillä alkaa käymään siivoaja 2 viikon välein. Joka tekee suuremmat siivoukset sitten.

Yhteistyössä