Mua haluttais perustaa lemmikkiliike.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Tai oikeestaan liike jossa myydään koirien ja kissojen ruokia, ym.tuotteita. Musti&Mirri on tää ketju jos joku tietää.
Pitkään olen miettinyt tätä, tällä paikkakunnalla ei oo mitään vastaavaa, lähin tällainen tarvike kauppa löytyy n.100km päästä.
Aiempaa kokemusta yrittäjyydestä ei ole. Onkohan tää idea ihan pähkähullu.. :ashamed:

No ota tarkkaan selville, itse perustaisin mieluummin ihan oman yrityksen, en liittyisi kalliiseen ketjuun, joka määrää kaikki tekemisesi ja vie vielä suurimman osan tuotoistakin...

No vaikea tietysti sanoa kannattaisko, mutta onhan se hyvä jos ei vastaavaa ihan naapurista löydy. Kiva idea :) kannattaahan se selvittää, onko siellä mahiksia ryhtyä tuohon :) myöhemmin harmittaa jos et edes selvitä tulisko siitä mitään...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 15:35 Malviina kirjoitti:
No ota tarkkaan selville, itse perustaisin mieluummin ihan oman yrityksen, en liittyisi kalliiseen ketjuun, joka määrää kaikki tekemisesi ja vie vielä suurimman osan tuotoistakin...
Oon mä tuotakin miettinyt, että jos uskaltaisi ryhtyä tuohon ilman mitään ison ketjun tukea. Siinä olis sitten enemmän omaa valtaa päättää mitä tuotteita ottaa myyntiin ( esim. Musti&Mirri ei myy hevosvarusteita, mitkä mä haluaisin valikoimaan jne).
En tiedä. Toisaalta yrittäjyys houkuttelee tosi paljon, ja toisaalta hirvittää =) :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 15:40 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 15:35 Malviina kirjoitti:
Oon mä tuotakin miettinyt, että jos uskaltaisi ryhtyä tuohon ilman mitään ison ketjun tukea. Siinä olis sitten enemmän omaa valtaa päättää mitä tuotteita ottaa myyntiin ( esim. Musti&Mirri ei myy hevosvarusteita, mitkä mä haluaisin valikoimaan jne).
En tiedä. Toisaalta yrittäjyys houkuttelee tosi paljon, ja toisaalta hirvittää =) :/

Kyllä kannattais miettiä sitä omaa yritystä, työkkäri järjestää yrittäjäkursseja, käy se ensin, niin saat vähän perustietoa.

Kyllä mä suosittelisin lähtemään ihan itelleen yrittäjäks.
Mä aikanaan lähdin franchise yrittäjäksi ja olen sitä katunut... vieläkin maksan velkoja mitä siitä tuli... luvattiin vaikkas mitä ja suurin osa niistä jutuista oli pelkkää P.A.S.K.A.A.

Nyt jos tällä kokemuksella lähtisin miettimään asiaa niin perustaisin mielummin ihan oman puljun.

Tällä seudulla on paljon koira ihmisiä ja koirakerho toiminta vireänä. Lisäksi paikkakunnalla on hevoskoulu, ja muutenkin on sellainen hevospitäjä, joten menekkiä varmasti olisi..
Voi kun alkaa syyhyttämään :D
ap

Kyllä eläintarvikeliike aina asiakkaansa löytää jos ei kerran vastaavaa ole paikkakunnalla. Onnea matkaan! :flower: (ja hyvä tilitoimisto auttaa käytännön asioissa ;))