Mua ärsyttää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Elkää nyt hyvät ihmiset alkako tappelemaan tästä asiasta :o :wave: . Kun tässä on ihan vain yksi ongelma: jokainen ymmärtää tuon sanonnan eri tavalla. Mutta tuskinpa meistä kuitenkaan (ainakaan toivottavasti) pidä lapsia itsestäänselvyytenä. Siis tyyliin että se saaminen tarkoittaa sitä että vauvan tuo haikara katolle :) .

Ja vielä kerron uudelleen oman näkemykseni, josta en siis riitele kenenkään kanssa. Useat meistä joutuu tekemällä tekemään lapsen, joka toivottavasti johtaa siihen että saa lapsen. Ja jotkut ei saa vaikka tekemällä tekisi, vuosi toisensa perään. Silloin on kuitenkin mahdollista esim.adoptoida, jolloin siis saa lapsen. Eli siis teki niin tai näin, niin toivottavasti lopputuloksena on se lapsen saaminen :) .

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
kyllä ne lapset täytyy tehä.. jos aletaan oikein saivartelemaan.. sanot vaa kaikille joka noin sanoo et "ei sitä pyhästä hengestä sikistä".. pakko niiden lasten saamiseksi on jotain äksöniiki duunata;) :whistle:

:D :D Jep jep!
Ja harjoittelukin on ihan kivaa :saint:

nii onki=) Mut toi lausahdus on kyl jotain tosi rasittavaa.. ihmiset ei vaan tajuu...

:D

Vähän yytä sulle :D

Alkuperäinen kirjoittaja kuusikon äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen ymmärtänyt tuon lauseen tarkoituksen ihan päinvastoin. Siis niin että lapsia ei välttämättä tule vaikka kuinka tehtäisiin, niitä vain saadaan. Joku saa ihan ilman varsinaista yritystä, vahingossa ja toiset vasta pitkän tekemisen jälkeen. Joku ei koskaan. Tottakai sitä tekemistäkin tarvitaan, mutta ei se lapsen saamiseen aina johda.

Mutta varmasti lapsettomuushoidot saavat tuon tuntumaan tekemiseltä. Mutta siltikään ei ole varmaa saadaanko noilla lasta aikaan.

Näin minäkin olen tuon lauseen aina ajatellut. Mutta silti vältän kuitenkin itse sellaisia puhumasta, koska se voi vaikuttaa loukkaavalta.

No sepä se, kun toi lause on
Lapsia EI tehdä, niitä saadaan.
Kun en mä puhunutkaan mistään et niitä ei myös sitten loppupelissä saataisi, toi lause vaan on niin ällö!
Et ei niitä tehdä, ne vaan saadaan.

Mut ehkä tuossa lauseessa onkin kyse siitä että jotkuthan suunnilleen kalenterin kanssa suunnittelee perheenlisäystä. Tyyliin että juu, 3 vuotta opiskelua, 5 vuotta töitä ja sitten perheenperustus, eli laitetaanpas vuoteen 2010. Ja kun se aika tulee, niin eipä tule perheenlisäystä.
Juu...noinkin mä olen miettinyt sitä asiaa. Että kun jotkut oikeasti ajattelee itsekkäästi että silloin ja silloin tulen raskaaksi, niin eihän se niin mene.

kyllä ne lapset täytyy tehä.. jos aletaan oikein saivartelemaan.. sanot vaa kaikille joka noin sanoo et "ei sitä pyhästä hengestä sikistä".. pakko niiden lasten saamiseksi on jotain äksöniiki duunata;) :whistle:

:D :D Jep jep!
Ja harjoittelukin on ihan kivaa :saint:

nii onki=) Mut toi lausahdus on kyl jotain tosi rasittavaa.. ihmiset ei vaan tajuu...

:D

Vähän yytä sulle :D

vastasin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen ymmärtänyt tuon lauseen tarkoituksen ihan päinvastoin. Siis niin että lapsia ei välttämättä tule vaikka kuinka tehtäisiin, niitä vain saadaan. Joku saa ihan ilman varsinaista yritystä, vahingossa ja toiset vasta pitkän tekemisen jälkeen. Joku ei koskaan. Tottakai sitä tekemistäkin tarvitaan, mutta ei se lapsen saamiseen aina johda.

Mutta varmasti lapsettomuushoidot saavat tuon tuntumaan tekemiseltä. Mutta siltikään ei ole varmaa saadaanko noilla lasta aikaan.
Peesi!
Silloin kun me tätä kakkosta yritettiin (1v8kk ajan) niin kyllä minua taas ärsytti ne ihmiset jotka kysy, että ettekö aio [/i]tehdä enempää lapsia! |O :headwall: Joo-o, koko ajan tehtiin, mutta eipä vaan lasta heti saatu!
Silloin olin ja olen edelleenkin sitä mieltä että lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Vaikkakin se tosiaan on tekemistä, mutta silti niitä ei tehdä... Suorastaan kiehuin raivosta kun olimme ystäväporukalla koolla ja yksi ystäväpariskunta kärsii jo useamman vuoden lapsettomuudesta. Tuli puhe äitiyspakkauksista johon yksi ystävistäni tuumas, että hän ei tee lasta vielä ku on niin ruma pakkaus vaan vasta sitten me tehdään lapsi kun tulee paremmannäköisiä vaatteita pakkaukseen... :o :headwall:

ja miksi tuo teksti on kokonaan tuolleen vinossa... :headwall:

Kukin on mieltään, mutta me ainakin on tehty lapset ja vielä suunnilleen suunniteltuun vuoden aikaan syntyväks. Onnellinen olen vaikeista raskauksistani huolimatta, että olen 3 ihanaa tervettä lasta punkenut maailmaan.

Mä taas ymmärränlauseen ihan päinvastoin. Joskus kun kuulee sanottavan että "me tehdään se lapsi ensikuussa" tai "tekastiin lapsi viimeyönä" tarkottaen että laitettiin alulle. Nuo on ihan tosielämässä kuultuja lauseita. :/ Tuossa ei nyt juurikaan ole tekemistä jos lapsi saa alkunsa kerran kiksauttamalla. (Älkää ottako liian kirjaimellisesti). Mulla on itsellä ollut lapsettomuutta, hoidossakin käynyt. Ja muutama pieleen mennytkin raskaus on. Siksi ajattelen että jokainen lapsi on suuri lahja joka mahdollisesti meille annetaan. :heart: Mut enivei, kyllähän siinä on todellakin tekemisen makua jos lasta yritetään saada alkuun verenmaku suussa. :( Sitä todellakin tehdään tekemällä kuukausi kuukaudelta. :( Mutta tuon lauseen mä tosiaan ymmärrän ihan päinvastaiseksi. :)

Yhteistyössä