Mua niin ärsyttää ihmiset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mun tyttö täyttää vuoden ens viikolla.
Tarvii tuttia jos tulee joku pipi, sekä nukahtamiseen, muuten ei syö tuttia. ja juo iltaisin maidon tuttipullosta, ja kappas vain nukkuu minun vieressä. Onko se nyt niin kamalaa? Potalla oloa ollaan harjoteltu, yhden kerran ihan vahingossa on pisu sinne tullu.

Mua ärsyttää mun tutut, ja kaverit joilla on vain pienempiä vauvoja, kaikki kauhistelevat kun tyttöni ei nuku omassa sängyssä ja syö vielä tuttia ja juo sen maidon illalla, joskus annan yölläkin jos tyttö herää kovasti itkemään. "kun ei meidänkään puolivuotias juo maitoa enää yöllä..."<- tuo on niin tuttu lause.

mikä siinä on että ei voi pitää huolta vaan omista asioistaan :/

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voi, pidä vaan oma linjasi. Kuulostaa ihanan normaalilta. :) Tosin en ole varma, oletko ihan tosissasi, potalla kokeilua?

anoppi osti potan ja käski alkaa käyttämään joten sitä on sitte tullu kokeiltua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi, pidä vaan oma linjasi. Kuulostaa ihanan normaalilta. :) Tosin en ole varma, oletko ihan tosissasi, potalla kokeilua?

anoppi osti potan ja käski alkaa käyttämään joten sitä on sitte tullu kokeiltua.

Mun mielestä vuoden ikäsen ei tarvi kokeilla vielä pottaa eikä myöskään tarvi vielä opetella päiväkuivaksi

Vauvojahan noi vielä on ja saa ollakin. :) Meillä reilu vuosi ja omassa sängyssä tosin nukkuu eikä tuttia ole, mutta maitoa saa yöllä. Miksi pitäisi kasvaa isoksi niin pian.. Käytännön syistä en voi itse nukuttaa vieressä mutta ihana tapa minusta jos kaikille osapuolille sopii.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mun mielestä vuoden ikäsen ei tarvi kokeilla vielä pottaa eikä myöskään tarvi vielä opetella päiväkuivaksi

ei munkaan mielestä, siksipä se on vähän jäänytkin...
anopin mielestä tarvii jo opetella, niinpä minä esikoisen tietämättömänä äitinä tottelin..

anopin mielestä tarvii jo opetella, niinpä minä esikoisen tietämättömänä äitinä tottelin..

Sano sille anopilles että työntää sen pottansa sinne minne aurinko ei paista:D

Siis oikeesti, Sun tyttö täyttää vasta vuoden ja pitäisi jo olla ilman tuttia ja osata käydä potalla. Ei kuule oo mitään kiirettä, voit jättää ihan omaan arvoonsa "ystäviesi" kommentit.

Jatkat niin ku itestäs hyvältä tuntuu, ei oo meillä pojat juonu yöllä maitoo kun kiinteet on alotettu, mut mitä sitte?
Teillä juodaan joskus ja sillä hyvä.
Meillä nukkuu 5v aika ajoin montaki yötä peräkkäin välissä, eikä muuten häiritse meitä, kuin sillä, että voi olla paikat aamusin jumissa.

Älä ota itseesi. Jotkut tykkää kertoa, mitä heidän vauvansa ja lapsensa jo osaa/tekee/ei tee/ yms. Itse ainakin saatan joskus innoissani sepittää, kuinka minun ei enää tarvitse antaa lapselle maitoa yöllä jne. En kuitenkaan sillä halua toisia "mollata" tai mitään. Mutta jos joku tieten tahtoen niin tekee, niin anna tehdä, älä välitä :)

kuule, koita sulkea korvas typeriltä kommenteilta :)

mulla 4 lasta, nyt nuorinkin jo esikoulussa. Ja kaikilla ollut tutti 2 vuotiaaksi, maitoa saaneet yöllä noin 2 vuotiaaksi tarvittaessa, pottaharjoitukset aloitettu 2 vuotiaana nekin :D
Ja kaikki ovat fiksuja terveitä koululaisia.

Eikö jokainen lapsi kehity omalla tavallaan? Meillä kaksi lasta, toinen 2,5 v ja aloitti potalla käymisen alta vuoden ikäisenä. Taisi olla vuoden kun oppi kakkaa pottaa mutta pissat tehtiin vaippaan (näin päin kuitenkin kivempi.nim, ei tykkää kakkavaipoista). Päiväkuivaksi opittiin 1v10kk iässä.
Toinen lapsi nyt 10 kk eikä ole kuin kerran istunut potalla ja silloinkin n 5 sekuntia. Eli ei tämän kanssa toivoa että vuoden ikäisenä tehtäisiin kakat pottaan. Mutta eihän tarvikaan. Hän kasvaa omaa tahtia ja jokainen meistä on ainakin hetken osannut olla ilman vaippaa.

Onnea! Eikö ole ihanaa nukkua pienen vieressä?! Meillä jätettiin tutti joskus 1,5-vuotiaana, aina on nukkunut meidän välissä ja iltamaitoa saa vielä 2,5-vuotiaana eikä potallakäyntikään ole hallussa. Ehtii ne olla isoja vielä monta vuotta!

Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Kuinkahan kauhistellaan kun mun 3 vuotias nukkuu edelleen mun vieressä..nukkunut vauvasta asti :whistle:

Meilläkin on ollut perhepeti tosi pitkään, pitempäänki ku kolme vuotta.
Jotkut sitä kauhistelee, mutta ei se meän unia häiritse :)

Totuta vaan ajoissa, niin ei tarvitse kiroilla lapsen lähestyessä kolmea tai jopa neljää ikävuotta. Pienestä pitäen kun tehdään pottailusta mukava rutiini, niin ei tarvitse uhmaikäisen kanssa taistella. Toki saattaa takapakkeja tulla, mutta ne menevät ohi. Kokemuksesta voin sanoa, että helpommin siihen pottailuun opettaa pienenä kuin muutaman vuoden iässä.

Yhteistyössä