Mua ärsyttää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja vielä täytyy lisätä, että omalle kohdallenikin ajattelen niin että vaikka toista lasta ollaan yritetty ja tekemällä tehty, niin ei sitä vaan silti olla, ainakaan toistaiseksi, saatu.

Sipuli?! Olet kyllä tänään ekaa kertaa mun tietosuudessa näistä asioista mitä täällä on ollu. Ainakin tää yks on saanu ihan aiheesta bannin!! muista en san mitään. Tää kyseinen viel meni itkee tätä vauvapalstalle ja tosiaan poisti viestit täältä jollei ne poistu sen mukan ku banni tulee!

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
öö...tässä kun on itse jo pidemmän aikaa yrittänyt tehdä lasta, niin kuitenkin ajattelen niin että vaikka sitä kuinka tekis ja hoidoissa kävis ja lääketiedettä kehitettäs yms.yms. Niin lopputulos on kuitenkin se, että se lapsi saadaan tai jäädään saamatta.
Eikä sillä ole tarkoitus loukata ketään. On vaan surullinen tosiasia että kaikki eivät voi saada lapsia. Vaikka miten keksitään hedelmöityshoitoja ja muita, niin silti se on aina samanlainen ihme tuo raskaus. Ja kun raskaanakin voi vielä sattua vaikka mitä, myös synnytyksessä.
Siksi mun mielestäni se lapsi on lahja, jonka jokainen vanhempi itselleen saa.
En ole muuten edes ajatellut että tuo sanonta voisi ketään loukata. Olen aina ajatellut sen niin erilailla kuin ap :ashamed: .

En mäkään ole aina noin ajatellut,
Keskenmenojen jälkeen vaan ollut aika paljon lapsettomuudesta kärsivien kanssa tekemisissä!

Mutta kun mulla on sama juttu. Lapsen tekoa on takana jo useampi vuosi ja keskenmenojakin on tullut ja silti ajattelen asian erilailla.
Me ihmiset vaan ollaan niin erilaisia ja ajatellaan asioista eri tavalla. Mikä tietenkin on hyvä juttu, olis se tylsää jos kaikki olis samanlaisia ;) . Ja paljon onnea sinulle raskaudestasi. Kovasti paljon onnenpotkuja (lempeitä sellaisia) persuuksille että kaikki menee hyvin =) .

Hassu, ei siitä syyllisyyttä pidä tuntea :D
Mulle oli ihan shokki kun kahden ekasta kierrosta onnistuneen raskauden jälkeen olikin kaksi keskenmenoa ja yritystä takana 9kk..
Ja nytkin pelottaa koko ajan että menee kesken kun viikkojakin niin vähän ettei ees tiiä onko kaikki hyvin!
En mäkään juuri tätä ennen ees niin ajatellut et vois olla lapsen teko näin vaikeaa, mut osaapa nyt oikeesti arvostaa ihan outojakin juttuja![/quote]

en mä sitä tarkota et en arvostais sitä että lapsia ei välttämättä tuu just ku siltä tuntuu... mutta mulle ku nuita lapsia on vaan siunaantunu just sillon ku itestä on siltä tuntunu ja vaikka ei edes olis tuntunu :D mä oon yksinkertasesti vaan saanu ne. Tulevaisuudesta ei koskaan voi tietää...saanko, teenko vai meinaanko enään edes saada tai tehdä lapsia... hmm...kovin syvällistä tähän aikaan vuorokaudesta...

öö...tässä kun on itse jo pidemmän aikaa yrittänyt tehdä lasta, niin kuitenkin ajattelen niin että vaikka sitä kuinka tekis ja hoidoissa kävis ja lääketiedettä kehitettäs yms.yms. Niin lopputulos on kuitenkin se, että se lapsi saadaan tai jäädään saamatta.
Eikä sillä ole tarkoitus loukata ketään. On vaan surullinen tosiasia että kaikki eivät voi saada lapsia. Vaikka miten keksitään hedelmöityshoitoja ja muita, niin silti se on aina samanlainen ihme tuo raskaus. Ja kun raskaanakin voi vielä sattua vaikka mitä, myös synnytyksessä.
Siksi mun mielestäni se lapsi on lahja, jonka jokainen vanhempi itselleen saa.
En ole muuten edes ajatellut että tuo sanonta voisi ketään loukata. Olen aina ajatellut sen niin erilailla kuin ap :ashamed: .

En mäkään ole aina noin ajatellut,
Keskenmenojen jälkeen vaan ollut aika paljon lapsettomuudesta kärsivien kanssa tekemisissä!

Mutta kun mulla on sama juttu. Lapsen tekoa on takana jo useampi vuosi ja keskenmenojakin on tullut ja silti ajattelen asian erilailla.
Me ihmiset vaan ollaan niin erilaisia ja ajatellaan asioista eri tavalla. Mikä tietenkin on hyvä juttu, olis se tylsää jos kaikki olis samanlaisia ;) . Ja paljon onnea sinulle raskaudestasi. Kovasti paljon onnenpotkuja (lempeitä sellaisia) persuuksille että kaikki menee hyvin =) .

Mieluiten ne potkut tuonne kylkiluiden väliin :D
Jep, musta tuntuu et muutenkin tää kaikki mitä avioeron aikana ja sen jälkeen on tapahtunut, on kasvattanut mua kauheesti ihmisinä ja tehnyt musta paremman ihmisen mitä joskus olin..
:)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti7405:
ja alun perin miks ärsyttää ku itekkin oot raskaana?

Mua ärsyttääkin muiden takia, muiden surun takia :ashamed:
Mä vaan olen tälläinen!

Ja toiseen juttuusi, juu olen mode, olin ensimmäinen mode koko palstalla, jo kai kolmatta vuotta :D
En vaan siitä aina muista huudella :D

kyllä ne lapset täytyy tehä.. jos aletaan oikein saivartelemaan.. sanot vaa kaikille joka noin sanoo et "ei sitä pyhästä hengestä sikistä".. pakko niiden lasten saamiseksi on jotain äksöniiki duunata;) :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
kyllä ne lapset täytyy tehä.. jos aletaan oikein saivartelemaan.. sanot vaa kaikille joka noin sanoo et "ei sitä pyhästä hengestä sikistä".. pakko niiden lasten saamiseksi on jotain äksöniiki duunata;) :whistle:

:D :D Jep jep!
Ja harjoittelukin on ihan kivaa :saint:

nii onki=) Mut toi lausahdus on kyl jotain tosi rasittavaa.. ihmiset ei vaan tajuu...

:D

Minnuu se jumputus rupes oikeesti jo jossain vaiheessa risomaan :ashamed: Aina piti jalat sojottaa kattoa kohti ja sormet olla ristissä, että ehkä tällä kertaa onnistaa... Argh. Vaan kyllähän se kannatti, ei voi muuta sannoo :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen ymmärtänyt tuon lauseen tarkoituksen ihan päinvastoin. Siis niin että lapsia ei välttämättä tule vaikka kuinka tehtäisiin, niitä vain saadaan. Joku saa ihan ilman varsinaista yritystä, vahingossa ja toiset vasta pitkän tekemisen jälkeen. Joku ei koskaan. Tottakai sitä tekemistäkin tarvitaan, mutta ei se lapsen saamiseen aina johda.

Mutta varmasti lapsettomuushoidot saavat tuon tuntumaan tekemiseltä. Mutta siltikään ei ole varmaa saadaanko noilla lasta aikaan.

Näin minäkin olen tuon lauseen aina ajatellut. Mutta silti vältän kuitenkin itse sellaisia puhumasta, koska se voi vaikuttaa loukkaavalta.

nii onki=) Mut toi lausahdus on kyl jotain tosi rasittavaa.. ihmiset ei vaan tajuu...

:D

No joh!
Noitahan riittää muitakin tosi osuvia :D
Noo, onneks ne ei päivisin rasita ihan näin paljoo :D :D

juu ehkä se on et jotkut yrittää tehdä!!! hei haloo ettet käsitä sitä et ei silti tule raskaaksi! siksi sanoisin että on loukkaavaa jankata tota että kul sitä täytyy tehdä! Osa lapsista on jopa adoptoituja!!!!! Jotku muut on siis tehny mut kaikki ei vaan voi siihen ja anteeks mua vaan jotenki alko korpeen tää aihe!

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:

Minnuu se jumputus rupes oikeesti jo jossain vaiheessa risomaan :ashamed: Aina piti jalat sojottaa kattoa kohti ja sormet olla ristissä, että ehkä tällä kertaa onnistaa... Argh. Vaan kyllähän se kannatti, ei voi muuta sannoo :heart:

Kauhee, mä kun oon joku outo tapaus kun oisin aina valmis ja koko ajan ja useesti päivässä ja mieski välillä epätoivonen :D :D
Nytkin on ollu ihan pakko taukoa pari viikkoa kun on tota vuotoa.,..

No tää on just tätä :D

Toiset tarkottaa lapsen saamisella iha eri asiaa kuin toiset ;)

Toiset luulee että kun lapsi saadaan eikä tehdä niin se tapahtuu tosta noin vain ... vaikka nekin jotka sen tekevät läärien kanssa niin lopulta saavat lapsen =)

Joten me ollaan ainakin saatu lapset ja siis ensin tehty ne :D

Alkuperäinen kirjoittaja kuusikon äiti:
Olen ymmärtänyt tuon lauseen tarkoituksen ihan päinvastoin. Siis niin että lapsia ei välttämättä tule vaikka kuinka tehtäisiin, niitä vain saadaan. Joku saa ihan ilman varsinaista yritystä, vahingossa ja toiset vasta pitkän tekemisen jälkeen. Joku ei koskaan. Tottakai sitä tekemistäkin tarvitaan, mutta ei se lapsen saamiseen aina johda.

Mutta varmasti lapsettomuushoidot saavat tuon tuntumaan tekemiseltä. Mutta siltikään ei ole varmaa saadaanko noilla lasta aikaan.

Näin minäkin olen tuon lauseen aina ajatellut. Mutta silti vältän kuitenkin itse sellaisia puhumasta, koska se voi vaikuttaa loukkaavalta.

Minä olen aina myös ajatellut tuon jotenkin positiivisessa ja tavallaan lohduttavassa mielessä, tuon lauseen. Mutta itse helposti meinaan sanoa että ehkä vielä teemme yhden lapsen. Sitten juuri menee kieli solmuun että miten ilmaisisin asiani :$ koska minunkin tuttavapiirissäni lapsettomuutta on jonkin verran.
Sekavaa sepustusta, toivottavasti joku ymmärtää pointtini...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti7405:

juu ehkä se on et jotkut yrittää tehdä!!! hei haloo ettet käsitä sitä et ei silti tule raskaaksi! siksi sanoisin että on loukkaavaa jankata tota että kul sitä täytyy tehdä! Osa lapsista on jopa adoptoituja!!!!! Jotku muut on siis tehny mut kaikki ei vaan voi siihen ja anteeks mua vaan jotenki alko korpeen tää aihe!

hei otappas se vanne ny pois siit pään ympäriltä..

Alkuperäinen kirjoittaja kuusikon äiti:

No sepä se, kun toi lause on
Lapsia EI tehdä, niitä saadaan.
Kun en mä puhunutkaan mistään et niitä ei myös sitten loppupelissä saataisi, toi lause vaan on niin ällö!
Et ei niitä tehdä, ne vaan saadaan.

Yhteistyössä