Mua ärsyttää yksi mun mammakaveri, kun se yrittää päteä joka asiassa ja mitätöi mun äitiyden ja meidän vauvan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaverin kaveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaverin kaveri

Vieras
En tiedä onko se kaverillani tahallista toimintaa, vai eikö hän itsekään älyä käyttäytyvänsä suoraan sanottuna loukkaavasti... Mutta hän selvästikin pitää itseään jotenkin parempana äitinä ja heidän lastaan parempana (kehittyneempänä yms) lapsena kuin muut. Tai ainakin kuin me.

Heidän vauvansa (tai on jo nyt hieman yli 1v) on puolisen vuotta meidän vauvaamme vanhempi. Hän koko ajan kyselee mitä meidän vauvamme osaa ja vertailee sitten omaan lapseensa "kyllä meidän vauva jo siinä iässä osasi sitä ja sitä" ja "ehkä se vielä oppii" jne... Ja aina kun käy kylässä ja pitää lasta esim. sylissä, "testaa" miten hyvin hän esim. tukeutuu jalkoihinsa, pysyykö tuetta pystyssä yms... Olen yrittänyt olla välittämättä, mutta välillä hänen kaikkitietävät kommenttinsa ärsyttävät todella!

Täysimetin omaani puolivuotiaaksi, kun taas hän aloitti kiinteät jo 4kk iässä ja lopetti imetyksen kokonaann 6kk iässä. Minä en koskaan ole arvostellut kenenkään imettämisiä, mutta hän yritti vissiin puolustella omaa valintaansa sanomalla minulle kuinka monta 6kk asti täysimetettyä hän tietää, jotka eivät ole oppineet syömään sitten kunnolla kiinteitä ja on ongelmaa painon kanssa jne... Ja ihan suoraan sanoi, että ei kannattaisi niin kauan imettää.

Jos kerron hänelle omista vauvan hoitoon liittyvistä huolistani (jota en nykyään enää tee) hän mitätöi ne sanomalla, ettei heillä vaan koskaan ole ollut tuollaista. Heillä on vissiin ollutkin niin täydellinen lapsi, joka ei esim. koskaan itke.

Ihan joka asiassa huomaan hänen puheestaan arvostelua esim. minun vauvanhoitotaitojani kohtaan. Tekisi joskus mieli sanoa suoraan, mutta en kehtaa. Yritän vaan olla välittämättä...

Sano suoraan :kieh:
Mä olisin jo sanonut. Monesti :xmas:
Ja hei, voit kertoa kaverillesi että palstamammalla on nyt 2-vuotias poika, jota täysimetettiin 6½ kk ja joka oppi hienosti syömään soseita, eikä ole ollut ongelmaa painon kanssa vaan on kasvanut mahtavasti :saint:

Ei itkemättömyys tee lapsesta täydellistä, päinvastoin. Mutta ei kannata liikaa ottaa nokkiinsa tommosesta ajattelemattomuudesta..jotkut nyt vaan vähän höyrähtää lapsensaannista..kyllä se mamma-frendi varmaankin siitä tokenee kun lapsi kasvaa. Se nyt on vaan niin jännää vihkiytyä tähän äitiyden usvaiseen ja vauvanhuuruiseen maiilmaan, et joiltakin nousee jalat maasta totaalisesti ja ne on niiiin täynnä sitä "meidän-se-teki-sitä-ja-sitä"...ja plaaplaaplaa.
En usko että hää pahalla moista... =)

Mullakin oli tollanen kaveri ja sanoin sille pari kertaa ihan suoraan mitä ajattelen niin johan loppu :kieh: Nykyäänkin vielä tahtomattaan puhuu sillä ´minä olen parempi kuin sinä´tyylillä mutta en jaksa välittää enää.Tollaset on kyllä niin ärsyttäviä |O

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Sano suoraan :kieh:
Mä olisin jo sanonut. Monesti :xmas:
Ja hei, voit kertoa kaverillesi että palstamammalla on nyt 2-vuotias poika, jota täysimetettiin 6½ kk ja joka oppi hienosti syömään soseita, eikä ole ollut ongelmaa painon kanssa vaan on kasvanut mahtavasti :saint:

Niin ja tosiaan tämä minun puoli vuotta täysimetetty oppi myös hyvin syömään heti kiinteitä :) Kun taas olen huomannut, että tällä kaverillani lapsi tahtoo aina vaan sotkea sen ruuan kanssa... Mutta eipä siitä kehtaa lähteä kuittailemaan...

Kova paremmuuden ja kilpailuvietti on kaverillasi.Eikö jokainen vauva ja äiti ole yksilöllinen.Ottaa päähän tuommoiset ihmiset kun vertaa ja haluaa olla paras ja hyvä.Mulla oli taas ex veljen vaimo aikanaan niin ilkeä ei kylläkään vauva tai äitiyden asioissa.Mutta on hyvä kun sekin muija pois kuvioistani

Mulla oli kans tuomonen kaveri, joka kaiken lisäksi sanoi mun elämän olevan helpompaa kuin hänen omansa. Oikeasti näkemättä meidän iltatouhuja pienen kanssa. Hän vain huokaili ja soitteli kuinka raskasta on ja kuinka helppoa mulla on. Me ei siis olla enää tekemisissä. Ei jotenkin jaksanu enempää.

odotas vaan kun aikaa kuluu - sitten mietitään, kumpi oppi aiemmin kuivaksi, kävelemään jne. Ja sitten pyöräilemään, luistelemaan, lukemaan.... :) Loppupeleissähän noilla ei ole mitään merkitystä.

Mulla on yksi vastaavanlainen kaveri, mutta meillä tilanne niinpäin että meidän lapsi on vanhempi ja ollut aikaisemmassa useimmissa asioissa. Mulla onkin nykyään tapana lisätä pari kuukautta - puoli vuotta ikää opittuihin taitoihin, kun kaverilla on kauhea hätä, jos oma lapsi ei ole samassa "tahdissa".

Mulla myös vähän vastaavanlainen tilanne. Kaverillani ns."helppo" lapsi, ei kuulemma itkeskele ja kaikki on mennyt aina tosi hyvin, ei suurempia ongelmia. Meillä taas "vaativa" vauva, jonka kanssa ensimmäiset kuukaudet oli yhtä huutoa :( Kaverini oikein kauhisteli tätä ja sanoi, että ei vaan meidän poika ole koskaan huutanut tuolla tavalla. Ja muutenkin aina kehuu lastaan, miten helppo hänen kanssaan on esim. reissata jne.. Eikä kyllä yhtään myötätuntoa liikene! Nyt hän on uudestaan raskaana ja salaa toivon, että tulisipa hänelle oikein koliikkivauva niin tietäisi mitä lapsenhoito on...

Yhteistyössä