Mua ärsyttää yks tyhmä juttu..

Tiimarinvihko

Aktiivinen jäsen
11.06.2009
5 650
1
36
Naantali
ja ajattelin jakaa sen teidän kanssa.

Mun kaveri odottaa esikoistaan ja tekee kaikki samat hankinnat kun yks toinen kaverinsa, jolla jo taaperoikäinen lapsi. Sillä on samat yhdistelmät, sama turvakaukalo, sama rintapumppu, sama korvakuumemittari.. sama se ja tää. Ja jos yritän keskustella sen kanssa jostain ja kertoa omaa näkemystäni, niin se sanoo "aijaa, no Liisalla ja Pekalla on se ja se on tosi hyvä".

Just juteltiin siitä, että jostain pitää pihistää ja jättää ostamatta. Se kertoi ettei osta unipussia, minkä ajattelin tulevalleni ostaa, koska koin esikoisen kanssa hyväksi ja mä kerroin perusteluineen miksi en itse vastaavasti osta sitteriä ja se kommentoi "aijaa no kyl mä ostan sitterin", teki mieli kysyä et "aijaa onko liisalla ja pekallakin?" :D:D

Typerä syy ärsyyntyä ja huvittaa oma ärsyyntyminen, mutta olihan pakko avautua :D

aivoton tapaus, siltä kuulostaa. kysyy varmaan sit lapsenkasvatusneuvojakin niiltä liisalta ja pekalta. eihän sitä omia aivoja voi rasittaa, helpompaa kun menee kavereitten mukaan :D

Itse olen kova antamaan kommentteja "kokemuksen syvällä rintaäänellä". Kuuntelen mielelläni muiden kokemuksia, mutta kyllä minä niistä poimin parhaimmat päältä..

ja siskoni on kovasti sellainen ihminen että hän puhuu ja kannustaa ja puhuu joidenkin asioiden puolesta.. ja saattaa loukkaantua jos hänen ohjettaan ei noudatettu. eipä ole pitkävihainen onneksi

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
:hug: hyvä että helpotti... kuis vanha tää kaveris on? kuulostaa hieman hmmm, nuorelle...?

hmhh.. ja mitenköhän tuo nuori nyt vaikutti tähän asiaan. Onko nuori äiti sinun mielestäsi sitten jotenkin "hölmömpi" tai "huonompi" äiti. Kyllä ne nelikymmpiset ensisynnyttäjätkin voi olla aivan täysidiootteja.. Sori vaan turhautumiseni, mutta ärsyttää tuommoisen yleistämiset, kuten kirjoituksestasi saa kuvan..

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
aivoton tapaus, siltä kuulostaa. kysyy varmaan sit lapsenkasvatusneuvojakin niiltä liisalta ja pekalta. eihän sitä omia aivoja voi rasittaa, helpompaa kun menee kavereitten mukaan :D

Mä odotan esikoista ja kyllä kavereiden kokemukset on kullan arvoisia, varsinkin kun tekee hankintoja ja ei haluais laittaa rahaa heikkolaatuiseen. Mutta kyllä se elämä ja arki sitten varmaan jokaista opettaa ja lapset on yksilöitä, jotta tuskin se elämä samanlaista on vaikka oliskin samanlaiset rattaat.

Alkuperäinen kirjoittaja Nöpönen:
:hug: hyvä että helpotti... kuis vanha tää kaveris on? kuulostaa hieman hmmm, nuorelle...?

hmhh.. ja mitenköhän tuo nuori nyt vaikutti tähän asiaan. Onko nuori äiti sinun mielestäsi sitten jotenkin "hölmömpi" tai "huonompi" äiti. Kyllä ne nelikymmpiset ensisynnyttäjätkin voi olla aivan täysidiootteja.. Sori vaan turhautumiseni, mutta ärsyttää tuommoisen yleistämiset, kuten kirjoituksestasi saa kuvan..

No, ehkä mä tarkotin henkisesti nuori. Jäi "hipsut" pois :saint:
Eli ihan sillei nuori jota on helppo viiä perässä ja joka ei omilla aivoillaan mieti. Voidaan vaihtaa vaikka sanaan hmm... perässävedettävä :xmas: ei siis fyysisen iän kanssa mitään tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nöpönen:

No, ehkä mä tarkotin henkisesti nuori. Jäi "hipsut" pois :saint:
Eli ihan sillei nuori jota on helppo viiä perässä ja joka ei omilla aivoillaan mieti. Voidaan vaihtaa vaikka sanaan hmm... perässävedettävä :xmas: ei siis fyysisen iän kanssa mitään tekemistä.

no ehdinkin jo vähän kimmastua:D pistetään hormoonien piikkiin :D

Olen n. 40v taaperon äiti ja oikein mielelläni olen ottanut mallia tutusta äidistä, joka on käyttänyt runsaasti aikaansa lueskelemalla ja tekemällä vertailuja. Keneltä se pois on? Eikö ole vain fiksua hyödyntää toisten kokemuksia ja näkemyksiä ja käyttää itse aikaa johonkin muuhun.

Ja siis ehkä just sekin ärsyttää, kun kaveri ei koskaan perustele mielipiteitään, muuta kun tyyliin tolla "no kun liisalla ja pekallakin on". Vaikka sais kaverilta hyviä vinkkejä, niin kannattaa silti miettiä kaipaako itse niiltä tavaroilta samoja ominaisuuksia. Esim. mä en ymmärrä niitä suuren suuria yhdistelmiä mitkä se kalliilla hankki, ja olisin toivonut kuulevani jtn perusteluja (vaikka ei tietenkään mulle kuulu missä se vauvaansa lykkii) muutakin kun tuon "liisalla ja pekallakin on".

Oltiin myös kaukaloita katselemassa ja myyjä kun kysy et tuleeko isofixillä vai ilman, niin kaveri soitti kaverilleen, että miten niillä on. Kysyin sitten että onko ne hankkimassa autoa, kun nyt niillä on sellanen joka on myös miehen sisarusten käytössä enkä usko että kaveri on ottanut selvää onko siellä isofix-kiinnikkeitäkään.. niin ei kai ne näillä näkymin ole muuta autoa hankkimassa. Mutta osti tuon isofixin kun Liisalla ja Pekallakin on.

Yhteistyössä