Mua ärsyttää yks asia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Jep, mutta mitä hitaammin ne putoo sitä paremmin ne pysyy poiskin!! Nopeet laihduttajat sitten useimiten jojoilee.

Joo, mä kuulun noihin jojoilijoihin muutaman ylikiloni ja tunnesyöppöyteni kanssa, voin kertoa että kivaa ei ole
:/ Itsekuriahan tää vaan vaatis. Ja mulla on kaikki tietotaito pysyvään painonpudotukseen, mutta se on NIIN vaikea toteuttaa itseensä... |O

:hug: voi hyvänen aika, heitä sillä vaa´alla vesilintua! :o
et sä vaakaa tarvitse, sen katsomisesta tulee itse kullekkin paha mieli. älä ainakaan joka aamu sille mene!
peili kyllä riittää, ja oma hyvä olo. ja veikkaan kanssa et sulle on ehkä tullut sitä lihasmassaa ja kiinteytymistä. ootko mittaillut vyötärönympärystä? voisi tulla parempi mieli sen mittailusta..

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Minä olen taas sitä mieltä että täällä on sananvapaus, ja välillä tekee mieli narista niistä omista muutamista kiloista mitkä on päässyt kertymään. Lihominen ja laihtuminen se helpooa vielä on, mutta painonhallinta, se vaatiikin itsekuria. Kyllä tämä itsellä ihan koko elämänpituinen taistelu on että kilot ei pääse ryöpsähtämään. Olen siis ollut samassa sarjassa ap. kanssa.

Tosin nyt olen raskaana, mutta normaalissa olotilassa olen siis normaalipainoissa ja tiukasti vahtaan kilojani, ja narisen siksi muutamista kiloista mitä välillä pääsee tulemaan koska olen itselleni vihainen ja en halua sitä samaa ylipainoa mitä joskus on ollut.

Ymmärrän kyllä että paha mieli siitä voi tulla jos joku "luikku" valittaa pienistä kiloista kun muilla on enenpi, mutta se pätee kaikkeen täällä. Aina on joku jolla on asiat huonommin kun toisella ja sitten saa varoa mitä puhuu ettei pahoita toisten mieltä.

Oletko muuten käynyt verikokeissa ap? Kilpirauhaset olis hyvä tarkistaa, jos ei paino putoa vaikk mitä tekee. Minulla todettiin aikoinaan kilpirauhasen vajaatoiminta, tosin tulehduksen jälkitautina se meni ohi.

Karppausta kannattaa myös kokeilla tai pointseja. Ihan ruokapäiväkirja on myös hyvä ja sitten vaikka jutskata jonkun asiantuntijan kanssa missä menee pieleen, vai onko kenties aineenvaihdunnassa joku probleema. Tsemppiä!

Mulla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta lapsena (n. 1 v) ja veriarvot ovat aina olleet ihan ok, nytkin menen elokuussa taas verikokeisiin ja lääkäriin. Ja ruokapäiväkirjaa pidän joka päivä syömisistäni samaten liikunnasta pidän kirjaa. Pointseilla olen joskus pudottanut kans ja se toimi mutta mulla on se vanha romppu enkä tiedä käykö se tähän koneeseen kun tässä on xp. Mutta yritän näillä konsteilla millä nyt olen ton melkein 13 kg saanut jo pois.

Minä epäilen että asia on niin että vaikk veriarvot on "kunnossa" niin aineenvauhdunta ei silti ole sellanen kun pitäs. Itse olen kärsinyt oireista vuosikausia vaikka lääkärit sanoo että on arvot ok. Siis aineenvaihdunta ihan tukossa, iho-oireet, mielialat, palelu, väsymys jne. turvaudun siis vyöhyketerapiaan ja ruokavalio kikkoihin tässä jutussa, koska lääkäreistä ei ole apua. Nyt raskauden aikaan ei ole kyllä vaivannut niin pahasti noi jutut.

Niin, ja suosittelen sinullekkin vyöhyketerapiaa laihtumisen tueksi, elimistö alkaa toimia paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Jep, mutta mitä hitaammin ne putoo sitä paremmin ne pysyy poiskin!! Nopeet laihduttajat sitten useimiten jojoilee.

Joo, mä kuulun noihin jojoilijoihin muutaman ylikiloni ja tunnesyöppöyteni kanssa, voin kertoa että kivaa ei ole
:/ Itsekuriahan tää vaan vaatis. Ja mulla on kaikki tietotaito pysyvään painonpudotukseen, mutta se on NIIN vaikea toteuttaa itseensä... |O

Tunnesyöppö myöskin.... :headwall:

Millanen toi vyöhyketerapia on ja mitä se maksaa? Kun ei olis kauheesti varaa nyt ylimääräsiin kustannuksiin. Saako sitä tk:sta eli kunnalliselta puolelta vai pitääkö mennä yksityiselle että sais tuollaista terapiaa?

Mulla on nyt melkein 12,5 kg lähtenyt 14 viikossa eli 3,5 kk:ssa. Enkä usko että tää lihasta on kun toi löllö on tossa mahan kohdalla eikä meinaa millään hävitä vaikka mitä tekisin. Aattelin sen crosstrainerin syksyllä tilata anttilasta, sanoi mies mitä tahansa, sitten saa muutkin sitä testata.

Eli sulla on lähteny melkein kilo viikossa? Ja valitat että lähtee hitaasti..? Suositeltava vauhtihan on 0,5kg/vko, eli sulla on tosi hyvä tahti ollut. Tuskin olet lihonutkaan useita kymmeniä kiloja muutamassa kuukaudessa, kärsivällisyyttä vaan! Itse laihduin 10kg vuodessa(!!), ja kun pikkuhiljaa lähtee niin on pysynytkin poissa.

Millanen toi vyöhyketerapia on ja mitä se maksaa? Kun ei olis kauheesti varaa nyt ylimääräsiin kustannuksiin. Saako sitä tk:sta eli kunnalliselta puolelta vai pitääkö mennä yksityiselle että sais tuollaista terapiaa?

Hierojat ja kosmetologit yms tekee sitä, ja maksaahan se koska käsittely kestää reilun tunnin ainakin, eli 35-60 euroa ehkä olis hyvä arvio. Mutta joissain paikoissa opiskelijat tekee halvemmalla tai ehkä joku tuttu on käynyt kurssin.

Vyöyhyketerapiaa ei siis ole kunnallisella puolella, koska se ei perustu lääketieteeseen. Tai no kiinalaiseen ehkä ;) Googleta sanalla vyöhyketerapia niin saat varmaan ihan hyvin tietoa.

Yhteistyössä