mua ärsyttää sellaset jotka ei äänestä ARGHHHHH

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja AQ:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-71:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
mun mielestä on niin typerää sanoa, että en tiedä ketä äänestäisin. mikset tiedä? ota selvää. äänestäminen on velvollisuus, ja täälläkin on paljon lasten vanhempia palstailemassa, miksette halua äänellänne vaikuttaa lapsienne tulevaisuuteen. minkälaisia heistä tulee, kun he eivät näe mallia siitä, että asioihin kannattaa vaikuttaa, tai edes yrittää. Miksi pitää olla niin toivoton, kannattaa näyttää lapsille ja kaikille ympärillä oleville, että aina on toivoa jäljellä...

uskotko tosiaan että asiat muuttuu äänestämisesi myötä?
Onni olkoon osanasi uskomukselle. Minä ja lapseni elämme ihan saman arvoista elämää, ilman että lapset saa traumoja kun en mene äänestämään.

Haluan uskoa siihen, että demokratia kannattaa! Olen kiitollinen siitä, että saan äänestää! Kaikkialla siihen ei ole mahdollisuutta, se on tärkein syy, miksi äänestän. Ja äänestän myös siksi, että haluan näyttää ympärillä oleville läheisilleni, että haluan vaikuttaa äänelläni, antaa tärkeän ääneni. En usko, että se muuttaa maailmaa, mutta haluan uskoa muutokseen.

no usko pois vaan, mutta mä en usko.

ilmeisesti susta asiat on kuitenki ihan hyvin suomessa ja euroopassa?

No verraten esimerkiksi tuohon itänaapuriimme, asiamme ovat melko hyvin. Mutta, esimerkiksi mielenterveysongelmat ovat suuri haaste, ja siihen pitää panostaa. Ja myös työttömyys. Mutta veikkaanpa, että aika iso osa työttämistä ei äänestä, ja se kertonee jotain.
minä haluan äänelläni vaikuttaa siihen, että asiat muuttuvat, ainakin haluan uskoa siihen, siksi äänestän. Olenpa myös ottanut yhteyttä edustajiin, ja kysynyt mieltäni vaivaavista epäkohdista maassamme ja äänestän sellaista ehdokasta, joka ajaa mielestäni tärkeimpiä asioita

ON TULLUT SELVÄKSI ETTÄ SÄ HALUAT OMALLA ÄÄNELLÄSI VAIKUTTAA!!
moni ei halua ja se ei sit sulle kuulu jos ei halua

Et kai kykene keskusteluun? ei kannata kimpaantua. tai kannattaisiko vaihtaa mielipidettä, jotta löytyisi paremmat perusteet sille? ;)

ja sä et kykene tajuamaan että on muitakin mielipiteitä kun sinun
sä haluat äänestää = ok
mä en halua äänestää = ok

mutta sun mielestä ainut ok on vaan äänestäminen

mietippä siis itse kuka täällä vaahtoo vaan äänestyksen puolesta eikä voi käsittää millään että toisilla on eri mielipide asiaan

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Mua ärsyttää sellaiset joita ärsyttää se ettei muut äänestä :snotty:

Itse äänestän HETI, kun poliitikkojen palkat putoavat. Sitten voi löytyä jopa ehdokkaita jotka ajattelevatkin muuta kun rahaa.

kyllä sellaisesta työstä pitää olla kunnon palkka. koittavat päättää yhteisistä asioista ja paskaa tulee vaan niskaan..

sähän voisit äänestää persuja, kuulostaa ihan sellaselta tuo sun juttus..

Mä äänestäisin jotain viherpiipertäjää joka lahjoittaisi palkastaan ison osan vaikka nälkäänäkeville lapsille. Mutta ei kiitos, en äänestä näitä lentokoneilla kahden maan väliä suhaavia europarlamentikkoja, joilla parhaimmillaan on koti kahdessa eri maassa.
Äänestä sinä vaan itse niitä perussuomalaisia.

en tod. äänestä persuja. mutta sun juttus kuulostaa just samalta kuin niiden. kauhee natkutus, mutta ei itte ei olla kuitenkaan valmiita tekemään asioiden eteen mtn järkevää..

Kerrohan mulle miten se mun äänestäminen vaikuttais, koska suurella todennäköisyydellä valitsemani ehdokas ei edes menisi läpi?
Joten mikä järkevä veto se äänestäminen olisi, jos kerta sinne europarlamenttiin menee kuitenkin ihan toisentyyliset ehdokkaat.
Mä olen äänestänyt silloin kun mulla on ollut mielessäni joku äänestettävä. Äänestämään en todellakaan ala vain siksi että jotain harmaata ärsyttää se etten äänestä :xmas:

No, ymmärrätkö, että annat lapsellesi mallin siitä, ettei asioihin voi vaikuttaa? Ajattele edes sitä, ja mene äänestämään. Ajattele lapsesi tulevaisuutta.

Mun lapset on niin pieniä, että eivät edes tiedä mitä vaalit ovat :xmas:
Sitten kun he ovat isoja, niin voin toki ihan muodon vuoksi mennä kirjoittamaan sen aku ankan nimen äänestyslippuun. Etteivät vaan ala ajatella että äiti ei välitä heidän tulevaisuudestaan.

Kerrotko heille sitten myös, että kävit äänestämässä aku ankkaa. Voi voi :( sääliks käy :(
Jos käyt äänestämässä, kai myös heille kerrot ketä äänestät ja miksi.

En kertoisi ketä äänestin. Vaan tekisin harmaana kaksplussalle avauksen jossa hyökkäisin heidän kimppuun jotka eivät äänestäneet Aku Ankkaa
:snotty:
Suoraan sanottuna tämä avaus ja ap´n jankuttaminen takasi sen että minä en äänestä enään koskaan yksissäkään vaaleissa. Koska en halua kuulua samaan fanaattiseen joukkoon mihin nähtävästi äänestävät kuuluvat.
Amen.

täysin samaa mieltä

AP sinä käyt ilmeisesti äänestämässä VAAN koska se on ns. velvollisuus sun mielestä
Ja sun mielestä se on hienoa läheisten silmissä kertoa että annoin ääneni
Itse ilkiän suoraan kertoa etten äänestänyt nyt enkä ennenkään

Kyllä katson, että äänestäminen on oikeus, mutta sen on myös velvollisuus, näin sanon sen niille, jotka eivät mene kovin helpolla äänestämään.

En kertoisi ketä äänestin. Vaan tekisin harmaana kaksplussalle avauksen jossa hyökkäisin heidän kimppuun jotka eivät äänestäneet Aku Ankkaa
Suoraan sanottuna tämä avaus ja ap´n jankuttaminen takasi sen että minä en äänestä enään koskaan yksissäkään vaaleissa. Koska en halua kuulua samaan fanaattiseen joukkoon mihin nähtävästi äänestävät kuuluvat.
Amen.

voi sinua pientä. *taputtaa päälakea* eikö joku olekaan samaa mieltä kanssasi. Lapsellista tuollainen "ei sitten, en ala.." byääh

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-71:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
mun mielestä on niin typerää sanoa, että en tiedä ketä äänestäisin. mikset tiedä? ota selvää. äänestäminen on velvollisuus, ja täälläkin on paljon lasten vanhempia palstailemassa, miksette halua äänellänne vaikuttaa lapsienne tulevaisuuteen. minkälaisia heistä tulee, kun he eivät näe mallia siitä, että asioihin kannattaa vaikuttaa, tai edes yrittää. Miksi pitää olla niin toivoton, kannattaa näyttää lapsille ja kaikille ympärillä oleville, että aina on toivoa jäljellä...

uskotko tosiaan että asiat muuttuu äänestämisesi myötä?
Onni olkoon osanasi uskomukselle. Minä ja lapseni elämme ihan saman arvoista elämää, ilman että lapset saa traumoja kun en mene äänestämään.

Haluan uskoa siihen, että demokratia kannattaa! Olen kiitollinen siitä, että saan äänestää! Kaikkialla siihen ei ole mahdollisuutta, se on tärkein syy, miksi äänestän. Ja äänestän myös siksi, että haluan näyttää ympärillä oleville läheisilleni, että haluan vaikuttaa äänelläni, antaa tärkeän ääneni. En usko, että se muuttaa maailmaa, mutta haluan uskoa muutokseen.

no usko pois vaan, mutta mä en usko.

ilmeisesti susta asiat on kuitenki ihan hyvin suomessa ja euroopassa?

No verraten esimerkiksi tuohon itänaapuriimme, asiamme ovat melko hyvin. Mutta, esimerkiksi mielenterveysongelmat ovat suuri haaste, ja siihen pitää panostaa. Ja myös työttömyys. Mutta veikkaanpa, että aika iso osa työttämistä ei äänestä, ja se kertonee jotain.
minä haluan äänelläni vaikuttaa siihen, että asiat muuttuvat, ainakin haluan uskoa siihen, siksi äänestän. Olenpa myös ottanut yhteyttä edustajiin, ja kysynyt mieltäni vaivaavista epäkohdista maassamme ja äänestän sellaista ehdokasta, joka ajaa mielestäni tärkeimpiä asioita

ON TULLUT SELVÄKSI ETTÄ SÄ HALUAT OMALLA ÄÄNELLÄSI VAIKUTTAA!!
moni ei halua ja se ei sit sulle kuulu jos ei halua

Et kai kykene keskusteluun? ei kannata kimpaantua. tai kannattaisiko vaihtaa mielipidettä, jotta löytyisi paremmat perusteet sille? ;)

ja sä et kykene tajuamaan että on muitakin mielipiteitä kun sinun
sä haluat äänestää = ok
mä en halua äänestää = ok

mutta sun mielestä ainut ok on vaan äänestäminen

mietippä siis itse kuka täällä vaahtoo vaan äänestyksen puolesta eikä voi käsittää millään että toisilla on eri mielipide asiaan

No, katson, että se on velvollisuus, ja oikeus, en ymmärrä, miksi ihmiset eivät käytä oikeuttaan ja ajattele lapsiensa tulevaisuutta. mutta vähätpä nykyiset itsekkäät ihmiset näyttävät välittävän omistaan. :( surullista

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
no ? tiedätkö, että kyse on sun lapsien tulevaisuudesta!!!!!!! Käytyäthän sinäkin vaikka mitä palevuita, jos sinulla lapsiakin on. Äänestysoikeus on mielestäni myös jokaisen kansalaisen velvollisuus.
Oikein sapettaa, kun lapsien vanhemmat näyttävät mallia pienille, ettei edes äänestetä. Ymmärrätkö kuinka tärkeää se on, että äänestää ja näyttää hyvää mallia lapsilleen.

Kuten sanoin, äänestäisin heti jos joukkoon mahtuisi yksikin ehdokas joka herättäisi luottamusta.
Mun lasten tulevaisuuteen ei vaikuta se lätkäsenkö sen tyhjän äänestylapun sinne uurnaan :xmas:

kun about puolet suomalaisista äänioikeutetuista jättää äänestämättä, niin väitätkö todellakin, ettei sillä ole mtn merkitystä sun lasten tulevaisuuteen? sillä niinhän te nukkuvat ajattelette kaikki, ettei ole muka mitäään merkitystä.

No mietihän uudestaan! Jos puolet väestöstä laittaa äänestyslippuun aku ankan nimen, niin tuskin se kamalasti muuttaa sitä lopullista tulosta.
Äänestäköön he joilla on mielessä joku ehdokas johon uskoa ja luottaa!

taitaa olla nukkuvat melkoisia aku ankkoja, tulipa vain mieleeni ;)

Taitaa olla niin, että tässä äänestyskysymyksessäkin sivistys ja koulutus vaikuttaa. Taakse ovat jääneet ne ajat, kun käytiin vetämässä se kuuluisa punainen viiva ja vaikutettiin joukolla asioihin. Uskon, että koulutetut, sivistyneet, asioista tietävät ja tietoa haluavat ihmiset äänestävät. Ja heidän asiansa ovatkin yleensä hyvin. Ne jotka eivät äänestä tai tietävät vain BB.n henkilöt nimeltä ja ulkonäöltä ja viimeiset missit sekä heidän elämänsä käänteet. Sen sijaan he eivät välitä ottaa selvää, mikä heidän elämäänsä oikeasti
vaikuttaa.

Lopputulosta aina ollaan valmiita arvostelemaan ja eritysiesti kansamme edustajia, olivat ne sitten eduskunnassa, kunnanvaltuustossa tai ERU;n parlamentissa.

Sitäkään en ymmärrä näiden järjenjuoksussa, että kansanedustajan pienet nais- tai miesjutut ovat pahasta, mutta BB:ssä tai seiskassa rypevien ihmisten käyttäytyminen ihan jees ja ihailtavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja apuja kiitos:
voisko joku laittaa linkin, missä kerrottais mistä kaikesta europarlamentissa päätetään. toiset jutut kun päätetään valtakunnallisella tasolla, ei eu:ssa. Tässä aisiassa tuntuu olevan meppi ehdokkaillakin välillä vähän hakusessa.

Kukaan? Vielä ehtis äänestää. Yritin googlettaa, mut löytyy vaan juttuja että ihmiset ei tiedä mistä siellä päätetään, mut vastausta ei sit millään!

Alkuperäinen kirjoittaja cruz:
Amen.

voi sinua pientä. *taputtaa päälakea* eikö joku olekaan samaa mieltä kanssasi. Lapsellista tuollainen "ei sitten, en ala.." byääh

Niin, etkös saanut heti kaikkea sitä mitä tahdoit. voi ressukkaa. kannattaisko vielä mennä mummujen luo itkemään, etten voi siis enää äänestää, kun mulle sanottiin, että äänestä. tirauta pienet itkut siellä hei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa olla niin, että tässä äänestyskysymyksessäkin sivistys ja koulutus vaikuttaa. Taakse ovat jääneet ne ajat, kun käytiin vetämässä se kuuluisa punainen viiva ja vaikutettiin joukolla asioihin. Uskon, että koulutetut, sivistyneet, asioista tietävät ja tietoa haluavat ihmiset äänestävät. Ja heidän asiansa ovatkin yleensä hyvin. Ne jotka eivät äänestä tai tietävät vain BB.n henkilöt nimeltä ja ulkonäöltä ja viimeiset missit sekä heidän elämänsä käänteet. Sen sijaan he eivät välitä ottaa selvää, mikä heidän elämäänsä oikeasti
vaikuttaa.

Lopputulosta aina ollaan valmiita arvostelemaan ja eritysiesti kansamme edustajia, olivat ne sitten eduskunnassa, kunnanvaltuustossa tai ERU;n parlamentissa.

Sitäkään en ymmärrä näiden järjenjuoksussa, että kansanedustajan pienet nais- tai miesjutut ovat pahasta, mutta BB:ssä tai seiskassa rypevien ihmisten käyttäytyminen ihan jees ja ihailtavaa.

Juurikin näin !

Amen.

Sarkasmia hyvä äänestäjä :xmas:
Pentumaista sen sijaan on sinun kommenttisi, teininä meilläkin oli tapana "ottaa kantaa" samalla tavalla.
Silmiinpistävän lapsellinen tässä ketjussa on ollut ap (kenties juuri sinä ), joka jankkaamalla on vaan paljastanut oman mustavalkoisen maailmansa.
Itse en jaksa enään junnata tätä puhkikulunutta keskustelua.

etteivät ihmiset halua vaikuttaa. "Yksi ääni ei merkitse jne jne." Jos äänestysprosentti on alta 50, niin kyllä siinä olisi aika paljon ollut vaikuttamisen varaa. Ja ihmekös tuo, että rikkailla ja koulutetuilla menee Suomessa hyvin, kun he osaavat käyttää mahdollisuutensa vaikuttaa asioihin.

Turha valittaa sitten yhtään mistään poliittisista päätöksistä, jos ei ole edes viitsinyt sinne vaalipaikalle itseään raahata.

Amen.

Sarkasmia hyvä äänestäjä :xmas:
Pentumaista sen sijaan on sinun kommenttisi, teininä meilläkin oli tapana "ottaa kantaa" samalla tavalla.
Silmiinpistävän lapsellinen tässä ketjussa on ollut ap (kenties juuri sinä ), joka jankkaamalla on vaan paljastanut oman mustavalkoisen maailmansa.
Itse en jaksa enään junnata tätä puhkikulunutta keskustelua.

HAHAAAAA ;) kylläpäs olet nyt sitten tosi-nainen ja muuta sellaiseta :) hah

No mietihän uudestaan! Jos puolet väestöstä laittaa äänestyslippuun aku ankan nimen, niin tuskin se kamalasti muuttaa sitä lopullista tulosta.

En oikein ymmärrä tätä kommenttia. Miksi keneenkään ei voisi luottaa?
Ehdokkaita on ihan joka lähtöön (taksikuskeja, kansanedustajia, maistereita, kotiäitejä jne.).

Minä olen tähän asti äänestänyt aina. Nyt jätin äänestämättä. Minusta on suorastaan äänestäjiä loukkaavaa tuo touhu ja elämä mitä poliitikot viettävät. Saatan kuulostaa vanhanaikaiselta mutta minusta pääministerin ei ole sopivaa hakea seuraa treffipalstalta tai ulkoministerin lähetellä tekstiviestejä joiden sisältö oli mitä oli yms. Poliitikkojen uskottavuus on kärsinyt ja kovasti.

Itse en äänestä, koska en ole jaksanut ottaa tarpeeksi selvää eri ehdokkaista. Eikö olisi pahempi että menisin äänestämään jtn randomehdokasta, vaikka Jani Sievistä, siksi kun tiiän et se on julkkis. Siitä vois olla enempi haittaa, kun että jätän äänestämisen fiksummille.

Tee ylen vaalikoneen avulla se testi, jos siltä tuntuu. kyllä ehdokkaita löytyy!
tympii nuo julkkisehdokkaatkin, jos eivät ole korkeakoulutettuja.

ei noi vaalikoneet mitään tiedä. kerran olen vaalikoneella kokeillut ja silloinkin se ehdotti mulle ehdokasta joka oli suomen kommunistisesta puolueesta. juu ei saanu mun ääntä se ehdokas. Eri puolueen kannalla olen, en edes tajua millä perusteella vaalikoneet noita ehdokkaita heittää.

Alkuperäinen kirjoittaja nuusa:
Minä olen tähän asti äänestänyt aina. Nyt jätin äänestämättä. Minusta on suorastaan äänestäjiä loukkaavaa tuo touhu ja elämä mitä poliitikot viettävät. Saatan kuulostaa vanhanaikaiselta mutta minusta pääministerin ei ole sopivaa hakea seuraa treffipalstalta tai ulkoministerin lähetellä tekstiviestejä joiden sisältö oli mitä oli yms. Poliitikkojen uskottavuus on kärsinyt ja kovasti.

Kun lukee tätä palstaa, niin täytyy sanoa, että kansanedustajat ovat meihin verrattuna todella fiksua porukkaa. Ja jos on tuota mieltä, voi aina äänestää niitä muita ehdokkaita, jotka eivät ole viettäneet sellaista elämää, mitä et hyväksy. Sehän on koko jutun perimmäinen idea, jollet ole huomannut.

Alkuperäinen kirjoittaja sääli:

En oikein ymmärrä tätä kommenttia. Miksi keneenkään ei voisi luottaa?
Ehdokkaita on ihan joka lähtöön (taksikuskeja, kansanedustajia, maistereita, kotiäitejä jne.).

En ymmärrä minäkään. Millä tavalla ei näihin ehdökkaisiin voisi uskoa ja luotta ja millä tavalla he ovat luottamuksen menettäneet jo ennen äänestystä ? Tahdot siis antaa paremmat mahdollisuudet niille, joita muut äänestävät. Tuntuu, varsinkin nuoremmilla ihmisillä ei ole lainkaan käsitystä, miten yhteisiä asioita hoidetaan. Ei se, että lupaa ennen vaaleja ajaa jotain asiaa, vaikkapa kymmenkertaistaa lapsilisät, tarkoita, että se voisi toteutua. Politiikka tarkoittaa asioiden hoitamista yhdessä ja ennenkaikkea kokonaisuuksien ymmärtämistä. Minä-minä sukupolvi pettyy heti, jos ei heidän toiveitaan saada ajetuksi läpi yhteiskunnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
Itse en äänestä, koska en ole jaksanut ottaa tarpeeksi selvää eri ehdokkaista. Eikö olisi pahempi että menisin äänestämään jtn randomehdokasta, vaikka Jani Sievistä, siksi kun tiiän et se on julkkis. Siitä vois olla enempi haittaa, kun että jätän äänestämisen fiksummille.

Tee ylen vaalikoneen avulla se testi, jos siltä tuntuu. kyllä ehdokkaita löytyy!
tympii nuo julkkisehdokkaatkin, jos eivät ole korkeakoulutettuja.

ei noi vaalikoneet mitään tiedä. kerran olen vaalikoneella kokeillut ja silloinkin se ehdotti mulle ehdokasta joka oli suomen kommunistisesta puolueesta. juu ei saanu mun ääntä se ehdokas. Eri puolueen kannalla olen, en edes tajua millä perusteella vaalikoneet noita ehdokkaita heittää.

Miten niin vaalikoneet eivät mitään tiedä? Sinulta on tainnut mennä niiden pointti ohi. Eli se toimii näin:

Ehdokas vastaa niihin 30 kysymykseen. Tiedot rekisteröityvät. Sitten sinä vastaat samoihin kysymyksiin. Kone kertoo sinulle, kenen kanssa sinulla on ollut eniten samoja mielipiteitä. Sitten voit vielä tarkistaa kysymys kysymykseltä, mihin olette vastanneet täsmälleen samalla tavalla, ja missä on ehkä ollut jokunen eroavaisuus.
Eli sinun mielipiteitäsi lähimpänä oli SKP:n ehdokas.

Yhteistyössä