Mua ärsyttää kun mies ei anna etukäteen ostaa vaatteita lapselle!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Yleensä kiertelen vaatekaupoissa töiden jälkeen ja ostelen alesta 1-2 kokoa isompia vaatteita. No viime viikolla sitten mies sanoi ettei siinä ole mitään järkeä ja että vaatteet ostetaan käytön mukaan. Nyt on sitten tilanne ettei lapsella ole sopivia yöpukuja, ei välikausipukua eikä toppapukua (siitäkin mies sanoi että ostetaan vasta kun tulee lunta). Nyt mennään sitten miehen kanssa yhdessä shoppailemaan ja saa sitten kuulla koko ajan jupinaa. : /

Miten sä suostut moiseen?

Viimeistään NYT on aika sanoa, että koska tämä ukon tapa ei toimi (jos lapselta puuttuu kerran vk-haalari jolle on ollut käyttöä jo useamman viikon) niin aiot palata siihen, että jatkossa ostat etukäteen kuten ennenkin...eipähän sitten lapselta puutu mitään oleellista vaatettta.

Ja miksi sä otat sen ukon mukaan...kai sä yksinkin osaat ne vk-haalarit ja yökkärin hakea? Tai sitten pistät ukon yksin asialle.

Viimeistään NYT on aika sanoa, että koska tämä ukon tapa ei toimi (jos lapselta puuttuu kerran vk-haalari jolle on ollut käyttöä jo useamman viikon) niin aiot palata siihen, että jatkossa ostat etukäteen kuten ennenkin...eipähän sitten lapselta puutu mitään oleellista vaatettta.

Ja miksi sä otat sen ukon mukaan...kai sä yksinkin osaat ne vk-haalarit ja yökkärin hakea? Tai sitten pistät ukon yksin asialle.

Kun tulee välikausi kelit (ei muuten tule YLLÄTYKSENÄ kuin niille jotka talvikin yllättää liikenteessä) niin sitten ostaa haalarin. Ostoprosessi ottaa tunnin. EI niitä varastoihin tartte ostella odottamaan. Ja lapsi EI joudu kärsimään yhtään mistään.

Oikeasti, tuohon etukäteen osteluun ei ole juurikaan mitään järjellistä perustetta olemassa. Joo, voi saada halvemmalla- mutta toisaalta, sitten se talvihaalari ei mahdukaan kun muksu ottaa kesällä kirin ja kasvaakin enemmän kuin piti. Tai sitten vähemmän ja kulkee hakalassa ja isossa haalarissa.

Mä ymmärrän - vaikka nainen olenkin - ap miestä. Tavaraa ei ostella säilytykseen vaan tarpeeseen. Paljon mukavampikin kun saa ihanan uuden vaatteet ottaa heti käyttöön.

[QUOTE="vieras";27279539]en mä ukolta lupia kysele. ostan palkallani mitä haluan.[/QUOTE]

Niin mäkin ennen tein, mutta nyt tuli sanomista. Vaikka jokaiselle vaatteelle on tullut käyttöä, paitsi niille sukulaisilta saaduille liian pienille vaatteille.

Ajattelin ennen että ostan liian isoja, niin ne voi ottaa suoraan kaapista käyttöön kun taas sillä hetkellä sopivat vaatteet on äkkiä liian pieniä.

[QUOTE="hemmu";27279543]Kun tulee välikausi kelit (ei muuten tule YLLÄTYKSENÄ kuin niille jotka talvikin yllättää liikenteessä) niin sitten ostaa haalarin. Ostoprosessi ottaa tunnin. EI niitä varastoihin tartte ostella odottamaan. Ja lapsi EI joudu kärsimään yhtään mistään.

Oikeasti, tuohon etukäteen osteluun ei ole juurikaan mitään järjellistä perustetta olemassa. Joo, voi saada halvemmalla- mutta toisaalta, sitten se talvihaalari ei mahdukaan kun muksu ottaa kesällä kirin ja kasvaakin enemmän kuin piti. Tai sitten vähemmän ja kulkee hakalassa ja isossa haalarissa.

Mä ymmärrän - vaikka nainen olenkin - ap miestä. Tavaraa ei ostella säilytykseen vaan tarpeeseen. Paljon mukavampikin kun saa ihanan uuden vaatteet ottaa heti käyttöön.[/QUOTE]

No mutta kun ap nimenomaan kertoi että lapsella EI OLE välikausipukua....ja kyllä koko suomessa on ollut välikausikelit jo pitkään. Eli ilmeisesti heillä se ei toimi niin, että kun tulee tarve niin hankitaan puku. Tarve kun on ollut jo useamman viikon, eikä lapsella ole pukua.

Mulla on 3 lasta joille KAIKILLE olen JOKA IKINEN KERTA ostanut kaikki ulkovaatteet etukäteen alesta. YKSIKÄÄN puku ei ole käyttämättä jäänyt, enkä KOSKAAN ole joutunut lapsille liian pientä tai liian suurta pukemaan. Ja jos joskus ostaisin epäsopivan koon, niin siinä kohtaa mä toki myisin sen puvun uutena, laput kiinni ja ostaisin tilalle uuden. Ja saisin aivan varmasti omani pois, koska olenhan ostanut sen -50% tai peräti -70% alesta.

Mäkin ymmärrän ap:n miestä siltä osin, ettei tavaraa ole pakko ostaa säilytykseen. Mutta siinä kohtaa sitä on pakko ostaa heti tarpeen ilmetessä. Tätä ap:n mies sitten puolestaan ei ilmeisesti ymmärrä.

häh? Mistä miehesi tietää mitä omilla rahoillasi ostelet? Mun mies ei edes tiedä, kun ei häntä lapsen vaatteet paljoa kiinnosta. Tykkää kyllä että lapsella on kivat vaatteet päällä. Meidän perheessä lapsen vaatteiden hankinta on mun vastuulla, ei siihen mies puutu, kun ei niistä asioista mitään ymmärrä..

häh? Mistä miehesi tietää mitä omilla rahoillasi ostelet? Mun mies ei edes tiedä, kun ei häntä lapsen vaatteet paljoa kiinnosta. Tykkää kyllä että lapsella on kivat vaatteet päällä. Meidän perheessä lapsen vaatteiden hankinta on mun vastuulla, ei siihen mies puutu, kun ei niistä asioista mitään ymmärrä..

No kun mä yleensä näytän mitä olen ostanut.

Niin mäkin ennen tein, mutta nyt tuli sanomista. Vaikka jokaiselle vaatteelle on tullut käyttöä, paitsi niille sukulaisilta saaduille liian pienille vaatteille.

Ajattelin ennen että ostan liian isoja, niin ne voi ottaa suoraan kaapista käyttöön kun taas sillä hetkellä sopivat vaatteet on äkkiä liian pieniä.

kyllä munkin mies joskus marmattaa, siinäpä marmattaa. mäkään en tykkää aina sen toiminnista mutta minkäs teet, sitä se avioliittokin joskus on :D jos mun mieheltä kysyttäis niin sisustukseenkin riittäis 50 tuuman tv ja retkituolit jokaiselle....

Minä ostan lapsille vaatteet alesta jq silloin kun sopiva osuu kohdalle. En minä sitä erikseen miehelle näytä.. Saatan käyttöönotto hetkellä sanoa, että hyvä kun löysin tämän -50% alennuksesta tai kirpoarilta halvalla kun nyt ostettuna uutena maksaisi sen XXX euroa. Mies on tyytyväinen.. Tosin eipä hänellä ole nokan koputtamista asiaan kun omilla rahoillani ostan. Jos jonkun mielestä on kohtuutonta, että minun vastuulla on kokonaan lastenvaatteet niin mies puolestaan vastaa kahden auton kaikista kuluista bensoja myöten..

Se on hauska kuinka palstalla aina palstaämmän närkästyessä "mies" muuttuu "ukoksi". "Nyt näytät sille ukolle". "Nyt pistät sen ukon tekemään". "Se ei sille ukolle kuulu". Ikäänkuin sanomisiin tulisi enemmän voimaa ja mielipiteisiin oikeutusta sen kautta.

Lastenvaatteet ovat naisille oikeasti joku pakkomielle, vähän kuin pesänrakennus ja vauvakuume. Lähes jokainen jolla varaa on ostaa niitä AINA enemmän kuin on oikeasti tarpeen ja lähest jokainen aviomies jonka tunnen ei voi käsittää sitä. Sitten niitä kiikutetaan säkkikaupalla kirpputoreille tai lahjoitetaan ilmaiseksi kavereille tai sukulaisille.

Itse saatiin aikanaaan aivan järkyttävä määrä kavereilta kaikenlaisia vaatteita eri-ikäisille vauvasta kolmevuotiaaseen ja osa niistä täysin käyttämättömiä, osa ehkä muutaman kerran pidettyjä. SILTI uusia vastaavia vaatteita piti ex-vaimon mielestä haalia ja ostaa roppakaupalla lisää jatkuvasti ja SILTI tuli riita aina kun yritin esittää mielipidettäni jonkun vaateostoksen tarpeellisuudesta. "MITÄ SÄ MUKA MISTÄÄN LASTENVAATTEISTA TIEDÄT KUN OLET AINA TÖISSÄ". Ikäänkuin mies olisi täysidiootti joka ymmärtää vain työssäkäynnistä ja autoista ja sellaisista.

Miten niitä vaatteita ei nyt ole, jos mies on viime viikolla kieltänyt vaatteiden oston?

En lakkaa ihmettelemättä sitä, että aikuiset kieltää toista kuin lasta ja toinen vielä uskoo. Toki selän takana nurisee, kuten teini ainakin

Tolle taaperolle tulee ihmeellisiä kasvupyrähdyksiä. Välillä venähtää kädet, välillä jalat. Vähän väliä saa laittaa pieniä vaatteita pois.

Minä en kyllä nyt ymmärrä. Jos omilla rahoillaan ostaa lapselle vaatteita, mitä se miehelle kuuluu? Minusta on ihan fiksua ostaa 1-2 kokoa isompia vaatteita, ja teen niin itsekin. Esim. nyt poikani käyttää kokoa 104, ja 110 -kokoisia vaatteita on jo niin paljon ettei uuvu enää kuin parit collegehousut. Jopa shortseja olen alesta ostellut ensi kesäksi. Ostan lähes kaikki lapsen vaatteet kirppiksiltä, huutiksesta ja alesta, kyllä niitä kannattaa ostella silloin kun kohdalle hyviä ja mieleisiä sattuu.Talvihaalaritkin ostan alesta yleensä edellisen vuoden keväällä, kun niitä saa halvalla.

Sano miehelle, että sinusta isompien vaatteiden ostelu etukäteen on järkevää, ja tulet tekemään niin jatkossakin. Ei miehelläsi ole oikeutta määräillä.

Meilä molemmat ostavat sekä heti käyttöön että etukäteen, eikä ole ollut kummallakaan mitään narinaa. Ja maksetaan aika tasan, eli itse en suostuisi siihen, että kolme lasta vaatetetaan täysin minun toimesta/palkasta.

[QUOTE="mies";27279639]Se on hauska kuinka palstalla aina palstaämmän närkästyessä "mies" muuttuu "ukoksi". "Nyt näytät sille ukolle". "Nyt pistät sen ukon tekemään". "Se ei sille ukolle kuulu". Ikäänkuin sanomisiin tulisi enemmän voimaa ja mielipiteisiin oikeutusta sen kautta.

Lastenvaatteet ovat naisille oikeasti joku pakkomielle, vähän kuin pesänrakennus ja vauvakuume. Lähes jokainen jolla varaa on ostaa niitä AINA enemmän kuin on oikeasti tarpeen ja lähest jokainen aviomies jonka tunnen ei voi käsittää sitä. Sitten niitä kiikutetaan säkkikaupalla kirpputoreille tai lahjoitetaan ilmaiseksi kavereille tai sukulaisille.

Itse saatiin aikanaaan aivan järkyttävä määrä kavereilta kaikenlaisia vaatteita eri-ikäisille vauvasta kolmevuotiaaseen ja osa niistä täysin käyttämättömiä, osa ehkä muutaman kerran pidettyjä. SILTI uusia vastaavia vaatteita piti ex-vaimon mielestä haalia ja ostaa roppakaupalla lisää jatkuvasti ja SILTI tuli riita aina kun yritin esittää mielipidettäni jonkun vaateostoksen tarpeellisuudesta. "MITÄ SÄ MUKA MISTÄÄN LASTENVAATTEISTA TIEDÄT KUN OLET AINA TÖISSÄ". Ikäänkuin mies olisi täysidiootti joka ymmärtää vain työssäkäynnistä ja autoista ja sellaisista.[/QUOTE]

ja vastaavasti miespiireissä vaimo muuttuu akaksi tai emännäksi ja naisen puhe on aina "nalkutusta".

Näyttääkö ja hyväksyttääkö mies sinulla kaiken mitä omalla palkallaan ostelee?

Miten muuten sen välikausiasun kanssa, siis eikö lapsella miehen mielestä ole vieläkään tarvetta sille vai onko kyse siitä ettrei mies ole kerennyt lähteä mukaan vaatteita valitsemaan?

Kyllä mies kertoo mulle lähes aina mitä on ostanut.

No nyt hän suostui siihen että vaatteita ostetaan kun kerran tarvitaan. Tosta välikausipuvusta sanoin jo aiemmin että se ei enää kauaa mahdu ja nyt siinä on jo lahkeet lyhyet (ja kumilenksut venyy).

Kyllä mies kertoo mulle lähes aina mitä on ostanut.

No nyt hän suostui siihen että vaatteita ostetaan kun kerran tarvitaan. Tosta välikausipuvusta sanoin jo aiemmin että se ei enää kauaa mahdu ja nyt siinä on jo lahkeet lyhyet (ja kumilenksut venyy).

Mutta saatko sinä sanoa mielelle että et hyväksy hänen ostamisiaan ja kieltää häntä hankkimasta jotain mitä hän haluaa? Kokeile jos et ole ennen sitä tehnyt.

Eikö sitä vk-pukua ole tarvittu jo hyvän aikaa, vai onko lapsella ollut tähän mennessä päällä se liian pieni puku?

No sulla ei selkeestikään ole toiminut tuo etukäteen ostelu, jos lapselta puuttuu nyt kaikki tarpeelliset vaatteet ja etukäteisostelun lopetit vasta pari vk sitten. Olet siis ostellut vain turhia ihq-vaatteita etkä niitä mitä tullaan parin kuukauden tai edes puolen vuoden sisällä tarvitsemaan, joten ymmärrän miehesi turhautumisen. Jos et kykene etukäteen ajattelemaan niin pitkälle että hankkisit esim vk-haalarin syksyä varten, niin ehkä todellakin on järkevintä alkaa ostaa vaatteet vasta tarpeeseen. Onpahan lapsella sitten ainakin kauteen sopivat vaatteet mitä pukea ylle.

"Miehellä" oli pointti siinä että krääsän ja tavaran määrä on jotenkin päässyt olennaiseksi osaksi lapsen kanssa vuorovaikuttamista. Omalla lapsellani olisi yhtä tyhjän kanssa, millaiset vaatteet on päällä, kunhan tarvittava löytyy. Sama juttuhan on vaikka noissa lastenvaunuissa. Aivan sama kunhan eteenpäin pääsee. Keskittyisin johonkin paljon olennaisempaan, tuostahan saa hirveän stressin ja pohdinnan halutessaan.

Tuote-äitiyden pauloissa ei varmaan ole viihtyisä olla. Jos muut dissaa sinua, vaihda maisemaa.

Onpa teillä fiksuja miehiä!!! Meillä mies kysyy yleensä kun on synttärit lähestymässä vaikka kummilapsilla, että olenko ostanut jo lahjan aleista, ja tietenkin olen ostanut. Juurikin vietiin tytölle 50e koira, jonka löysin 15 e, ei tulisi mieleenkään ostaa normaalihintaisia haalareita yms.

Yhteistyössä