Mua alkoi jotenkin harmittamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen äiti

Vieras
Tää huippusuhdanne! Me asutaan vuokralla kerrostalossa. Mä en ole materialisti ollenkaan, en kauhiasti välitä merkkituotteista. Noh, Mun äiti ja sisko ovat melkoisia materialisteja, ja kaiken lakanoista astioihin, vaatteista ja huonekaluista lukumattakaan pitää olla merkkituotetta tai muuten se on arvotonta. Meidän lapsi sai siis lahjaksi heiltä Marimekon puseron, Marimekon yöpuvun, Dubloja, Brion junaradan ym. Mun lahjani heidän lapsilleen olivat ihan tavallisia leluja vain. En edes merkkiä katsonut, pohdin vain mistä ne lapset pitäis.

Mutta mulle tuli sellainen olo, et olenko mää vähäpätöinen ihminen. Miksi mä en juokse tavaran ja rahan ja laadun perässä? Tää huippusuhdanne tuntuu vaan niin oudolta, tuntuu ettei ihmisille riitä mikään. Ruokaakaan ei saisi ostaa enää läpipainopakkauksissa tai sekin on arvotonta, vain lihatiskiltä ostettu kelpaa. Huoh!

mie en pidä marimekkoa minään huippumerkkinä ja toisaalta dublot ja briot, eikö nekin ole ihan tavallisia leluja? vai mitkä on niitä merkkileluja? lelu kuin lelu mun mielestä, rikki ne menee jossain vaiheessa kuitenki ;)

Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
mie en pidä marimekkoa minään huippumerkkinä ja toisaalta dublot ja briot, eikö nekin ole ihan tavallisia leluja? vai mitkä on niitä merkkileluja? lelu kuin lelu mun mielestä, rikki ne menee jossain vaiheessa kuitenki ;)

Siksi en viitsikään ostaa kalliita leluja kun niillä leikitään vain hetken ja sit se on soronnoo.

Jaa - minä kyllä lelujen suhteen ostan mielummin kestävää, briot ja dublot ovat juuri sellaisia, tästä talosta löytyy sekä brioja että duploja joilla on leikitty jo 10 vuotta, monet halpis muovilelut ovat siinä ajassa jo entisiä.

Minäkin mietin toki sitä, että lahja on mieluinen, mutta kun heikompia leluja saa heitellä jo aattoiltana roskiin, ei sellaisiin kannata rahaansa pistää.

Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:

Itse en valitse koskaan marimekkoa, saan esim. marimekkobodyn hinnalla 3nätimpää vaatetta vauvalle tai kappahlista.

Itsekään en juuri merkkien perässä juokse vaan ostan sellaista josta pidän. Tottakai pyrin myös ostamaan kestäviä tuotteita (joka pidemmän päälle tulee halvemmaksi kuin ostaa monta huonolaatuista) mutta ei ne merkkituotteet todellakaan ole aina niitä parhaimpia. Joissain tuotteissa kun tuntuu maksavan ainoastaan se merkki, ei niinkään laatu.

En osta minäkään merkin takia mitään, mutta suosin suomalaista kestävää ja laadikasta, ja ajationta Marimekkoa, Iittalaa ja leluissa mieluiten juuri Brio ja duplot, koska ovat kestäviä ja laadukkaita, mieluummin hyvälaatuista ja vähemmän kun paljon krääsää ja turhaa rojua.

Yhteistyössä