Mua aina vaan väsyttääääää....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ootko käyny lääkärissä tämän asian takia? Mulla epäiltiin aluksi kilpirauhasen vajaatoimintaa mikä selittäisi tuon väsymyksen. Tosin siinä on sitten muitakin oireita. Mutta kun seurannasta pääsin niin totesivat vaan että on erilaisia ihmisiä että jotkut pärjää muutaman tunnin unilla ja jotkun tarvitsee 12 tuntia päivässä. Kuulun siis näihin 12 tunnin ihmisiin ja jos en töiden jälkeen nuku päikkäreitä vaikka olisin kuinka pitkät yöunet saanut niin olen todella kärttyinen ja elämä ei kulje. Epäilen kyllä vielä että hoitaja diagnosoi ihan väärin ja todella kärsin jostain sairaudesta mutta näillä ohjeilla mennään vielä hetki.

Eli käy lääkärissä jos siihen olisi joku sairaudellinen syy tai sitten olet vain kuten minä että kaipaat vain paljon unta.

mua väsyttää jos hemoglobiini laskee, ja sitten väsyttää jos masentaa. Tai sekin väsyttää jos nukun liikaa. Ja sekin jos syön liikaa makeaa ja valkoista vehnää. Eli kokeile syödä terveellisesti, hedelmiä ja kasviksia, jätä valkoinen vähnä pois jokski aikaa ja kastso auttaako se. Ja käy mittaa ne veriarvot.

Huomasin muuten myös tuon ruokavalion merkityksen tähän olotilaan. Lisäsin kasviksia reilusti niin hieman vähemmän väsyttää kuin normaalisti, mutta väsyttää kuitenkin. Pitää kokeilla vielä jättää herkkuja vähemmälle ja syödä säännöllisesti niin jos sekin auttaisi vielä vähän. Sain itsekin tästä keskustelusta vinkkiä :)

Yhteistyössä