Mua ahdistaa sossun toiminta

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja se ensimmäinen "mä":
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Vaikea sanoa, mutta luulen heillä olevan huoli siitä, että homma karkaa taas käsistä, jos yhtään antaa lipsua. Eli nyt vaativat "liikaa", jotta se oikeasti jämähtää sun selkärankaa eikä ole niin suuri riski lipsua menneeseen. Et sitä varmaan itsekään halua.
En palaa menneeseen, mutta millä oikeudella he vaativat multa tuollaista? Mun ei todellakaan tarvitse siihen suostua. Mulla ei tarvitse olla supersiisti koti koska en sitä halua eikä sitä ole monella muullakaan. Ei voida vaatia tuollaista.
He haluavat varmistaa, ettet palaa menneeseen. Monikin voi sanoa, että "en palaa menneeseen, antakaa mun nyt vähän lipsua", mutta todellisuudessa sitten tuo lupaus on pelkkää sanahelinää. He eivät voi olla varmoja, että olet muuttanut tapasi, joten näytä se heille ja pidä se koti täysin siistinä.
Mä haluan mun kodin olevan sitä mitä mä haluan en sitä mitä sossu haluaa. Jos sossun tädit on jotakin nipoja siivouksen suhteen niin miksi mun pitää kärsiä sen vuoksi? Miksi joka paikan pitäisi koko ajan kiiltää eikä missään saisi näkyä se että asunnossa tosiaan asuu ihmisiä.

Mun mielestä asunto on siisti, mutta ei auta kun sossu nipottaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Ja kyllä mullakin ois herneet syvällä nenässä jos joku tulis kaappeihin kurkkimaan :kieh:
Niin todella kivaa. :( Tuntuu, että kaapeissakin pitäisi olla vaatteet tyyliin viivoittimen avulla suoriin pinoihin laitettuna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä haluan mun kodin olevan sitä mitä mä haluan en sitä mitä sossu haluaa. Jos sossun tädit on jotakin nipoja siivouksen suhteen niin miksi mun pitää kärsiä sen vuoksi? Miksi joka paikan pitäisi koko ajan kiiltää eikä missään saisi näkyä se että asunnossa tosiaan asuu ihmisiä.

Mun mielestä asunto on siisti, mutta ei auta kun sossu nipottaa.
Oletko jutellut sossujen kanssa? Soita vaikka Lastensuojeluliittoon ja kysy neuvoa, kuinka toimia, kun tunnet tulevasi väärinkohdelluksi. Pyydä vaikka sieltä joku tekemään arvio teidän kodistanne, olisi sitten mustaa valkoisella, jos käräjille vielä suuntaatte.
 
vieras
haluavatko että koti on siisti vai puhdas, ne kun voivat tyystin eri asia joillekin. Voi siis olla siisti eli tavarat paikoillaan kutakuinkin, mutta samalla voi olla hyvin likaista ja se likaisuus on se mikä herättää epäilyn, että asia ei ole vielä aivan hallussa. Likaisuushan on jo ihan jopa terveydelle haitallista, jos on tyyliin homeisia lautas pinoja, viikkojen vanhoja ruuan jämiä pitkin lattioita, roskikset viemättä viikkokaupalla tms. lakanat vaihtamatta.. koti voi olla epäjärjestyksessä, mutta puhdas. Puhtauden/likaisuuden haistaa jo heti kodin ovelta, niiden tuoksua/hajua ei pysty ns. huijaamaan järjestämällä paikkoja tai vaikka vain imuroimalla ja toki likaisuuden myös huomaa ihan silmämääräisestikin, kun kotia hiukan silmäilee. Eli miten on, onko oikeesti muka vai kamat sekaisin ja "tädit" vouhkaa turhasta?

 
mitäs
jos pyytäisit sitä sossun naista näyttää miten siivotaan? kai se sulle sitten listaa paikat missä tahroja ja missä pusero rypyssä? voi hitto mitä toimintaa sossulta.
 
Melina
Saako kysyä minkälaisessa kodissa asutte? Onko talo/asunto esim. vanha ja saa sitten yleisilmettä siellä asumattoman silmiin "likaisemmaksi"?
Mitä ne muut syyt oli, pystytkö kertomaan? Jos se auttaisi täälläkin näitä "auttajia" ymmärtämään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Ja kyllä mullakin ois herneet syvällä nenässä jos joku tulis kaappeihin kurkkimaan :kieh:
Niin todella kivaa. :( Tuntuu, että kaapeissakin pitäisi olla vaatteet tyyliin viivoittimen avulla suoriin pinoihin laitettuna.
Huh.. Voisin laittaa pari kuvaa täältä meiltä, eikä kukaan ole kehdannut ainakaan suoraan sanoa että jotain tarvis tehdä :D

Ymmärrän hyvin että sinua harmittaa. Minusta sen perussiisteyden ja -puhtauden pitäisi riittää, eihän normaaleissa lapsiperheissä yleensä paikat ole tiptop. Ota ihmeessä puheeksi sossutätien kanssa!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä haluan mun kodin olevan sitä mitä mä haluan en sitä mitä sossu haluaa. Jos sossun tädit on jotakin nipoja siivouksen suhteen niin miksi mun pitää kärsiä sen vuoksi? Miksi joka paikan pitäisi koko ajan kiiltää eikä missään saisi näkyä se että asunnossa tosiaan asuu ihmisiä.

Mun mielestä asunto on siisti, mutta ei auta kun sossu nipottaa.
Oletko jutellut sossujen kanssa? Soita vaikka Lastensuojeluliittoon ja kysy neuvoa, kuinka toimia, kun tunnet tulevasi väärinkohdelluksi. Pyydä vaikka sieltä joku tekemään arvio teidän kodistanne, olisi sitten mustaa valkoisella, jos käräjille vielä suuntaatte.
Käräjille? :eek:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Melina:
Saako kysyä minkälaisessa kodissa asutte? Onko talo/asunto esim. vanha ja saa sitten yleisilmettä siellä asumattoman silmiin "likaisemmaksi"?
Mitä ne muut syyt oli, pystytkö kertomaan? Jos se auttaisi täälläkin näitä "auttajia" ymmärtämään?
Asunto on vanha, 70-luvulta. Remonttia tämä asunto tarvisi ja kipeästi. Se on kuitenkin vuokranantajan asia eikä me tässä sitten voitaisi asua jos remontti olisi.

Mä en nyt kerro muita syitä. Nyt on kyse tuosta sossun painostuksesta asunnon suhteen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juups:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuule, kyllä lapsilla pitää olla puhdas koti!
meillä on kyllä aina perus siistiä mut oli ihan pakko kommentoida tätä... just olin vanhempainvalmennuksessa neuvolassa ja sanovat että villakoirat ei oo myrkyllisä et vauva aikaan ei pidä ressata siivouksen kanssa kun ei se toukka vielä edes möngi... "sillä siisti"-kohteet on tietty ihan oma lukunsa mut mun vanhemmilla oli tapana sanoa et parempi vähän paskaa nurkissa kun siisti helvetti... naapurissa pingotettiin ihan viis nolla siivouksesta ja siellä en ois kyl koskaan asunut koska kaikki perhesuhteet oli yhtä kireitä kun siivousnormit ja meillä ei ollut ihan niin tarkkaa ja onnellinen lapsuus... mut tietty perus järjestys ollut aina mut jos joskus jossain joku villakoira vilahtaa tai hiekanmuru on lattialla niin se ei oo ollu slaagin paikka...
Tarkoitinkin perussiistiä kotia. Sekaista voi olla, mutta ei paskasta!
 
Hmm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Melina:
Saako kysyä minkälaisessa kodissa asutte? Onko talo/asunto esim. vanha ja saa sitten yleisilmettä siellä asumattoman silmiin "likaisemmaksi"?
Mitä ne muut syyt oli, pystytkö kertomaan? Jos se auttaisi täälläkin näitä "auttajia" ymmärtämään?
Asunto on vanha, 70-luvulta. Remonttia tämä asunto tarvisi ja kipeästi. Se on kuitenkin vuokranantajan asia eikä me tässä sitten voitaisi asua jos remontti olisi.

Mä en nyt kerro muita syitä. Nyt on kyse tuosta sossun painostuksesta asunnon suhteen.
Jos itse asuu uudessa asunnossa, niin voi olla, että kun menee vanhaan, niin näyttää likaiselta vaikka olisi kuinka siivottu.
 
vieras
Oletteko koskaan nähneet asuntoa, johon siivouskehotuksia annetaan?? Tavallinen ihminen ei voi edes kuvitella miltä niissä näyttää ja niiden siivous ei vaan onnistu ilman suurta remonttia!

Eli aapeen on mahdotonta saada siivottomasta asunnosta siisti!
 
Hippoliina
Alkuperäinen kirjoittaja se ensimmäinen "mä":
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Vaikea sanoa, mutta luulen heillä olevan huoli siitä, että homma karkaa taas käsistä, jos yhtään antaa lipsua. Eli nyt vaativat "liikaa", jotta se oikeasti jämähtää sun selkärankaa eikä ole niin suuri riski lipsua menneeseen. Et sitä varmaan itsekään halua.
En palaa menneeseen, mutta millä oikeudella he vaativat multa tuollaista? Mun ei todellakaan tarvitse siihen suostua. Mulla ei tarvitse olla supersiisti koti koska en sitä halua eikä sitä ole monella muullakaan. Ei voida vaatia tuollaista.
He haluavat varmistaa, ettet palaa menneeseen. Monikin voi sanoa, että "en palaa menneeseen, antakaa mun nyt vähän lipsua", mutta todellisuudessa sitten tuo lupaus on pelkkää sanahelinää. He eivät voi olla varmoja, että olet muuttanut tapasi, joten näytä se heille ja pidä se koti täysin siistinä.
Mä ymmärrä ap:ta hyvin, meillä on joskus hyinkin sotkuista, eikä todellakaan koko ajan supersiistiä.
Voisihan sossusta joskus sanoa että onpa siistiä tai muuta sen sijaan että aina niuhottaa, siinä tulee sille siivoajallekin parempi mieli ja onnistumisen tunne....eikä se tarkoita varmaankaan että palaa menneeseen
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko koskaan nähneet asuntoa, johon siivouskehotuksia annetaan?? Tavallinen ihminen ei voi edes kuvitella miltä niissä näyttää ja niiden siivous ei vaan onnistu ilman suurta remonttia!

Eli aapeen on mahdotonta saada siivottomasta asunnosta siisti!
Mitä? :eek: Ei täällä niin sotkuista ole ollut, että ei tätä siivoamalla saisi kuntoon. Ei siivottomuus ole mitään remonttitarvetta aiheuttanut! Tämä asunto kaipasi remonttia jo silloin kun tähän muutimme.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Käräjille? :eek:
Siis tarkoitin, että jos he oikeasti tekevät vain kiusaa sinulle, niin totta kai sun pitää sitten hakea oikeutta itsellesi ja puolustaa perhettäsi ja kotiasi. Kaikkeen ei pidä alistua. Mutta selvitä nyt perinpohjin, mistä kenkä oikeasti hiertää ja pyydä muita ihmisiä antamaan myös lausuntonsa teidän kodin siisteydestä.

Meidän pitäisi kuulla myös sossujen virallinen mielipide, jotta osaisimme paremmin neuvoa ja auttaa. Voihan kyseessä olla myös väärinkäsitys.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko koskaan nähneet asuntoa, johon siivouskehotuksia annetaan?? Tavallinen ihminen ei voi edes kuvitella miltä niissä näyttää ja niiden siivous ei vaan onnistu ilman suurta remonttia!

Eli aapeen on mahdotonta saada siivottomasta asunnosta siisti!
Mitä? :eek: Ei täällä niin sotkuista ole ollut, että ei tätä siivoamalla saisi kuntoon. Ei siivottomuus ole mitään remonttitarvetta aiheuttanut! Tämä asunto kaipasi remonttia jo silloin kun tähän muutimme.
Nimenomaan niin, että vaikka kuinka siivoat niin se ei auta jos kämppä on REMONTTIA vailla. Ja jos on uusi/pintarempattu asunto se vaikuttaa heti siistimmältä kuin remontin tarpeessa oleva.

Siis jos kaksi identtistä asuntoa samoilla tavaroilla ym mutta toinen remppaa vailla ja toisen sen jälkeen.

Jos ymmärsit =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko koskaan nähneet asuntoa, johon siivouskehotuksia annetaan?? Tavallinen ihminen ei voi edes kuvitella miltä niissä näyttää ja niiden siivous ei vaan onnistu ilman suurta remonttia!

Eli aapeen on mahdotonta saada siivottomasta asunnosta siisti!
Mitä? :eek: Ei täällä niin sotkuista ole ollut, että ei tätä siivoamalla saisi kuntoon. Ei siivottomuus ole mitään remonttitarvetta aiheuttanut! Tämä asunto kaipasi remonttia jo silloin kun tähän muutimme.
Nimenomaan niin, että vaikka kuinka siivoat niin se ei auta jos kämppä on REMONTTIA vailla. Ja jos on uusi/pintarempattu asunto se vaikuttaa heti siistimmältä kuin remontin tarpeessa oleva.

Siis jos kaksi identtistä asuntoa samoilla tavaroilla ym mutta toinen remppaa vailla ja toisen sen jälkeen.

Jos ymmärsit =)
Totta tuo. Meidän edellinen asunto oli rempattu ja se oli paljon siistimmän näköinen noin kun ajatellaan. Jos olisi se asunto ja tämä asunto tyhjinä, niin kyllä se toinen on paremman näköinen. Saati sitten, että sinne laitetaan meidän eri paria olevia huonekaluja. :D

Mutta nyt imuroimaan ja tiskaamaan. :)
 
vieras
Jos perus siivo on kunnossa, eli kerran viikossasiivotaan kunnolla, niin ainakin on tarpeeksi puhdasta. Nuo pukkulapset tuppaavat sekoittamaan tavaroira ympäriinsä. ei se aina niin vakavaa ole jos kämppä on kuin pommin jäljiltä, jos puhdasta on!
 
yks äippä
Toi ei ole totta että siivouksesta valitetaan!!!
Exä asuu lasten kanssa sellaisessa läävässä että ei ole tosikaan.
Vessa täynnä paskavaippoja ja joka paikka yhtä paskaa ja likaa ja vaikka sossusta käy kertaviikkoon perhetyöntekijä niin ei kuulemma sotkusta sanoneet ikinä mitään.
Perhetyöntekijä istuu tunnin pari lasten kanssa jne....
Pyykit homehtuu koriin ja kaaos on joka puolella.
Itse olen taas siivoushullu ja joka paikan pitää kiiltää.
 
äitee
Ymmärrän kyllä jos on ihan likaista ja paha sotku, että puututaan.
Ja ehkä haluavat auttaa ja neuvoa.
Mutta jossain kulkee raja! Kaappeihin ei saa mennä.
Ap, pidä puolesi ja ota yhteyttä eteenpäin.
Sano määrätietoisesti että nyt saa riittää.
Mulla oli kodinhoitaja kun sain vauvan, ja yksi niistä kurkki kaappeihin.
Tiesin sen siitä kun yksi paperi(tärkeä) oli nurinpäin kun tulin kotiin.
Ja silloinkin huomasin että just tämä yks meinas puuttua mun asioihin.

Kuulin tuttavaltani että hänellä vähän samaa, puututaan olemattomin
pikkuasioihin, joilla ei mitään merkitystä.

Tärkeintä on että hoitaa lapset hyvin eikä sillä että luuttuaa päivät lattioita
ja lapset huutaa hoitoa vailla!!!
 
Rollolainen
ei meilt
vaadittu supersiisteyttöä, kun kävivät , puhdasta tosin. Hiekkaa löytyi lattialta, un lapset olivat keskenään olleet kotona ja lelujakin pikupoikien huoneessa lattialla. ei me sossuja varten punattu aj jynssätty.
Kävivät katsomassa kaikki huoneet, mutta ei se sotkuisuus kiinnostanut katsoivat vaan että on riittävästi tilaa lasten kasvulle
 
Nilli
Mikä nyt ensinnäkään on "supersiistiä"?

Se, mikä sulle on "supersiistiä" voi sille sossulle olla ihan normisiivous, joten mitä jos vaikka juttelisitte keskenänne omista siivouskäsityksistänne.
 
Mama the strange
Mä luulen, että ap on hiukan herkillä. On ihan ymmärrettävää, että lastensuojeluilmoituksen jälkeen niin käy. Varmaan sossuntäti on vaan epähuomiossa sanonut jotain pyykeistä tms ja ap on ottanut sen liian vakavasti ja päässään paisutellut tädin sanomisia.

Jos tosissaan vaativat kiiltävää kotia niin sitten ap.n kannattaa vaatia heiltä kotityöntekijä siivoamaan tai vahtimaan lapsia, että ap ehtii kiillottaa nurkat.
 
kultahamsteri
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Ja kyllä mullakin ois herneet syvällä nenässä jos joku tulis kaappeihin kurkkimaan :kieh:
Niin todella kivaa. :( Tuntuu, että kaapeissakin pitäisi olla vaatteet tyyliin viivoittimen avulla suoriin pinoihin laitettuna.
Tää on niin totta. :'(
 

Yhteistyössä