Mua ahdistaa sossun toiminta

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Meistä tehtiin syksyllä lastensuojeluun ilmoitus. Yhtenä syynä sotkuinen asunto. No asuntoa on siivottu ja paljon eli tilanne nyt huomattavasti parempi. On itselläkin mukavampi olo kun on siistimpää.

Mutta se mikä ahdistaa on se, että tunnutaan vaativan multa todella siistiä asuntoa. Supersiistiä musta ei saa koskaan. Mua ei esim. haittaa jos joskus vähän lelut levällään tai pöydällä on vähän tavaraa.

Se ei kuitenkaan tunnu sossulle kelpaavan vaan aina vain siistimpää pitäisi olla. Miksi multa vaaditaan sellaista siisteyttä mitä ei monessakaan lapsiperheessä ole? Monessa kodissa aina välillä vähän sekaista eikä siitä kukaan moiti (anoppi korkeintaan :D ).

Ahdistavaa. Huoh. Menen tästä siivoamaan. Taas.
 
Popo
Hmm, kuinka sekainen asunto teillä oli? Siis että riitti syyksi lastensuojeluilmoitukseen?
Sekaista on meilläkin usein, tosi tosi sekaista. Mut et lastensuojeluilmoitus?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Popo:
Hmm, kuinka sekainen asunto teillä oli? Siis että riitti syyksi lastensuojeluilmoitukseen?
Sekaista on meilläkin usein, tosi tosi sekaista. Mut et lastensuojeluilmoitus?
Mähän kerroin, että yksi syy! Miksi tätä ei vieläkään tajuta!? Olen meidän tilanteesta kertonut aiemminkin ja aina tartutaan tuohon eikä tajuta, että se oli YKSI syy.
 
Popo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Popo:
Hmm, kuinka sekainen asunto teillä oli? Siis että riitti syyksi lastensuojeluilmoitukseen?
Sekaista on meilläkin usein, tosi tosi sekaista. Mut et lastensuojeluilmoitus?
Mähän kerroin, että yksi syy! Miksi tätä ei vieläkään tajuta!? Olen meidän tilanteesta kertonut aiemminkin ja aina tartutaan tuohon eikä tajuta, että se oli YKSI syy.
Voi kuule, enhän minä voi tietää mitä juuri sinä, harmaa ap, olet täällä teidän tilanteesta kertonut.
Ja tosiaan, vain yksi syy. Ok. Ihmettelin vain, että sekainen asunto riittä _edes yhdeksi syyksi_ lastensuojeluilmoitukseen.
Tai mietin lähinnä, että sen täytyy varmasti olla todella sekainen. Ei kai kukaan nyt normi sekaisesta asunnosta valittaisi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Popo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Popo:
Hmm, kuinka sekainen asunto teillä oli? Siis että riitti syyksi lastensuojeluilmoitukseen?
Sekaista on meilläkin usein, tosi tosi sekaista. Mut et lastensuojeluilmoitus?
Mähän kerroin, että yksi syy! Miksi tätä ei vieläkään tajuta!? Olen meidän tilanteesta kertonut aiemminkin ja aina tartutaan tuohon eikä tajuta, että se oli YKSI syy.
Voi kuule, enhän minä voi tietää mitä juuri sinä, harmaa ap, olet täällä teidän tilanteesta kertonut.
Ja tosiaan, vain yksi syy. Ok. Ihmettelin vain, että sekainen asunto riittä _edes yhdeksi syyksi_ lastensuojeluilmoitukseen.
Tai mietin lähinnä, että sen täytyy varmasti olla todella sekainen. Ei kai kukaan nyt normi sekaisesta asunnosta valittaisi.
No todella sotkuinen asunto, mutta se nyt ei tainnut olla aloituksessa pointtina?!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ihan jo noista parista viestistäsi käy jollain lailla ilmi, että "kaikki ei ole kotona"... sorry vaan :( Ei ne aiheetta ilmoitusta vakavasti ota.
Anteeksi mitä? :eek: Mua nyt vain alkoi ärsyttämään kun takerrutaan taas siihen mitä asunto oli ennen ja mietitään miten sotkuinen asunto voi olla syynä. Kun kerroin heti, että se oli yksi syy.

Ei tainnut oikein aueta tuo aloitus joillekin.
 
Vaikea sanoa, mutta luulen heillä olevan huoli siitä, että homma karkaa taas käsistä, jos yhtään antaa lipsua. Eli nyt vaativat "liikaa", jotta se oikeasti jämähtää sun selkärankaa eikä ole niin suuri riski lipsua menneeseen. Et sitä varmaan itsekään halua.
 
j'rkyttävää
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meistä tehtiin syksyllä lastensuojeluun ilmoitus. Yhtenä syynä sotkuinen asunto. No asuntoa on siivottu ja paljon eli tilanne nyt huomattavasti parempi. On itselläkin mukavampi olo kun on siistimpää.

Mutta se mikä ahdistaa on se, että tunnutaan vaativan multa todella siistiä asuntoa. Supersiistiä musta ei saa koskaan. Mua ei esim. haittaa jos joskus vähän lelut levällään tai pöydällä on vähän tavaraa.

Se ei kuitenkaan tunnu sossulle kelpaavan vaan aina vain siistimpää pitäisi olla. Miksi multa vaaditaan sellaista siisteyttä mitä ei monessakaan lapsiperheessä ole? Monessa kodissa aina välillä vähän sekaista eikä siitä kukaan moiti (anoppi korkeintaan :D ).

Ahdistavaa. Huoh. Menen tästä siivoamaan. Taas.

Ota yhteyttä, oon kohtalotoverisi tiijan-@hotmail.com

Meillä taas oli siistiä, mutta papereihin laitettiin, ettei ollut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Vaikea sanoa, mutta luulen heillä olevan huoli siitä, että homma karkaa taas käsistä, jos yhtään antaa lipsua. Eli nyt vaativat "liikaa", jotta se oikeasti jämähtää sun selkärankaa eikä ole niin suuri riski lipsua menneeseen. Et sitä varmaan itsekään halua.
En palaa menneeseen, mutta millä oikeudella he vaativat multa tuollaista? Mun ei todellakaan tarvitse siihen suostua. Mulla ei tarvitse olla supersiisti koti koska en sitä halua eikä sitä ole monella muullakaan. Ei voida vaatia tuollaista.
 
Popo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ihan jo noista parista viestistäsi käy jollain lailla ilmi, että "kaikki ei ole kotona"... sorry vaan :( Ei ne aiheetta ilmoitusta vakavasti ota.
Anteeksi mitä? :eek: Mua nyt vain alkoi ärsyttämään kun takerrutaan taas siihen mitä asunto oli ennen ja mietitään miten sotkuinen asunto voi olla syynä. Kun kerroin heti, että se oli yksi syy.

Ei tainnut oikein aueta tuo aloitus joillekin.
En mä millään pahalla tai skandaalinhakuisesti tätä kysynyt. Kummastuin vain. Että miten siistiä asuntoa sitä oikein vaaditaan, jotta sen katsottaisiin olevan lapselle sopiva!
 
en osaa sanoa? minusta on ex ja sen sukulaiset tehny 5-10 aiheetonta ilmoitusta sossuun ja eivät ole edes tarkastaneet kun sossun tädit tuntee mun. jopa on nähty kapakassa vaikka istuin kotona lasten kans oli oikeen todistajakin muka!!! kaiken laisia kiusaajiakin on olemassa. halusivat vaan murtaa minut ja kiusata häiritä elämää tosi kivoja.
 
Neiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Vaikea sanoa, mutta luulen heillä olevan huoli siitä, että homma karkaa taas käsistä, jos yhtään antaa lipsua. Eli nyt vaativat "liikaa", jotta se oikeasti jämähtää sun selkärankaa eikä ole niin suuri riski lipsua menneeseen. Et sitä varmaan itsekään halua.
En palaa menneeseen, mutta millä oikeudella he vaativat multa tuollaista? Mun ei todellakaan tarvitse siihen suostua. Mulla ei tarvitse olla supersiisti koti koska en sitä halua eikä sitä ole monella muullakaan. Ei voida vaatia tuollaista.
Tiedätkö AP, on 50 kertaa helpompi ylläpitää siistiä kotia kuin siivota aina vain likaantuvaa. Ehkä he haluavat sinun oppivan tämän?

Miksi teet siivoamisesta niin ison asian? Ei se kenenkään muunkaan maailmaa kaada.
 
liina
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ihan jo noista parista viestistäsi käy jollain lailla ilmi, että "kaikki ei ole kotona"... sorry vaan :( Ei ne aiheetta ilmoitusta vakavasti ota.
Anteeksi mitä? :eek: Mua nyt vain alkoi ärsyttämään kun takerrutaan taas siihen mitä asunto oli ennen ja mietitään miten sotkuinen asunto voi olla syynä. Kun kerroin heti, että se oli yksi syy.

Ei tainnut oikein aueta tuo aloitus joillekin.
Tuota.... nyt aukesi kyllä paremmin kun tätä ketjua lukee... Tuskin ausunnolla oli paljoakaan osaa ilmoitukseen. Et vaikuta ihan tasapainoiselta. Sori vaan.
 
juups
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuule, kyllä lapsilla pitää olla puhdas koti!
meillä on kyllä aina perus siistiä mut oli ihan pakko kommentoida tätä... just olin vanhempainvalmennuksessa neuvolassa ja sanovat että villakoirat ei oo myrkyllisä et vauva aikaan ei pidä ressata siivouksen kanssa kun ei se toukka vielä edes möngi... "sillä siisti"-kohteet on tietty ihan oma lukunsa mut mun vanhemmilla oli tapana sanoa et parempi vähän paskaa nurkissa kun siisti helvetti... naapurissa pingotettiin ihan viis nolla siivouksesta ja siellä en ois kyl koskaan asunut koska kaikki perhesuhteet oli yhtä kireitä kun siivousnormit ja meillä ei ollut ihan niin tarkkaa ja onnellinen lapsuus... mut tietty perus järjestys ollut aina mut jos joskus jossain joku villakoira vilahtaa tai hiekanmuru on lattialla niin se ei oo ollu slaagin paikka...
 
moi
Alkuperäinen kirjoittaja j'rkyttävää:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meistä tehtiin syksyllä lastensuojeluun ilmoitus. Yhtenä syynä sotkuinen asunto. No asuntoa on siivottu ja paljon eli tilanne nyt huomattavasti parempi. On itselläkin mukavampi olo kun on siistimpää.

Mutta se mikä ahdistaa on se, että tunnutaan vaativan multa todella siistiä asuntoa. Supersiistiä musta ei saa koskaan. Mua ei esim. haittaa jos joskus vähän lelut levällään tai pöydällä on vähän tavaraa.

Se ei kuitenkaan tunnu sossulle kelpaavan vaan aina vain siistimpää pitäisi olla. Miksi multa vaaditaan sellaista siisteyttä mitä ei monessakaan lapsiperheessä ole? Monessa kodissa aina välillä vähän sekaista eikä siitä kukaan moiti (anoppi korkeintaan :D ).

Ahdistavaa. Huoh. Menen tästä siivoamaan. Taas.

Ota yhteyttä, oon kohtalotoverisi tiijan-@hotmail.com

Meillä taas oli siistiä, mutta papereihin laitettiin, ettei ollut.

Meilläkin siivotaan ahkerasta, mutta sossut laitta akvaarion päällä olevat akvaariokamat ilmeisesti roskaksi, koska mjuualla tavaraa ei ole ja lelutkin ovat olleet heidän aikanaan lastenhuoneissa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Neiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Vaikea sanoa, mutta luulen heillä olevan huoli siitä, että homma karkaa taas käsistä, jos yhtään antaa lipsua. Eli nyt vaativat "liikaa", jotta se oikeasti jämähtää sun selkärankaa eikä ole niin suuri riski lipsua menneeseen. Et sitä varmaan itsekään halua.
En palaa menneeseen, mutta millä oikeudella he vaativat multa tuollaista? Mun ei todellakaan tarvitse siihen suostua. Mulla ei tarvitse olla supersiisti koti koska en sitä halua eikä sitä ole monella muullakaan. Ei voida vaatia tuollaista.
Tiedätkö AP, on 50 kertaa helpompi ylläpitää siistiä kotia kuin siivota aina vain likaantuvaa. Ehkä he haluavat sinun oppivan tämän?

Miksi teet siivoamisesta niin ison asian? Ei se kenenkään muunkaan maailmaa kaada.
Miksi tämä nyt ei aukea joillekin? Multa vaaditaan jotakin supersiistiä asuntoa enkä käsitä millä perusteella! On se kivaa kun mennään kurkkien mun kaappeihin ja komeroihin, kyylätään makuuhuonetta. Huomautetaan heti jos vaikkapa on pyykit laittamatta kaappiin. Ei saisi nekään ilmeisesti sekuntiakaan olla kaappiin laittamatta kun ovat kuivuneet.
 
se ensimmäinen "mä"
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Vaikea sanoa, mutta luulen heillä olevan huoli siitä, että homma karkaa taas käsistä, jos yhtään antaa lipsua. Eli nyt vaativat "liikaa", jotta se oikeasti jämähtää sun selkärankaa eikä ole niin suuri riski lipsua menneeseen. Et sitä varmaan itsekään halua.
En palaa menneeseen, mutta millä oikeudella he vaativat multa tuollaista? Mun ei todellakaan tarvitse siihen suostua. Mulla ei tarvitse olla supersiisti koti koska en sitä halua eikä sitä ole monella muullakaan. Ei voida vaatia tuollaista.
He haluavat varmistaa, ettet palaa menneeseen. Monikin voi sanoa, että "en palaa menneeseen, antakaa mun nyt vähän lipsua", mutta todellisuudessa sitten tuo lupaus on pelkkää sanahelinää. He eivät voi olla varmoja, että olet muuttanut tapasi, joten näytä se heille ja pidä se koti täysin siistinä.
 
Mm
No huh, kuullostaa oudolta :eek:

Luulisi riittävän että on kuitenkin puhdas koti, tuskimpa monella lapsiperheellä mikään ihan tiptop- kunnossa oleva koti on. Ei meillä ainakaan, munhan pitäis jatkuvasti siivota sitten. Inhottava tilanne :/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja liina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ihan jo noista parista viestistäsi käy jollain lailla ilmi, että "kaikki ei ole kotona"... sorry vaan :( Ei ne aiheetta ilmoitusta vakavasti ota.
Anteeksi mitä? :eek: Mua nyt vain alkoi ärsyttämään kun takerrutaan taas siihen mitä asunto oli ennen ja mietitään miten sotkuinen asunto voi olla syynä. Kun kerroin heti, että se oli yksi syy.

Ei tainnut oikein aueta tuo aloitus joillekin.
Tuota.... nyt aukesi kyllä paremmin kun tätä ketjua lukee... Tuskin ausunnolla oli paljoakaan osaa ilmoitukseen. Et vaikuta ihan tasapainoiselta. Sori vaan.
Miten sä voit netissä tehtyjen kirjoitusten perusteella tehdä tuollaisia johtopäätöksiä? Mikä oikeuttaa solvaamaan mua tuolla tavoin?

Mulla on mielenterveys täysin kunnossa eikä se ole ollut syynä lastensuojeluun.
 
En minäkään ymmärrä.. Tuskin kenelläkään on supersiistiä jos on pieniä lapsia, mulla on asunto hyyyvin kaukana siitä. Puhdasta kyllä on, eikä asunto ole lapsille mikään riski ja sen pitäisi riittää. Viihdytään hyvin, enkä jaksa enää stressata siitä onko jokainen tavara paikoillaan, kun ei esim. viiden lapsen kanssa voi koko ajan pitää paikkoja tiptop.

Ap, oletko kysynyt sossusta miksi näin? Onko mitään tahoa jolta voisit kysellä?
 

Yhteistyössä