mua ärsyttää (tulihan tää mun pakollinen valituskin

heti aamusta :D )

mutta,ollaan miehen kanssa rakentamassa taloa. työt tontilla alkaa parin viikon sisään. mutta olen törmännyt nyt aika yllättyneenä omien vanhempieni asenteeseen asian suhteen,tiedä onko katkeruutta vai mitä ihmettä,koska eivät ole niin vanhoja et minään pula-aikana olis elelly.. mutta siis: olen nyt -luonnollisesti- miettinyt entistä kuumeisemmin sisätilaratkaisuja,siis millainen tiskiallas keittiöön,millaisia laattoja minnekin,minkä värinen vieras/työhuone,millaset kodinkoneet yms.

puhuin mun äidin kanssa asiasta ja sanoin että haluan sellasen tiskialtaan keittiöön mis on edessä syvä isompi allas ja siel takana se pienempi allas. äiti: no just,todella epäkäytännöllinen.

sit puhuin et rosteriset koneet keittiöön olis upeet,mut mä en jaksa niitä olla pyyhkimässä koko ajan tässä tahmatassutaloudessa.
äiti:no ei todellakaan mitään rosterisia,jotkut ihan tavalliset riittää teille ihan hyvin.

kerroin kuinka haluan lasitiiltiä mahd.paljon.
äiti:no just,et mitään turhempaa oo keksiny?

sanoin et ei me varmaan otetakaan poreammetta,et ihan tavallinen vaan.
äiti:poreamme!! herranjestas!! mitä te sellasella tekisitte?? voi hyvänen aika teitä!! onneks tulitte järkiinne!!

ja näitä esimerkkejä olis vaik kuin miljoona.

sit tapaus isä..
mun mies kertoo meidän tulevan talon neliömäärän (alta 150neliöö) niin isä on et voi jestas,ettehän te tarvii ku 100neliöö!!!!

ja koko ajan sekin purnaa meidän ratkasuista.

miehen kanssa eilen puhuttiin et mikä ihme siin on et mitään turhaa ei sais olla! me HALUTAAN lasitiiliä ja omannäkösiä ratkasuja,me halutaan panostaa asumismukavuuteen ja siihen et se talo on huolella tehty et sillä on sit jotain myyntiarvoakin tulevaisuudessa.
miten mä saan niidne päähän taottua et ei kaikessa aina tarvii olla niin järkee??? tiedätteks mitä haen takaa...? :ashamed:
 
No, mulla on tuttavapiirissä pari samanikäistä kuin itsekin olen eli 30+ ja tästäkin ikäluokasta löytyy ihmisiä joiden mielestä asumiseen ei paljon kannata panostaa sen enempää kuin että on katto pään päällä ja jotain missä istua ja nukkua...
 
Ymmärrän... me ollaan kateltu vasta talopaketteja ja viimesin oli Vieska-talot pohjanmaalta. Anopin reaktio tähän oli että "eihän teille voi sitten tulla kyläänkään kun talokin on pohjanmaalta!" siis anoppi on karjalainen ja minussa puolet pohjalaista ja se on sille sama kun ois #&%?$!* sikiö.... Huoh... anna meidän kaikki kestää!
 
XXS
Ei kai välittää toisten ehkä kateellisistakin mielipiteistä sillä itsellennehän te sitä taloa rakennatte ja teette siitä juuri omien toiveidenne mukaisen. Ei olisi kiva jälkikäteen sitten harmitella, että olishan se lasitiili ollut tuossa kaunis vaan kun äiti käski laittaa muuta!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:12 Töllin Ruusa kirjoitti:
Oletan, että vanhemmat ovat vain huolissaan rahojenne riittämisestä.
Peesi. :wave:

MUTTA kuulostaa MUN vanhemmilta; (äidiltäni) joka aina ja iankaikkisesti jaksaa VALITTAA meijen päätöksistä ja sitten lopuksi; eihän se minulle kuulu! Pitäis sitte päänsä kiinni! \|O ;) En mäkään rupee arvostelee SEN verhoja tai pöytää.... :eek: \|O :snotty:
 
tehkää niinku mekin. me vastataan, jos kysytään. Mutta ainakin anoppilan porukalle vastataan hyvin niukasti ja kerrotaan suunnitelmista hyvin niukasti, jos ollenkaan. Itse me se tehdää ja maksetaan! (anoppilan väki ei edes ehdota talkooapua). Ja sitten, kun kaikki valmista voidaan rinta rottingilla esitellä kaikki. Ja hei, te siellä asutte ja te sen maksatte. Älkää enää kertoko mitään. Mähän ihan hiillyn, kun itellä nyt nää asiat niin tapetilla :D
 
ehkä se on sitä että ei vaan tulis liian kalliiks.

kun muutettiin yhteen mun miehen kanssa ja kummallakin oli ihan kohtalaiset tulot jo sillon niin suunniteltiin sitten huonekaluja, niin mun appi oli koko ajan antamassa omia vanhojaan kun ne on ihan hyviä teille. kun sitten lopulta sanoin että haluan omat meidänlaiset huonekalut, en heidän vanhaa pirttipöytäänsä (yök), niin se takaa ajatus olikin ollu että meiltä säästyis rahat. että ehkä ne sun vanhmmat on vaan silleen tarkkoja ja nuukailee teidänkin puolesta, tietty se on ärsyttävää, mutta musta tuntuu että munkin vanhemmat (saati sitten appivanhempani) aina on kauhistelemassa jos ostetaan jotain uutta ja sanovat että "kyllä teille tääkin kelpaa"...ehkä ne vaan on huolissaan että me käytetään liikaa rahaa jos itse ovat nuorena joutunueet ponnistelemaan rahojen eteen enempi...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:11 Hay-D kirjoitti:
kyllä muakin ottais nuppiin tollanen. Onko heillä itsellään millainen kämppä? Voihan vanhemmatkin olla kateellisia...
omakotitalo,15v vanha,n.100neliöö. hieno ja kiva,mut kun ajat muuttuu ja ratkasut muuttuu,ei tänä päivänä oo kovinkaan paljon samoja rakennus-/sisustusratkasuja kun 80-luvulla ja sitähän ne ei tajua :whistle:

mä en jotenki kateudesta tiedä,tai siis olis tosi vaikee kuvitella et ne olis kateellisia.. mut katkera olis ehkä oikee sana. mun serkkupuoli perheineen rakensi kans jonkun 150neliöisen oktalon ja muuttivat vähän aikaa sitten. pysyivät hienosti budjetissa,joten tekivät samaan rahaan lapsille leikkimökin ja lopuilla rahoilla lähtivät jollekin luxusristeilylle -tavallaan palkitsivat itsensä onnistuneesta urakasta.

mun isä ja serkkupuolen isä: sitä lainaa taas otettu suut ja silmät täyteen ja sit ei sekään riitä että saadaan se valtava talo valmiiks,eiei,pitää rakentaa vielä leikkimökkikin ja palkita itsensä kalliilla risteilyllä et voi oikein siellä rentoutuen nauttia et huh mikä velka meillä nyt on jnejne :eek:

siis tollasta katkeraa selän takana urputusta. kun ei kertakaikkiaan tajuta et ensinnäkin hinnat on pikkusen eritasoo ton rakentamisenkin saralla tänä päivänä kun 20vuotta sitten ja toisekseen mitä se kellekään kuuluu paljonko toiset ottaa lainaa??? niidenkään laina ei oo mikään älytön,niinku tänä päivänä monella on...... mut sitä lainaa pitäis näiden "vanhusten" mielestä ottaa ihan korkeintaan se 100.000? :whistle:
 
Hmmm, eikös talo yleensä rakenneta just sen takia, että siitä saa just oman näkösen ja omiin tarpeisiin sopivan? (unohtamatta tietysti järkevän kokosta budjettia)
Olishan se hölmöä jättää vaikka ne lasitiilet laittamatta ja harmitella sitten tulevaisuudessa, ettei tullu laitettua.

Sano iskälle ja äiskälle, et ootte omaa unelmakotia tekemässä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:17 kuha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:11 Hay-D kirjoitti:
kyllä muakin ottais nuppiin tollanen. Onko heillä itsellään millainen kämppä? Voihan vanhemmatkin olla kateellisia...
omakotitalo,15v vanha,n.100neliöö. hieno ja kiva,mut kun ajat muuttuu ja ratkasut muuttuu,ei tänä päivänä oo kovinkaan paljon samoja rakennus-/sisustusratkasuja kun 80-luvulla ja sitähän ne ei tajua :whistle:

mä en jotenki kateudesta tiedä,tai siis olis tosi vaikee kuvitella et ne olis kateellisia.. mut katkera olis ehkä oikee sana. mun serkkupuoli perheineen rakensi kans jonkun 150neliöisen oktalon ja muuttivat vähän aikaa sitten. pysyivät hienosti budjetissa,joten tekivät samaan rahaan lapsille leikkimökin ja lopuilla rahoilla lähtivät jollekin luxusristeilylle -tavallaan palkitsivat itsensä onnistuneesta urakasta.

mun isä ja serkkupuolen isä: sitä lainaa taas otettu suut ja silmät täyteen ja sit ei sekään riitä että saadaan se valtava talo valmiiks,eiei,pitää rakentaa vielä leikkimökkikin ja palkita itsensä kalliilla risteilyllä et voi oikein siellä rentoutuen nauttia et huh mikä velka meillä nyt on jnejne :eek:

siis tollasta katkeraa selän takana urputusta. kun ei kertakaikkiaan tajuta et ensinnäkin hinnat on pikkusen eritasoo ton rakentamisenkin saralla tänä päivänä kun 20vuotta sitten ja toisekseen mitä se kellekään kuuluu paljonko toiset ottaa lainaa??? niidenkään laina ei oo mikään älytön,niinku tänä päivänä monella on...... mut sitä lainaa pitäis näiden "vanhusten" mielestä ottaa ihan korkeintaan se 100.000? :whistle:
Hmm itse asiassa rakennustarvikkeiden hinnat ON noussu 20v vuodessa aika roimasti. :whistle: :wave:

Nimimerkillä yli 30v asiaa seuranneena. :D
 
Mun mielestä mikään muu vanhemmissasi ei ihmetytä, kuin se että he ovat juuri sinun vanhmpasi, jotka ovat sinut kasvataneet. Vai onko he muuttuneet vaatimattomiksi vasta iän myötä? Vai pelottako heitä vain, miten te pärjäätte laskujen kanssa?
 
Mya
onko ne luonteeltaan peruspessimistejä??? Jos ovat niin saattavat vaan tapansa mukaan puhua tuollaisia, sen suuremmin mitään tarkoittamatta.

Vaikea on uskoa, että vanhemmat omalle lapselleen kateellisia olisivat.. Voivathan he tietysti kantaa huolta taloudestanne.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:20 Ford Prefect kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:17 kuha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:11 Hay-D kirjoitti:
kyllä muakin ottais nuppiin tollanen. Onko heillä itsellään millainen kämppä? Voihan vanhemmatkin olla kateellisia...
omakotitalo,15v vanha,n.100neliöö. hieno ja kiva,mut kun ajat muuttuu ja ratkasut muuttuu,ei tänä päivänä oo kovinkaan paljon samoja rakennus-/sisustusratkasuja kun 80-luvulla ja sitähän ne ei tajua :whistle:

mä en jotenki kateudesta tiedä,tai siis olis tosi vaikee kuvitella et ne olis kateellisia.. mut katkera olis ehkä oikee sana. mun serkkupuoli perheineen rakensi kans jonkun 150neliöisen oktalon ja muuttivat vähän aikaa sitten. pysyivät hienosti budjetissa,joten tekivät samaan rahaan lapsille leikkimökin ja lopuilla rahoilla lähtivät jollekin luxusristeilylle -tavallaan palkitsivat itsensä onnistuneesta urakasta.

mun isä ja serkkupuolen isä: sitä lainaa taas otettu suut ja silmät täyteen ja sit ei sekään riitä että saadaan se valtava talo valmiiks,eiei,pitää rakentaa vielä leikkimökkikin ja palkita itsensä kalliilla risteilyllä et voi oikein siellä rentoutuen nauttia et huh mikä velka meillä nyt on jnejne :eek:

siis tollasta katkeraa selän takana urputusta. kun ei kertakaikkiaan tajuta et ensinnäkin hinnat on pikkusen eritasoo ton rakentamisenkin saralla tänä päivänä kun 20vuotta sitten ja toisekseen mitä se kellekään kuuluu paljonko toiset ottaa lainaa??? niidenkään laina ei oo mikään älytön,niinku tänä päivänä monella on...... mut sitä lainaa pitäis näiden "vanhusten" mielestä ottaa ihan korkeintaan se 100.000? :whistle:
Hmm itse asiassa rakennustarvikkeiden hinnat ON noussu 20v vuodessa aika roimasti. :whistle: :wave:

Nimimerkillä yli 30v asiaa seuranneena. :D
Tän vuoden alustakin nousi aika tuntuvasti :\|
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:19 Töllin Ruusa kirjoitti:
"Vanhukset" muistavat vielä viime laman.

Se on realismia, ei katkeruutta tai kateutta.
sanoisivat sitten suoraan. ikävää kuulla et selän takana haukkuvat meidän ratkaisuja. :ashamed: ja heille on kyllä selitetty että me ei oteta mitään älytöntä lainaa ja säästetään ihan hirveästi kun mies ja sen suku on rakennusalan ammattilaisia. saadaan alennuksia työkaluista,rakennustavaroista,itse työstä.. ja meidän laina on tänä päivänä jopa pieni.. mut ei kai voi muuta ku kiristellä hampaita ja koittaa kestää. :ashamed:
 
Hanskin mamma harmaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:10 TuhmaHauva kirjoitti:
Ymmärrän... me ollaan kateltu vasta talopaketteja ja viimesin oli Vieska-talot pohjanmaalta. Anopin reaktio tähän oli että "eihän teille voi sitten tulla kyläänkään kun talokin on pohjanmaalta!" siis anoppi on karjalainen ja minussa puolet pohjalaista ja se on sille sama kun ois #&%?$!* sikiö.... Huoh... anna meidän kaikki kestää!
joo... jos Vieskalta ottaa talon, niin yötä myöten talo laulaa Kari Tapion olen suomalainen-sävelellä "Olen pohojalainen..."...

:D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:26 Hanskin mamma harmaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:10 TuhmaHauva kirjoitti:
Ymmärrän... me ollaan kateltu vasta talopaketteja ja viimesin oli Vieska-talot pohjanmaalta. Anopin reaktio tähän oli että "eihän teille voi sitten tulla kyläänkään kun talokin on pohjanmaalta!" siis anoppi on karjalainen ja minussa puolet pohjalaista ja se on sille sama kun ois #&%?$!* sikiö.... Huoh... anna meidän kaikki kestää!
joo... jos Vieskalta ottaa talon, niin yötä myöten talo laulaa Kari Tapion olen suomalainen-sävelellä "Olen pohojalainen..."...

:D
:LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 13:04 OmaKotiRakentajako kirjoitti:
Rakennusasiat myös ajankohtaisia, joten saanko tiedustella, millaisella budjetilla olette lähteneet liikkeelle? Teettekö pitkästä tavarasta vai paketti?
pitkästä tavarasta,mies ammatiltaan timpuri,joten tekee itse. appi on mestarina meidän työmaalla ja mun sukulainen tulee kaivamaan pohjat. paljon tehdään talkoomeiningillä. budjetti on sellaset 140.000 :)
 
OmaKotiRakentajako
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 13:06 kuha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 13:04 OmaKotiRakentajako kirjoitti:
Rakennusasiat myös ajankohtaisia, joten saanko tiedustella, millaisella budjetilla olette lähteneet liikkeelle? Teettekö pitkästä tavarasta vai paketti?
pitkästä tavarasta,mies ammatiltaan timpuri,joten tekee itse. appi on mestarina meidän työmaalla ja mun sukulainen tulee kaivamaan pohjat. paljon tehdään talkoomeiningillä. budjetti on sellaset 140.000 :)
No teillähän tosiaan on hyvin siltä osin asiat =) Säästää kyllä selvää rahaa, jos talkoiden saa paljon hommia teetettyä =) Onnea rakennustöihin, me tullaa toivottavasti hyvässä peesissä =)
 
Ensinnäki, 15v vanha talo on 90-luvulla rakennetu, ei 80-luvulla :)
Ja toisekseeen, ekassa viestissä vaikutti, että sanovat ihan suoraan teille asiat, mutta myöhemmin kerroitkin että puhuvat selän takana, se on kyllä ilkeetä.
Mutta mun mieleen tuli, että jospa kokevat jäävänsä ulkopuolelle (jos siellä kerta on miehesi puolelta porukkaa)?
 

Yhteistyössä