sairaus alkoi kovalla huippauksella, jonka jälkeen tuli vuoden parin välein puutumisia mm.kasvot+nielu, käsivarret, jalat, selkä yms.
Nyt uutena oireena fatiikki, jonka vuoksi olen jäämässä eläkkeelle.
Mutta siis alattiin tutkia heti tuon huippamisen vuoksi, kun se oli niin rajua, että otin seinistä tukea liikkuessani ja oksentelin, kun päässä pyöri. Mulla on ollut ms-oireita jo 10 vuotta.
Mulla myös , mutta nekin laitettu migreenin piikkiin, vaikkei aina päätä ole silloin särkenytkään!mainita, että mulla oli joskus myös kaksoiskuvia.
Niin monella ms-tautia sairastavalla tuota Lhermitten oireilua kuullut olevan, joten oletin tietenkin , että se on myös sinulla !ei ole ollut tuota Lhermitten oiretta koskaan, en ainakaan muista.
Itse diagnoosi ei enää ollut shokki, mutta se oli, kun ms-tautia alettiin epäillä.
Siitä tulikin sellainen stressi, että oksat pois! Ja mulla meni siis epäilystä vajaa 2 vuotta, ennen kun sain diagnoosin.
Muuten olen voinut mielestäni hyvin, ulospäinhän minusta ei näy mitenkään, että sairastan ms-tautia, enkä sitä ole kenellekään mainostanutkaan (vain lähipiiri tietää). Töissä pomolle oli pakko kertoa, kun jäin kerran pahiksen vuoksi saikulle.
Mutta siis nyt olen eläköitymässä, kolme lasta tein diagnoosin jälkeen ja heistä olen onnellinen ja onnellinen siitä, että uskalsin tehdä lapsia
Hmmm..Mehiläisen pisto auttaa ms-tautiin. tuli prismassa.
Hei,Nyt odotetaan neurologisia tutkimuksia ja edessä ensimmäiseksi on ENMG-tutkimus ja tahtoisinkin nyt kuulla kokemuksia tästä, että miten toimitaan ym.??
Olisin enenmmän, kuin tyytyväinen, jos joku osaisi auttaa ja kertoa miten tuo tutkimus tapahtuu ja oliko teillä tuossa jotain poikkeavaa ym.?
Toki jännittää, mutta se selvyys on nyt tärkein..
Kiinnostais tietää kans. Sellutehtaan lähellä on paljon ms-tautiaoletko asunut kymijoen ...tai likellä?
No?oletko asunut kymijoen vieresessä tai likellä?
Mitä nappuloita oli käytössä tuolloin?Labrat oli normaalit, mutta trombosyytit korkealla edelleenkin..
Laitto lähetteen neurologille tietenkin, kun tarkastettiin täällä vielä muutamia juttuja ja nyt jännittää enemmmän ja toivottavasti neurologi tutkii sitten kunnolla niiin olisi yksi huoli vähemmän!
kyllähän tähän jo selvyyden tahtoo, kun oireet vaan lisääntyy ja pahenee..