mrsa??

mieheni tädillä on mrsa..no onko kokemuksia voiko vauvaa viedä hänen luokseen? itselläni on sellainen kuva, ettei kannata, koska saattaa tarttua pieneen helposti, mutta jos jollain on kokemusta ko. aiheesta, niin kirjota.
 
En tiedä joko tämän tiesit mut netistä löysin tälläisen tekstin:
Staphylococcus aureus -bakteeri on yleinen terveiden henkilöiden iholla ja nenän limakalvolla. Noin 25 - 30 prosenttia ihmisistä kantaa tätä bakteeria ainakin ajoittain nenän limakalvoilla. Terveille henkilöille se ei yleensä aiheuta mitään oireita. Usein tätä bakteeria kutsutaan pelkästään stafylokokiksi, vaikka muitakin stafylokokkilajeja on olemassa.
Aika yleinen siis taitaapi toi olla.
Mä kyl käsitin utolta nettisivuilta et jos on jo kotona ei olis niin vaarallinen, kunhan vain hygienista muistaa huolehtia. Eivät päästä kotiin jos tartunta riski on suuri, kun sehän vois sit tarttua muihinkin, sairaalassa pidetään aina eristettyinä.
Olikohan tästä mitään apua sulle?
 
Mrsa potilasta ei eristetä ainakaan pirkanmaan sairaanhoitopiirissä. Hoidin erästä vanhusta jolla tuo bakteeri oli. Hänellä oli ainakin niin että bakteeri tarttui vain haavan eritteistä ja vain joutuessaan limakalvoille tai rikkoutuneeseen ihoon/haavaan.
Luulisin että tädin luona vierailu ei varsinaisesti ole vaaraksi vauvalle, iho kontaktia välttäisin. Ja iso houmio käsihygienialle!!!
Jos täti itse ymmärtää sairautensa vakavuuden, luulisi hänen itse tietävän riskit.
Jos epäilyttää, ole mielummin liian varovainen!
 

Yhteistyössä