mpr rokote

On varmasti jo useampikin avaus tehty aiheesta,mutta tässä taas yksi...:ashamed:

Eli meillä olisi aika varattu rokotteelle muutaman viikon päähän. Jäin tässä miettimään,että olikos se autismi-väite kumottu vai onko siitä vielä epäilyjä?

Lapsi on ensimmäinen ja tähän mennessä olemme ottaneet ne rokotteet jotka neuvolasta on annettu.

Ja oireethan tuosta rokotteesta saattaa olla melko voimakkaat? Toki kaikille siitä ei välttämättä tule mitään oiretta.

Kiitos vastauksista etukäteen :flower:
 
Minulla kaksi lasta. Molemmat kyseisen rokotteen saaneet eikä mitään tullut. Ei siis mitään. Jotenkin ajattelen, että kyseiset taudit ovat oikeasti tappavia ja kun väki vaeltaa muualta Suomeen tautiakin voi tulla tänne oikeasti uudelleen, jos rokotteita ei olisi. Mietin sitäkin, kuinka viisasta oli tuberkuloosi rokotteen poistaminen ohjelmasta samaa aikaa, kun tuberkuloosiin sairastuneiden määrät vain kasvaa Suomessa. taudit siis elävät omaa elämäänsä. pysyvät poissa tai palaavat. Turha tuudittautua ajattelemaan, ettei Suomessa voisi kuolla sairauteen, johon ennen rokotettiin...Siis rokotan mieluusti lapseni. Autismi väitteeseen en usko. Kaupunkilegenda. Autismiin vaikuttaa niin moni asia.
 
Meillekään ei mprstä tullut mitään reaktioita. Ja tosiaan tuhkarokko varsinkin on sen verran paha tauti, että kannattaa mun mielestä rokottaa. Ne brittien autismitutkimukset voi selittyä myös sillä, että mpr-rokotteen olemassaoloaikana myös autismin diagnostiikka on kehittynyt, joten lisääntyneet tapaukset johtuu osittain myös aiempien ns. rajatapausten luokittelemisesta nykyään autismiksi.
 
Mä en ihan suoraltakäsin usko noihin autismi epäilyihin. Kuitenkin tuossa rokotteessa on samoja aineita mitä on muissakin lääkkeissä, joten pitäisi alkaa pelkäämään toden teolla ihan kaikkea.
Tuberkuloosirokotteen lopettamisen ymmärrän kyllä, koska haitat olivat suuremmat kun hyödyt ja rokotetaanhan tuberkuloosia vastaan vielä riskiryhmät ja käsittääkseni jos on menossa alueelle missä tuberkuloosia esiintyy, saa rokotteen sitä vastaan. Mutta koko väestön rokottaminen lopetettiin rokotteen vaihtumisen myötä ilmenneistä haitoista johtuen.


Meillä poika sai eilen MPR rokotteen. Aiemmin ei ole mistään rokotteista tullut mitään, saa nähdä kuinka tämän kanssa käy.
 
Meillä poika saa mpr+vesirokko rokotteen heinäkuussa. Ollaan semmosessa tutkimuksessa mukana tuon rokotteen tiimoilta. Saas nähdä tuleeko sivuvaikutuksia, mut tuohon autismi-juttuun en usko.

Iltainen Aurinko, tuo rokote on tuhkarokkoa, sikotautia ja vihurirokkoa vastaan.
 
me saatiin mpr-rokote 1v3kk neuvolassa. Poika sai n.viikon päästä kuumeen ja oli kärttyinen. On reagoinut muihinkin rokotteisiin. Mä olen ottanut myös lapselleni kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat rokotukset ja vauvana rota-virusrokotteen. Yhdyn myös ylläolevaan MÖÖMIN vastaukseen. Musta on turha tehdä suuria numeroita noista sivuvaikutuksista. Mun mielestä ne rokotteet ovat yleisessä rokotuksessa juuri sen takia, että on VAARALLISTA sairastaa se tauti, jota vastaan rokotetaan. Kyllä ne viisaammaat tietää, näin mä ajattelen.
 
MBR rokote ja autismi..
Jo alun perin, silloin muutama vuosi kun se dokumentti tuli olin sitä mieltä että täytyyhän se autismi olla jo jotenkin kytevänä niillä joilla se puhekaa, epäonneksi rokotuksen jälkeen.
En siis usko että itsestään rokote aiheuttaisi autismin, olisihan niitä tapauksia useampia ja asiaa tutkittu.

Ikävää vaan että silloinkin kaikista omista ajatuksista huolimatta hieman pelotti rokotetta antaa.

n. 10vrk kuluttua nousi kuume, ei korka kuitenkaan.
Kuopukselle annettiin rokote viikko sitten, vielä muutama päivä odotelaan tuleekko kuumetta vai ei.
Hän oli tosin nyt jo 2v5kk, koska oli kipeenä silloin kun se olisi pitänyt ottaa ja aika usein sen jälkeenkin.
Nyt oli hyvä sauma kun piti punkkirokotekin ottaa niin tuikattiin siinä samalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja m a r z a:
Meillä poika saa mpr+vesirokko rokotteen heinäkuussa. Ollaan semmosessa tutkimuksessa mukana tuon rokotteen tiimoilta. Saas nähdä tuleeko sivuvaikutuksia, mut tuohon autismi-juttuun en usko.
Meidän poika sai tuon saman rokotteen 3 viikkoa sitten eikä meillä onneksi tullut mitään oireita.

 
Meidän tyttö sai MPR rokotteesta aivan kauhee ihottuma ja nousi 40 asteen kuume ja näille ei mitään muuta diagnoosia löytynyt ku se rokote. Nyt poika saa rokotteen kyllä todellakin paljon myöhemmin kuin tuo 1.3v.. mutta tulee saamaan.. sitten kun on vähän vanhempi!

Mitä autismiin tulee niin sehän on mahdollista diagnosoida vasta n.3 vuotiailta eli siihen mennessähän se rokote on jo saatu :)
 
Meidän pojalle MPR:stä tuli korvatulehdus. Oireet alkoivat tasan viikko rokotuksesta. Sama juttu oli influenssarokotuksen kanssa viime talvena. Muita korvatulehduksia ei meidän pojalla ole ollutkaan. "Pakolliset" rokotteet otetaan siitäkin huolimatta vastaisuudessakin, mutta ei yhtään ylimääräistä.
 
Meillä on juuri tänään kulunut 15vrk mpr:n saamisesta. Mitään oireita ei tullut. Juttelin neuvolassa huolestani autismin ja mpr:n suhteen ja sain mukaani monistetun artikkelin (Suomen Lääkärilehti 22/2005 vsk 60) jossa asiaa käsiteltiin ja todettiin ettei autismilla ja mpr:llä ole Suomessa todettu olevan yhteyttä.
 

Yhteistyössä