Moraalinen ongelma. Mielipiteitä?

Oletetaan, että kuulette jostain suht varmasta lähteestä, että tuttavanne miehellä on suhde toisen naisen kanssa. Tuttavanne ei tiedä asiasta, ja olet varma myös siitä että heillä ei ole avointa suhdetta. Omin silmin et kuitenkaan ole hänen miestään toisen naisen kanssa nähnyt. Kertoisitko?

vieras
en kertoisi, enkä ikinä kertoisi jälkeenpäinkään, jos asia tulee ilmi. kertoisin vain jos olisin omin silmin nähnyt. jourut on aina juoruja ja väärinkäsityksiä voi tulla vaikka halauksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en kertoisi, enkä ikinä kertoisi jälkeenpäinkään, jos asia tulee ilmi. kertoisin vain jos olisin omin silmin nähnyt. jourut on aina juoruja ja väärinkäsityksiä voi tulla vaikka halauksesta.
Tässä ei oikein ole edes sitä väärinkäsityksen mahdollisuutta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
mutta minä en siltikään kertoisi naiselle. voisin miehelle kyllä sanoa tai vinkkailla aiheesta, mutta periaattessa en sekaannu toisten suhteisiin, harmia siitä vaan itelleen saa.

nappi
Vaikee homma. Jos tää tuttava olis läheinen, niin varmaan kertoisin että tällasta juttua liikkuu. Mutta jos ei ihan sydänkamu niin tuskin sanosin. Ehkä saattasin puolitahattomasti vihjailla vähän jotain....

mutta minä en siltikään kertoisi naiselle. voisin miehelle kyllä sanoa tai vinkkailla aiheesta, mutta periaattessa en sekaannu toisten suhteisiin, harmia siitä vaan itelleen saa.
En mäkään ajatellut kertoa. Mutta väittävät, että mun pitäisi :snotty:

Ei ole kyse edes ystävästä, vaan sellaisesta "moikataan kun tavataan ja vaihdetaan pari sanaa"- tuttavasta.

vieras
En mäkään ajatellut kertoa. Mutta väittävät, että mun pitäisi :snotty:

Ei ole kyse edes ystävästä, vaan sellaisesta "moikataan kun tavataan ja vaihdetaan pari sanaa"- tuttavasta.
usko vain, älä tee elämääsi hankalaksi, elä siis puutu. itte olin kerran ko. sopassa ja en suosittele.

Mietin vaan, että jos/kun tuo vaimo saa joskus tietää, niin silloin se saa oikeastaan väkisinkin tietää myös sen, että mä tiesin vaan en kertonut... :/

No, ainahan voin väittää etten tiennyt. Että kuulin huhuja, mutten sanonut niistä mitään koska en ollut varma.

En. Todennäköisesti nainen ei edes uskoisi, vaan leimaisi sut ikuisesti valehtelevaksi ja katkeraksi (jostain aina löytyy muka syy katkeruuteen) kenties jopa kateelliseksi heidän täydellisestä suhteestaan. Nimim. kokemusta on :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
En. Todennäköisesti nainen ei edes uskoisi, vaan leimaisi sut ikuisesti valehtelevaksi ja katkeraksi (jostain aina löytyy muka syy katkeruuteen) kenties jopa kateelliseksi heidän täydellisestä suhteestaan. Nimim. kokemusta on :whistle:
Auts. Tunnetkohan sä tämän naisen :D. Osuu meinaan aika hyvin tuo kuvaus.

Mietin vaan, että jos/kun tuo vaimo saa joskus tietää, niin silloin se saa oikeastaan väkisinkin tietää myös sen, että mä tiesin vaan en kertonut... :/

No, ainahan voin väittää etten tiennyt. Että kuulin huhuja, mutten sanonut niistä mitään koska en ollut varma.
Kertoisin, koska mä en ainakaan varmaan antais ystävälle tuollaista anteeksi, kun ei voinut kertoa.

Yhteistyössä