Moraalinen ongelma. Mielipiteitä?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Kertoisin, koska mä en ainakaan varmaan antais ystävälle tuollaista anteeksi, kun ei voinut kertoa.
Mutta ei me olla ystäviä.
Tuttuja vaan :)
Ei siis esim. soitella tai tekstailla toisillemme, vaikka numerot kännykästä löytyykin.
Joo no sitte, anna olla :) käsitin et ois hyväkin ystävä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä en kertois. Sanansaattaja ammutaan aina ensin. Korkeintaan sanoisin miehelle, että juttu alkaa olla niin julkinen, että on syytä pikimiten kertoa, mutta itse en asiaan puuttuisi.
Näin mäkin tekisin, jos tuntisin sen miehen. Petetylle en kertoisi. Ja suht varma lähde on vain suht varma, omat silmätkin voi joskus valehdella.

Jos mä tuntisin molemmat ni varmaan pettäjälle suosittelisin itse kertomaan asiasta.
Tosin olen senkin tehnyt kun en kestänyt katsoa vierestä tilannetta ja lopputulos oli et mä olinkin pahin syyllinen jostain syystä kaikkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Muuten kysyisin olenko minä kyseessä, mut en ole vaimo :whistle:
Mut mulle voit sitten kertoa jos niin sattuis käymään et tuo ukko jotain toista vikittelis ( aika epätodennäköistä kai mut kuitenki ) :D
No et oo sinä.

Ja kyllä mä sulle kertoisin, jos tuollainen käytännössä mahdoton juttu osuisi kohdalle :)

mm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
usko vain, älä tee elämääsi hankalaksi, elä siis puutu. itte olin kerran ko. sopassa ja en suosittele.
Mäkin oon ollut. Silloin oli tosin kyse hyvän ystävän miehestä, ja olin itse nähnyt miehen toisen naisensa kanssa. Silti tuli soppa.
Mullakin samanlainen kokemus...Ei kiva!

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
En. Todennäköisesti nainen ei edes uskoisi, vaan leimaisi sut ikuisesti valehtelevaksi ja katkeraksi (jostain aina löytyy muka syy katkeruuteen) kenties jopa kateelliseksi heidän täydellisestä suhteestaan. Nimim. kokemusta on :whistle:
juuh, juuri näin!

Oletetaan, että kuulette jostain suht varmasta lähteestä, että tuttavanne miehellä on suhde toisen naisen kanssa. Tuttavanne ei tiedä asiasta, ja olet varma myös siitä että heillä ei ole avointa suhdetta. Omin silmin et kuitenkaan ole hänen miestään toisen naisen kanssa nähnyt. Kertoisitko?
Mä olen ihan samassa tilanteessa.
Paitsi että lähteeseen luotan kuin kiviseinään ja hän on asian kuullut pettäjältä itseltään, ovat läheisiä.

En silti aio kertoa pettäjän avovaimolle.
Harkitsin jo sitä, mutta jätän sen kuitenkin tekemättä.

MUOKS. Ja niin, eroa on sekin että tällä pettäjällä ei ole ketään vakituista toista naista, mutta useamman kanssa on omaansa pettänyt. Ja tuskin on vielä viimeistä kertaa nähty :/

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
En. Todennäköisesti nainen ei edes uskoisi, vaan leimaisi sut ikuisesti valehtelevaksi ja katkeraksi (jostain aina löytyy muka syy katkeruuteen) kenties jopa kateelliseksi heidän täydellisestä suhteestaan. Nimim. kokemusta on :whistle:
Auts. Tunnetkohan sä tämän naisen :D. Osuu meinaan aika hyvin tuo kuvaus.
Usein se on viestintuoja joka ammutaan... Mäkin kerroin kerran, kun kyllästyin kaverin miehen lähettämiin viesteihin, sain haukut ja tapaus selitettiin sillä että tilanne on lavastettu :whistle:

Jos tuntisin molemmat ja olisin molempien hyvä ystävä sanoisin pettäjälle,et vois tehä jonkun päätöksen ja kertoo itse..
Koska oon joskus kertonut tollasesta ja yllättäen käänty mun syyksi koko juttu..
Saattaisin myös laittaa välit poikki,ku en jaksais salailuita...

Yhteistyössä