Moottoripyörä tuli vastaan ja teki kädellä jonkinlaisen liikkeen, mitä voisi tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja juntti
  • Ensimmäinen viesti
juntti
Eli moottoripyöräilijä tuli vastaan ja siinä minun kohdalla ojensi vasenta kättään tuonne hiukan alaviistoon. Tarkoittaako se jotain? Jo toinen kerta, että näin käy, vai sattuvatko just minun kohdalla vähän kättään oikomaan? :)

pärristi
Alkuperäinen kirjoittaja juntti:
Eli moottoripyöräilijä tuli vastaan ja siinä minun kohdalla ojensi vasenta kättään tuonne hiukan alaviistoon. Tarkoittaako se jotain? Jo toinen kerta, että näin käy, vai sattuvatko just minun kohdalla vähän kättään oikomaan? :)
jos sä juntti olit itse moottoripyörällä liikenteessä niin se oli sellainen "klaani"tervehdys.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Taisi vain verrytellä kytkinkättä:) Tosin jos sillä oli vanha ja vilkuton prätkä, se saattoi myös näyttää suuntamerkkiä.
Minä en prätkistä mitään ymmärrä, mutta ei näyttänyt kyllä mitenkä'än vanhalle ja suuntamerkin aihetta ei sillä kohdalla ollut, ei risteyksiä eikä ohitettavaa autoakaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Olitko sä itse millä kulkuneuvolla liikkeellä?
Ihan autolla oli :)
Okei, no sitten vähän oudompaa. Paitsi että tolleen ne motoristit usein kyllä tervehtii. Eli voisiko olla joku sun tuttu moottoripyörällä liikenteessä?
Tämä tietenkin voi olla mahdollista. Mutta että siis tervehdys olisi. Mietin itse siinä, että varoittaako jostain esim. poroista yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Kurjenkello:
Onhan se voinut vaan lepuuttaakin kättä, sitäkin motoristit tekee, ja se sitten vaan sattui juuri silloin, kun tuli sua vastaan. B)
Lisään vielä,, useimmat motoristit kyllä tervehtii niin, että käsi on hieman ykempänä kuin alaviisto, pätee kaikkiin, eli kustomeihin, kyykkyihin yms :p

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kurjenkello:
Onhan se voinut vaan lepuuttaakin kättä, sitäkin motoristit tekee, ja se sitten vaan sattui juuri silloin, kun tuli sua vastaan. B)
Tämä tosiaan kävi itselläkin mielessä :) Mutta ajattelin kysellä viisaammilta tarkemmin.

läps
kysy moottoripyörä. orgista. Siellä saattaa olla enemmän moottoripyöräasiantuntijoita ku täällä :) joskus ne varottaa käsimerkeillä hirvistä tai lähestyvästä ratsiasta

ap
Alkuperäinen kirjoittaja maaseutu?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sidi:
Jos sun takana tuli toinen moottoripyörä ja moikkasi sille.
Ei tullu, ihan autiota oli molempiin suuntiin.
Maaseudullahan on myös tapana tervehtiä lähestulkoon jokainen vastaantulija aina lehmistä tarktoreihin.
No ei tämä ihan niin maaseutua ole :) Lehmät on vielä tervehtimättä. Mutta toki tuo tuttukin on voinut olla, en tietääkseni tunne ketään kenellä on moottoripyörä, mutta ainahan joku on voinut sellaisen hankkia minun tietämättä :)

Yhteistyössä