Moon jumissa (liikapainosta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terhikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Terhikki

Aktiivinen jäsen
27.12.2004
2 662
0
36
Vähän huono yhtälö: aivan liikaa painoa + erittäin vähäuniset yöt + kolme pientä lasta kotona :ashamed:

Syömisistä nyt ei enää ole kiinni, mutta liikkumista ois ihan pakko lisätä. Miten?? Kotona löytyy kuntopyörä ja stepperiä, uimista rakastan jne jne, mutta energiaa / aikaa ei ole.

Viimeiset 8kk nukkunut todella vähän, ja kokoajan pahenee. Silloinkin kun siis aikaa olisi (viikonloppuisin päivällä / arkisin iltamyöhään) mä en yksinkertaisesti enää jaksa.

Mutta mun itseinho tätä kroppaa kohtaan kasvaa joka päivä, enkä todellakaan enää tiedä mitä teen. Nää kilot tuli siis viimeisen raskauden aikana enkä saa pois nyt, masentaa ja ahdistaa.

Vinkkejä, kellään?

Alkuperäinen kirjoittaja .:
etkö pääse lenkille?edes pienelle?se piristää,saat hetken omaa aikaa..?ja hyvää mieltä,ja laihduttaa,kunto nousee..

no siis pääsisin jos ihan oikeasti jaksaisin :ashamed: . Kun on niitä pieniäkin hetkiä niin ei vaan tunnu energia riittävän... ja jotenkin sitä alitajuntaisestikin miettii ettei pienistä lenkistä ole hyötyä.

Tiedän toki että piristäis, mutta toisaalta pelkään että myös lisää fyysistä väsymystä.

Käy muutaman kerran viikossa kunnon lenkillä. Iltamyöhään tai aamuvarhain, ennenkuin muut heräävät. Kolme kertaa viikossa riittää. Kun kuntosi nousee, sinua ei enää väsytäkään niin paljon. Viikonloppuisin voisit käydä aerobicissa, jumpassa, kuntosalilla.
Lopeta lohtusyöminen, jos sellaista harrastat.
Tässä minun vinkkini :hug:

Vinkkejä, kellään?[/quote]
toi väsymysikin voi tehä sen jumin eli paino alkaa junnaa. itsellä paino alkoi putoamaan myös hyvän rytmin myötä, sopivasti lepoa ja sopivasti vääntöä. Ymmärrän toki, että se kolme lasta saattaa vaikuttaa tähänkin puoleen. Mutta jos muuten on muutoksia tehty niin se voi olla siitäkin kiinni. kärsivällisyyttä. Itsellä on kanssa tasannevaihe menossa..

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Käy muutaman kerran viikossa kunnon lenkillä. Iltamyöhään tai aamuvarhain, ennenkuin muut heräävät. Kolme kertaa viikossa riittää. Kun kuntosi nousee, sinua ei enää väsytäkään niin paljon. Viikonloppuisin voisit käydä aerobicissa, jumpassa, kuntosalilla.
Lopeta lohtusyöminen, jos sellaista harrastat.
Tässä minun vinkkini :hug:

Kiitos :flower:

Lohtusyömisen tosiaan lopetin jokunen viikko sitten, koska se vain pahensi tilannetta. Lupasin itselleni keväällä että nyt kun ulkona on pitkään valoisaa niin lenkkeilen yksinäni enemmän. Kevät ja kesä kuitenkin pahensi pienemmän huonoja yöunia eli väsymyskin lisääntyi.

Olisi vain pakko, pakko saada itseään niskasta kiinni ja raahattua ulos.

Vinkkejä, kellään?
toi väsymysikin voi tehä sen jumin eli paino alkaa junnaa. itsellä paino alkoi putoamaan myös hyvän rytmin myötä, sopivasti lepoa ja sopivasti vääntöä. Ymmärrän toki, että se kolme lasta saattaa vaikuttaa tähänkin puoleen. Mutta jos muuten on muutoksia tehty niin se voi olla siitäkin kiinni. kärsivällisyyttä. Itsellä on kanssa tasannevaihe menossa..

Näin epäilen kanssa, että väsy vaikuttaa. Samoin vielä toistaiseksi jatkuva imetysaika, koska ns. omat hormonit ei vielä ole normaalitilassa.

oon ottanu itestäni kaiken irti viimest 6kk ihan tosissani, ei oo paino tippunu, olin joo nii epätoivonen että ostin allia ja sillä väkisellä saanu 1-2kg pois, onneksi tällä vk pääsen viimeinki lääkäriin ja kokeisiin missä mättää

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Olisi vain pakko, pakko saada itseään niskasta kiinni ja raahattua ulos.

Joskus tuo lenkille lähteminen tuntuu raahautumiselta minustakin, vaikka urheilenkin säännöllisesti. Pitää vain rutinoituneesti lähteä. Hyvä olo tulee jo lenkillä :)

Yhteistyössä