Montako viikkoa vauvan laskeutumisesta synnytykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitkästyttäää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yhden kanssa kävelin, näin käskivät kun ei ollut laskeutunut ja siis supistukset käynnissä. Kuopus laskeutui v35 ja syntyi v36. Hän kai sopi laskeutumaan kun oli niin pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Papuska oli laskeutunut jo viikolla 29. Menossa rv 36 eikä tietoakaan synnytyksestä. B)

sama homma..ja mulla lapsi syntyi 40+5 B)

Ei käy...ei saa sanoa tuota ääneen, ettei papu ota itselleen uusia ideoita.. :laugh: Kun mä vähän pahaa pelkään, että yli menee, kun kerran on alusta asti koittanut tulla liian aikaisin ulos. :xmas:

Minulla ei ollut kummankaan lapsen kohdalla supistuksia raskauden aikana eikä kummankaan lapsen kohdalla niitä saatu missään vaiheessa mitattua supistus vyöllä.
Ensimmäinen lapseni poika lasketui noin neljä viikkoa ennen laskettua aikaa. Sitten neljä päivää lasketun ajan jälkeen lapsivedet tulivat ja sitten vaan odoteltiin. Supistuksia ei meinattu saada edes tipalla aikaiseksi ja kivut olivat hirveät. Minun paperit katosivat Kätilöopistolla ja siksi minulle ei uskallettu antaa epituraalipuudutusta ennen kuin allergia sairaalasta saatiin tietoja ja invalidisäätiöltä selkätietoja, kun kuvat katosivat papereiden mukana. Kaikki meni siis totellisesti pieleen, mutta terve poika tuli lopulta.
Toisen kohdalla vauvan kohdalla pelkäsin etukäteen synnytystä. Noin kuukausi ennen (pieleen) laskettua aikaa tyttö laskeutui todella reippaasti yhtäkkiä. Laskeutuminen käynnisti supistukset ja päätin lähteä heti sairalaan ja ehdimme olla 13 min perillä, kun neiti ponkaisi itsensä maailmaan. Kätilö totesi, että hänellä oli kiire. Luulin, että tyttö oli todella pieni, kun synnytys ei tuntunut missään!!! Kun sain tytön tissille hänellä oli heti nälkä ja imemistekniikkan hän osasi paremmin jo syntyessään kuin isoveljensä kuukauden vanhana. Totesin tytön olevan yhtä iso kuin poikanikin oli syntyessään. En voinut oikein uskoa, että koko synnytys oli sujunut täysin ilman kipua. Kivun lievitykseen erikoistunut lääkärikin kävi puoli tuntia myöhemmin ihmettelmässä miten kaksi saman painoista lasta (poikani 3340 ja tyttöni 3360) voi syntyä niin eri tyylillä. Hän totesi, ettemme varmaan kumpikaan tarvitse kivunlievitystä, kun hän myöhästyi koko tapauksesta. Oli vähän paha arvioida jälkikäteen Naisten klinikan toimintaa, kun tuntui, että tyttö vauva hoiti koko oman syntymänsä itse. Nyt uskon niitä kertomuksia naisista, jotka synnyttyvät heinäpellon laitaa ja jatkoivat heti heinätöiden tekoa. Toivon sinulle nopeaa synnytystä, vaikka tuskin alle tunti vauvan laskeutumisesta synnytykseen toteutui sinun kohdallasi.

Alkuperäinen kyselijä on kylläkin jo synnyttänyt jo ajat sitten, mutta vastaan kuitenkin jos josllekkin olisi jotain hyötyä tästä tiedosta ; )

Minulla kaikki kolme lastani ovat laskeutuneet(siis sf mitta laskenut mittauskerroilla 2 cm) alle kahden viikon sisällä laskeutumisesta...vaikka neuvolassa on sanottu että on alhaalla ja ehkä jopa kiinnittynytkin monta monta viikkoa aikaisemmin, niin ainoastaan sf mitta minulla kertoi oikean laskeutumisajankohdan.

Yhteistyössä