Vauvan laskeutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Kauankohan enimmillään on mennyt aikaa synnytykseen siitä, kun vauva on laskeutunut niin alas, että se painaa jo ihan kunnolla? Viime kerralla vauva laskeutui vasta synnytyssalissa, mutta nyt tuntuu jo. Toivoisin kovin, että vauveli pysyisi matkassa vielä edes pari viikkoa. Toisaalta ei houkuttele, että tässä mentäisiin viikolle 42 asti näillä tuntemuksilla, mutta kauhutarinoita kehiin vaan :D

Kauan. Ainakin aika tuntui loputtomalta keilapallo jalkovälissä vaappuen. Nuorimmainen laskeutui vajaa pari kk ennen la, ja syntyi tarkalleen laskettuna pvänä. Mulle lkrit sanoi jo aikoja että syntyy ennen la kun oli niiiin nätisti ja tiukasti laskeutunut....

Joku etu siinä kuitenkin taisi olla. Avautumisvaihe kesti vain 10 min (siis siihen 10 cm pääsyyn) joka ehkä johtui siitä että lapsi oli jo valmiina niin junttana lantiomaljassa- ite uskon niin.

Synnytys eteni niin että heräsin suppareihin, puin päälle hyppäsin taksiin menin synnärille käyrille olin auki vasta vajaa 2 cm mutta mittarit veti supparikäyrää niin että vietiin samantien kiireellä saliin, sinne päästyä kävin oksentamassa ja raahauduin sängylle kun oli jo pakko alkaa ponnistamaan : tässä 10 minuutissa olin auennut tuon 10 cm. Että maltti on valttia ;)

Yhteistyössä