Montako "vauvakiloa" sinulle jäi?

  • Viestiketjun aloittaja gallup..
  • Ensimmäinen viesti
Kahdesta raskaudesta about +-0. Kummassakin raskaudessa kiloja tuli ihan kiitettävästi ja paino kävi kaksi kymmenlukua isommalla kuin mihin se on nyt palannut. Lähdettiin liikkeelle viidenkymmenen loppupuoliskolta ja päädyttiin seitsemänkymmenen alkupuolelle. Kilot lähtivät hiljakseen vauvavuoden aikana kummallakin. Lapset nyt 4 ja 1,5-v.
 
Yhtään ei jääny pysyvästi, vaikka niin oisin toivonu. Suunnilleen 4kg oli jälkitarkastuksissa enemmän ku ennen raskautta, puol vuotta synnytyksistä nekin valitettavasti hävinny. Kaks lasta siis on pienehköllä ikäerolla, kuopus täyttää nyt 3v.
 
Viimeksi muokattu:
"Jenis"
0, molemmista vauvoista oon ollut lähtöpainossa jälkitarkistukseen mennessä. Sen sijaan hoitovapaakiloja on jäljellä samat perhanan 5, joita oon vuosikaudet jo tiputellut surkealla menestyksellä :D
 
Naurukohtaus harmaana
Ekasta tuli 28kg, puolessa vuodessa -10kg lähtöpainosta. Tokasta vain 8kg jotka jäi synnärille, kolmannesta jotain 20kg ja puolessa vuodessa taas alle lähtöpainon, neljännestä 12kg ja nyt puoli vuotta synnytyksestä ja olen lähtöpainossa. Kaiken kaikkiaan painan nyt neljän lapsen jälkeen 20kg vähemmän kuin ennen esikoista.
 
Nojoo
Mulle tuli raskaudesta (toksemia ja dippi) 22 kg turboja, jotka lähti lähes kaikki jälkitarkastukseen mennessä. Äitiysloma oli mulle paljon pahempi lihottaja, uiskentelin aika syvissä vesissä ja töihin palatessani painoin melkein 40kg enemmän kuin ennen raskautta. Tiputin niistä 30, ja käyrä alkoi taas nousta kahden keskenmenon jälkeen. Edelleen parikymmentä kiloa plussalla, mutta taas mennään kohti terveempiä lukemia kun alkaa pää olla järjestyksessä ja surutyöt (ja surusyöt) tehty.
 
5n äiti
Ei yhtään yhdessäkään raskaudessa. Viimeisen raskauden jälkeen olin 4 kg laihempi kuin alkaessani ensimmäistä odottamaan. Siitä olen vielä pari kiloa saanut pois ja tavoitteena vielä 3 kg. Kokoajan olen ollut normaalipainoinen.
 
"pullukka"
16kg jäi tästä kolmannesta jotka tuntuu olevan todella tiukassa. Kiloja tuli raskaus aikana yhteensä 20 ja vain 4kg jäi sairaalaan.
Imettäny oon 8kk, ei tuo imetyskään kaikilla näköjään auta
 
hkaöo
Molemmissa raskauksissa paino nousi 24 kg, josta turvotusta oli kyllä iso osa. Kuopuksen jälkeen vaaka näytti 15 kg enemmän kuin mitä painoa oli kun aloitin odottaa esikoista. 8 kk sitten loppui imetys ja sen jälkeen painoa on tippunut 20 kg (imetys ei laihduttanut tippaakaan kummankaan imetyisen aikana vaan läskit pysyi tiukassa). Nyt olen saman kokoinen kuin tavatessani mieheni 12 vuotta sitten... Olen liian laiha. Pitäisi saada 5 kg lisää painoa.
 
"Apuva"
Te jotka olette pudottaneet painoa, millä tavoin olette laihduttaneet? Itse olen hoitovapaalla ja kilot on tiukassa. Pitäiskö vetää jokin tiukempi kuuri aluksi vai miten?
 
vierasd
Ekasta kiloja jäi noin 5 + keräsin itse viitisen kiloa lisää siinä hoitovapaalla. Pudotin melkein kaikki ylikilot (8) siihen mennessä, kun lapsi oli 1,5v.
Tulin sitten heti tuon jälkeen uudestaan raskaaksi ja keräsin täsmälleen yhtä paljon kiloja kuin ekassa odotuksessa. Kuukauden kuluttua synntyksestä kiloja oli kai 3-5 jäljellä. Keräsin taas omilla huonoilla syömistavoillani viisi kiloa lisää.
Nyt olen pudottanut yli 12kg, eli olen pari kiloa kevyempi kuin alkaessani odottamaan esikoista. Nuorempi on juuri täyttänyt 1v :)
 
"laalaa"
Olin hoikka ennen ensimmäistä raskautta. Kiloja tuli 25, ja ne olivat lähteneet itsestään jälkitarkastukseen mennessä.

Alkaessani odottaa toista painoin 3 kg enemmän kuin ennen ensimmäistä raskautta, ja olin yhä hoikka. Kiloja tulee varmaan sama 25 suunnilleen tällä tahdilla (30+ meneillään). Toivon, että lähtevät myös itsestään kuten esikoisesta. Todennäköisesti, yleensä kilot eivät kauhean kauaa viihdy mun päälläni.
 
"hohhoijaa"
Minulle ei jäänyt vauvakiloja ollenkaan.

24-v. synnytin ekan, ennen raskautta paino 50 kg ja vuosi synnytyksen jälkeen samat 50 kg. Toinen synnytys 28-v. painoin ennen raskautta 52 kg ja 4 kk synnytyksen jälkeen 48 kg ( oli vähä rankkaa toi elämä... imetinkin silti kyllä) ja noin vuosi synnytyksen jälkeen painoin 51 kg.

Nyt 20 vuotta myöhemmin painan 59 kg :( mutta ei näit kyl vauvakiloiksi voi mitenkään väittää? Vai voiko?
 
V.ieras
[QUOTE="Apuva";29985556]Te jotka olette pudottaneet painoa, millä tavoin olette laihduttaneet? Itse olen hoitovapaalla ja kilot on tiukassa. Pitäiskö vetää jokin tiukempi kuuri aluksi vai miten?[/QUOTE]

Kyllä ne kilot on lähteneet ihan itsestään.
 
Ekaa odottaessa keräsin 20kiloa jotka sain kaikki tiputettua ennen kuin vuosi oli kulunut. Pääsin jopa pari kiloa alle lähtöpainon, mutta nyt tämän raskauden alkaessa paino oli sama kun lähtöpaino esikoisen odotuksessa. Kiloja tullut nyt rv35+ "vasta" 12, eli toivottavasti en kerää ihan samaa määrää kuin ekassa.
 

Yhteistyössä