montako työyötä/vko??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiitu"

Vieras
mietin tässä että jospa aloittaisin tehdä vain yötöitä kunhan äippäloma loppuu että saisi pitää lapset vähän pitempää kotona,mies yksityisyrittäjä,mutta montako yötä viikossa jaksaa tehdä sillain joka toinen yö että pystyy myös nukkuu yhden yön välissä ja saako mitään muuta tukea samalla???liitosta tai kotihoitotuki/kuntalisä?
kertokaa te myös jotka olette tehneet vain yötyötä ja hoitaneet lapset päivällä itse,
miten on mennyt ja oletteko jaksaneet hyvin??

Miksi et suosiolla veis päivähoitoon? Edes pulipäiväseksi?
Mä en alkais tuon takia väsyttään itseä.

Olen tehnyt leipomoalalla 5yötä putkeen.Tai meillä meni sopimukset niin et yhtä vuoroa viikko kerralla. Ja en todellakaan olis jaksanu hoitaa lapsia jos en olis saanu kunnon unia.Tai sitten olis työt kärsiny niin ettei niistä olis tullu mitään.

huonoja kokemuksia esikoisen kanssa (paikassa oli vain harjoittelijoita ja sisään hyppääjiä),eikä välittänyt mistään mitään,eikä meidän kunnalla ole muuta kun vain päiväkoteja laittaisin miel.perhepäivähoitajalle mutta kun ei sellaista ole täälläpäin.

[QUOTE="riiviöiden äiti";21977641]No jos ei mene päivällä nukkumaan niin jaksan tehdä 1 yön / viikko. meillä yö kestää 12h.[/QUOTE]

molemmat nukkuu päikkäreitä niin voin nukkua myös lasten kanssa päivisin ja sitten yksi yö välissä vapaata,n.3-4 yötä/vko olisi mahdollista tehdä,mutta äitejä jolla kokemuksia kaipaan!!!

[QUOTE="tiitu";21977652]molemmat nukkuu päikkäreitä niin voin nukkua myös lasten kanssa!!![/QUOTE]

No eihän ne lapset niin pitkiä päikkäreitä nuku, et tulis riittävä määrä unta vuorokautta kohden. Jos et sitte kävis töissä jossaki paikasa missä pystyy yövuorossa nukkuu (sellasiaki on uskokaa tai älkää :D ) .
Ja kotihoidontuen perusosaa saa jos lapset eivät ole kunnallisessa hoidossa. Lisäosaa ja monilla paikkakunnilla kuntatukea ei saa jos on töissä ts. työtulo siihen vaikuttaa. Ja tohon liitonrahaanki vaikuttaa työnmäärä sekä työtulo.

[QUOTE="tiitu";21977661]molemmat nukkuu päikkäreitä niin voin nukkua myös lasten kanssa päivisin ja sitten yksi yö välissä vapaata,n.3-4 yötä/vko olisi mahdollista tehdä,mutta äitejä jolla kokemuksia kaipaan!!![/QUOTE]

Ja siis tossa edellä jo kirjottelinki yötöitä tekevänä äitinä. Tolla systeemillä et jaksa eikä jaksa sun lapsetkaan. Sitä voi kuvitella, et jaksaa mut sen yövuoron aikana kun oot ihan kuutamolla päivällä niin ei sun lapsilla oo hyvä olla. Tiedän kokemuksesta.

Itse tein baarissa yötöitä 5PV/vko. Lapsen isä katsoi lasta vkoloppuisin, muuten heräsin aamuisin kuten lapseni.. itselläni ~3h yöunet alla. Päikkäreitä nukuin aina kun lapsikin, mutta rankkaa oli, pl. vkoloput. ja lapsi oli tuolloin alle vuoden.. mutta lapsen oltua yli vuoden en jaksanut enää herätä aamuisin niin varhain, oli pakko laittaa lapsi päivähoitoon.

Suosittelen, että et edes harkitsisi tuollaista yhtälöä. Jos on yön töissä, niin päivällä ei todellakaan jaksa olla hereillä tai skarppina. Ei ole sinun eikä lastenkaan etu tuollainen.
Itse olen tehnyt kolmivuorotöitä ja välillä olin yövuoron jälkeen hereillä siihen asti kun lapsi lähti kotoa eskariin eli aamukymmeneen. Voin sanoa, että viimeinen tunti oli hereillä pysymisen kannalta yhtä tuskaa, silmät ei meinanneet pysyä auki millään.
Jos haluat tehdä pelkkää yövuoroa niin suosittelen kuitenkin viemään lapset hoitoon päiväksi, että saat itse nukkua. Kunnallisella puolella saa muistaakseni tehdä 3 viikon listassa 9 yötä, niin siinä jäisi kuitenkin vapaapäiviä lastenkin kanssa vietettäväksi.

Yhteistyössä