Montako tuntia lapsesi on päiväkodissa päivittäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ne, jotka vievät lapsiaan sinne huvikseen pari tuntia kerrallaan 3 kertaa viikossa, voivat jättää vastaamatta. Haluaisin tietää kuinka pitkään muut työssäkäyvät joutuvat pitämään lapsiaan hoidossa päivittäin. Meille tulee 9 h päivä joka päivä ja välillä ei meinaa millään ehtiä siinä ajassa. Ei puhettakaan, et ehtisi tehdä ylitöitä, jos meinaa hakea lapset ajallaan. Mielelläni lyhentäisin hoitopäiviä, mutta valitettavasti se ei ole mahdollista.

meillä oli poika aiemmin kun oli ns. kunnolla hoidossa , niin useimmiten normaali päivä oli 7-16.45.
olihan se kauheaa kun joskus oma lapsi oli eka lapsi joka vietiin ja vika joka haettiin :/

Meillä lapset on vuorohoidossa, hoitopäiviä 6-12 kuukaudessa ja hoitoajat vaihtelee 4 tunnista 9 tuntiin ihan meidän työvuoroista riippuen. PItkiä 9 tunnin päiviä on onneksi harvoin.

6-8 tuntia. sekä mun että miehen työajat vaihtelee päivittäin, niin tehdään aina niin että myöhempään menijä vie ja aikasemmin tulija hakee. harvoin tulee edes noita 8 tunnin päiviä.

Meillä ei lapset enää tuntiakaan, mutta minä oon 35 h / vko :) Justiinsa tuli kaupungin päättäjiltä meille töihin lappu että lapsen hoitopäivän pituus ei saa ylittää 10 tuntia. Kyllä usein on se yhdeksän tuntia nafti, jos on 8h työpäivä ja työmatkat siihen päälle, ei sille minkään mahda. Mutta ne joilla on noin pitkät päivät niin pitävät kyllä usein kaikki mahdolliset lomat ja vapaat lapset kotona, toivottavasti!! Ja näille lapsille ne tunninkin lyhyemmät päivät on yhtä juhlaa, eli kannattaa silloin tällöin pyttää vaikka isovanhempia tai naapureitä hakemaan lapset aikaisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja lto:
Meillä ei lapset enää tuntiakaan, mutta minä oon 35 h / vko :) Justiinsa tuli kaupungin päättäjiltä meille töihin lappu että lapsen hoitopäivän pituus ei saa ylittää 10 tuntia. Kyllä usein on se yhdeksän tuntia nafti, jos on 8h työpäivä ja työmatkat siihen päälle, ei sille minkään mahda. Mutta ne joilla on noin pitkät päivät niin pitävät kyllä usein kaikki mahdolliset lomat ja vapaat lapset kotona, toivottavasti!! Ja näille lapsille ne tunninkin lyhyemmät päivät on yhtä juhlaa, eli kannattaa silloin tällöin pyttää vaikka isovanhempia tai naapureitä hakemaan lapset aikaisemmin.

Itse kyselin lapsen hoidosta kun menee esikouluun syksyllä ja nyt on välillä klo 19.45 asti.
Sanottiin että voi tuoda jo klo 9 jos lapsi jaksaa olla iltaan asti.Noita päiviä viikossa 2-3.

on kyllä pitkiä päiviä joillakin. Harmi lasten puolesta. Meillä oli silloin kun olin töissä 9pvä/kk ja 5h. Tosin saattoi olla lyhyempiäkin päiviä. Nyt kotona taas kun olen työttömänä, mutta sitten kun saan töitä varmaan taas samanlailla. Vuorotyöt mahdollistaa.

Yhteistyössä