Montako tuntia lapsesi on päiväkodissa päivittäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lto:
Meillä ei lapset enää tuntiakaan, mutta minä oon 35 h / vko :) Justiinsa tuli kaupungin päättäjiltä meille töihin lappu että lapsen hoitopäivän pituus ei saa ylittää 10 tuntia. Kyllä usein on se yhdeksän tuntia nafti, jos on 8h työpäivä ja työmatkat siihen päälle, ei sille minkään mahda. Mutta ne joilla on noin pitkät päivät niin pitävät kyllä usein kaikki mahdolliset lomat ja vapaat lapset kotona, toivottavasti!! Ja näille lapsille ne tunninkin lyhyemmät päivät on yhtä juhlaa, eli kannattaa silloin tällöin pyttää vaikka isovanhempia tai naapureitä hakemaan lapset aikaisemmin.

Mitenkäs teidän kaupunki hoitaa niiden lasten hoidon, joiden vanhemmilla menee työmatkojen kera yli 10 tuntia? Tietenki lapsen kannalta on ihanteellista jos päivät olis korkeintaan 10 tuntisia, mutta onko se mahdollista, jos vanhemmalla pitkä työmatka?

Kyllä meilläkin enimmäkseen ovat 9-tuntista päivää. Mun iltavuoroviikot on poikkeus, silloin vien ne puoli 12 jälkeen hoitoon ja mies tai mummi hakee viimeistään kuuden aikaan, yleensä 4-5 välillä. Näin siis noin joka kolmas viikko.

Normaalisti mulla on työvuorot 8:30-16:30 ja lapset hoidossa 8-17 tai sitten mulla on 10-18 ja lapset hoidossa 9:30-18:30. Mies toki hakee JOS pääsee aikaisemmin, mutta sillä tulee työmatkaa n. 50 km/45 min suuntaansa eli aika harvoin on ennen kuutta-puolta seiskaa kotona. Ja nytkin se lähti työmatkalle 3 päiväksi, vasta viime viikolla oli 5 päivää ulkomailla työmatkalla...

Vuorotyössä pisimmillään jos on ilta-aamu peräkkäiset vuorot lapset on klo 11.00-seuraavaan päivään klo 15.30 saakka yli yön :/ en ees jaksa laskea monta tuntia tulee.

Meillä kulkemista hankaloittaa se, että perheessä on vain yksi auto. Nyt on pitkään ollut tosi kylmiä ilmoja, eikä oikeen houkuta kuljettaa lapsia kävellen hoitoon, jos ei ole ihan pakko. Matka ei ole pitkä, mut tuntuu kohtuuttomalta herättää väsyneitä lapsia ja raahata heidät ennen klo 7 aamulla yli kymmenen asteen pakkaseen kävelemään. Tästä johtuen lasten hoitopäivät on tällä hetkellä 9 tuntia, vaikka meillä on liukuvat työajat ja periaatteessa pystyttäisiin kuljettamaan eri aikoina. Mulla on välillä huono omatunto näistä pitkistä päivisitä :ashamed:

8-8,5 h noin 16 pvä viikossa, ei onnistuis muuten mut mummi hakee kun itsellä menee pitempään töissä ja viikonloput isänsä kanssa kotona, eli mulla jonkun verran vapaata viikolla ja silloin ei mene hoitoon

Esikoinen oli pahimmillaan 10 tuntia ja lyhyimmillään viitisen tuntia. Ja sitten kaikkea siltä väliltä. Riippui ihan mun työvuoroista. Jos menin aamuun, niin mies vei ja haki, eli poika meni hoitoon 6.30 ja kotiin haettiin 16.30. Jos taas olin iltavuorossa, niin poika vietiin puolenpäivän maissa.

Ja onneksi oli suht usein viikolla vapaapäivä jolloin poitsu oli luonnollisesti pois hoidosta.

Olen sitä mieltä, että lapsia ei saa pitää pk:ssa enempää ku 6h päivä.
Tässä pysyin silloin kun muksut oli pk ikäisiä. Ja pitäisi muidenkin pystyä. Lapset ovat vain hetken pk ikäisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Tässä pysyin silloin kun muksut oli pk ikäisiä. Ja pitäisi muidenkin pystyä. Lapset ovat vain hetken pk ikäisiä.

no mulla on työpäivä 7,5h ja siihen tunti työmatkaa per suunta. Ei pysty teleporttaamaan itseään töistä päiväkodille minuutissa. Valitettavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
on kyllä pitkiä päiviä joillakin. Harmi lasten puolesta. Meillä oli silloin kun olin töissä 9pvä/kk ja 5h. Tosin saattoi olla lyhyempiäkin päiviä. Nyt kotona taas kun olen työttömänä, mutta sitten kun saan töitä varmaan taas samanlailla. Vuorotyöt mahdollistaa.

No minkäs teet :/

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Ei se kaikilla millään onnistu!

Yhteistyössä