Montako talvihaalaria/takki-housut yhdistelmää lapsellasi tulee olemaan talvella?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Pärjää yhdellä, meillä tosin on nyt kolmet :eek: yks ohuempi toppis on ollu jo päällä, tutulta saatiin uudenveroinen haalari kakkoshaalariksi ja pääpuku ( :LOL: ) on sit semmone minkä alaosa pitää vettä.

Pikkuakalla on kans "rönttähaalarit" ja sit semmone uus heeno kaksosanen puku jonka käytännöllisyydestä en ole kovinkaan varma.

monta
Meillä on kuopuksella 1 ohuempi toppahaalari, sitten 2 sellaista talvipaksuuksista ja vielä 1 kevyttoppatakki+housut kauppailemaan/kyläilemään.

Esikoisella on 4 toppatakkia (eri paksusia ja eri vedenpito-ominaisuudet) ja 3 toppahousut.

Kyllä 2 asua olisi hyvä olla, niin on vaatetta päälle silloinkin kun se toinen on märkä tai likainen tai pesussa.

Kaksi. Eskarissa olevalle tytölle vedenpitävä haalari ja takki&housut yhdistelmä joka ei pidä vettä. takkia on hyvä pitää esim. kauppareissuilla ilman housuja.

2,5v pojalle kaksi haalaria: serkkujen perintöä hiukan ohkasemmaksi mennyt mutta vielä täysin vedenpitävä haalari suojakeleille, ja uutena ostettu lämpöisempi haalari pakkaskeleille, joka myös hiukan pitää vettä muttei ehkä niin paljoa.

Meillä ei ole muksut koskaan pärjänneet yhdellä. Meillä on ollut rymistelyhaalari mitä voi käyttää surutta kotona vaikka kurahommissa, toinen vaihtohaalari sekä kyläilyyn vähän siistimpi asu.

Meillä tarvii olla isommillakin vaihtotamineet. Varsinkin meidän poika 10v poika saa hetkessä vaatteet pihkaan ym kivaan :whistle:

Meillä on kaikilla 6 lapsella kaksi talvivaate kertaa. Isommilla takki&housu puvut ja pienemmillä kotona haalari ja siistimpinä takki&housu puku. Haalarit on kaikilla veden pitävät mutta takki& housu puvuissa edes hieman kosteutta pitävät riittää.

poika 3v
Mein 3v pojalla on 3 haalaria ja 1 takki. Käy päiväkodissa ja siellä ulkoillaan paljon ja ulkoillaan kotonakin vielä! Jos ja kun haalari on likainen illalla haettaessa niin ei ehdi kuivaksi seuraavaan aamuun mennessä. Mieluummin useampi puku joita vaihdella niin ei tartte suojella ja pukea niitä tönkkö-kuriksia aina siihen päälle!

Pojulla kahdet haalarit ja tytöllä yhdet. Toiset noista haalareista ovat ´kohta jäämässä pieniksi, pojulle ostettiin jo aiemmin uusi odottamaan mutta tytölle olisi tarkoitus hankkia vasta alennusmyynneistä.

Takki ja housut-yhdistelmä molemmilla (takit vielä ostamatta).

yksi per lapsi. Mä olen aina miettinyt, että eikö ihmiset ahdistu siitä tavaranpaljoudesta: siis mua alkaa ainakin ahdistaa, jos eteisessä on henkarit täynnä vaatetta koko ajan, ja joka paikassa jotain... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
yksi per lapsi. Mä olen aina miettinyt, että eikö ihmiset ahdistu siitä tavaranpaljoudesta: siis mua alkaa ainakin ahdistaa, jos eteisessä on henkarit täynnä vaatetta koko ajan, ja joka paikassa jotain... :ashamed:
Ahdistaa, kun on ahdas eteinen. Mutta sekin ahdistaa ettei pääse ulos jos on ne ainoat ulkovaatteet pesussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ahdistaa, kun on ahdas eteinen. Mutta sekin ahdistaa ettei pääse ulos jos on ne ainoat ulkovaatteet pesussa.
Mua ahdisti, vaikka oli isokin eteinen (edellisessä asunnossa oli ). Mutta joo: meillä tietty kone pesee, ja rumpu hoitaa kuivauksen yleensä siihen aikaa kun sitä pukua ei kukaan tarvii päällensä. Joten ehkä siksi on helppo luopua monesta asusta, kun ei tunne niille ollenkaan mitään tarvetta... =)

vieras
Varmasti pärjää yhdelläkin kunhan satsaa valintaan! Jos on vain 1 haalari niin sen on hyvä olla rumpukuivattava ja kosteutta pitävä.

Myöskin hyvä vaihtoehto on haalari ja lisäksi takki+housut. Tällöinkin kannattaa satsata laatuun. Housujen kannattaa olla hyvän malliset henkselihousut ja pitää kosteutta, jotta haalarin ollessa pesussa sitä voi käyttää ulkoiluvaatteena.

Meillä on useampia asuja. Alelöytöjä ja kierrätyksellä saatuja ja sellaisia jotka on vaan ollut pakko saada. Kaikille on kyllä käyttöä. Useita asuja kun on niin ei ole niin tarkkaa yksittäisen ominaisuuksista.

Yhteistyössä