Montako talvihaalaria/takki-housut yhdistelmää lapsellasi tulee olemaan talvella?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
yksi per lapsi. Mä olen aina miettinyt, että eikö ihmiset ahdistu siitä tavaranpaljoudesta: siis mua alkaa ainakin ahdistaa, jos eteisessä on henkarit täynnä vaatetta koko ajan, ja joka paikassa jotain... :ashamed:
Ahdistaa, kun on ahdas eteinen. Mutta sekin ahdistaa ettei pääse ulos jos on ne ainoat ulkovaatteet pesussa.
Mua ahdisti, vaikka oli isokin eteinen (edellisessä asunnossa oli ). Mutta joo: meillä tietty kone pesee, ja rumpu hoitaa kuivauksen yleensä siihen aikaa kun sitä pukua ei kukaan tarvii päällensä. Joten ehkä siksi on helppo luopua monesta asusta, kun ei tunne niille ollenkaan mitään tarvetta... =)
Meilläkin pärjättiin edelliset talvet ihan hyvin yksillä haalareilla, takit oli sitten kyläily- ja kaupunkireissuja varten.

Nyt vaan nuo viimevuotiset (esikolla itseasiassa jo toissavuotinen) haalarit alkavat jäädä pieniksi ja sen varalla on esikoiselle ostettu jo uusi varastoon viimealennuksista.

Esikoisella kouluun ja kotihommiin omat eli 2kpl. Kuopuksella taas liikaa :whistle: Useampi ihana ihminen kun päätti lahjaksi ostaa jotain tarpeellista ja valitsivat vielä toppahaalarin. Lisäksi itse olin ostanut jo viime vuonna alesta yhden ja saanut tutulta pihapuvun. Nyt meillä kaappeja täyttääkin sitten 5kpl samankokoisia haalareita :headwall:

2 haalaria, ainakin 1 takkihoususetti, joku kauppatakki vielä.

H&M pääkallokuvioinen toppatakki ja muistaakseni mustat housut koko 110cm, ostin viime vuonna mut jotenki jo kyllästyttää, uudet siis ovat ja aivan varmasti liian isot :D

2-vuotiaalle on yksi haalari ja sitten yksi talvitakki autolla tehtäviin ostari & kyläreissuihin. Hätätilassa keväälle varattu välikausipukukin mee jos turaa sen alle enemmän vaatetta, mutta en usko että tarvetta tulee, kotihoidossa kun ei ole pakko ulkoilla jos haalari olisi pesussa vaikka pissavahingon takia.

pärjää varmaan, mut hamsteri mikä hamsteri... pienemmällä huonompi tarhahaalari, parempi haalari ja kaksiosainen asu ja toppatakki.. isommalla arkikaksiosainen, parempi kaksiosainen ja toppatakki.... :D ku ovat niiiiiin kivannäköisiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
pärjää varmaan, mut hamsteri mikä hamsteri... pienemmällä huonompi tarhahaalari, parempi haalari ja kaksiosainen asu ja toppatakki.. isommalla arkikaksiosainen, parempi kaksiosainen ja toppatakki.... :D ku ovat niiiiiin kivannäköisiä :D
:D ihan hyvä - eiköhän noista löydy

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
:ashamed: miten mäkin luulen että noilla pärjätään.. onneks molemmat on sen kokoisia, et vois mennä joku ainakin vaikka kaksi talvea... :D huom, vois...

kuoma
ei meillä ole kuin yhdet toppavaatteet ja nekin viimevuotiset anttilan alesta ostetut. ehkä pienetkin vähän, mutta niillä mennään seur.alemyyntiin asti. yritän säästää jos ens vuonna tulee lama.

:ashamed: miten mäkin luulen että noilla pärjätään.. onneks molemmat on sen kokoisia, et vois mennä joku ainakin vaikka kaksi talvea... :D huom, vois...
(ja tää ei liity haalareihin tippaakaan, mut näitkö mun haamuviestin... :snotty: )

(ja tää ei liity haalareihin tippaakaan, mut näitkö mun haamuviestin... :snotty: )
en!!!??? meen kattoon heti :D

Tytöllä (5 v) on kaksi vedenpitävää haalaria, yksi vedenpitävä kaksiosainen asu, ja takkeja kaiketi kolme kpl.

Pojalla (3 v) on yksi vedenpitävä haalari, yksi vedenpitävä kaksiosainen asu, yksi rönttähaalari (Lassien "puolikuminen" ), yksi ns. hienompi kaksiosainen asu, ja yksi (kevyt)toppatakki.

möö
riippuu lapsen iästä. Meidän alle 1 v:lle riittää yksi haalari, mut isommilla lapsilla on yksi haalari ja yksi kaksiosainen asu. Joillakin reissuilla kaksiosainen puku on kätevämpi-

Pojun äiti
Poika on 1,5 v ja meillä on tällainen talvivaatevahvuus:
-86 cm, 90 cm ja 92 cm toppatakit
-86 cm haalarihousut, 86 cm kevyttoppahousut
-uusi 92 cm Lassien toppahaalari
-Reimatecin 92 cm toppahaalari (ollut yhdellä käyttäjällä tätä ennen)
-86 cm toppahaalari
Kun tulee pakkaset, en oikein tiedä mitä olis paras vaihtoehto ulkohommiin... ehkä tuo Lassien haalari?!

yhdellä haalarilla mentiin viime talvi, ja hyvin pärjättiin! sitten oli toppatakki, kyläilyyn ym. Nyt on haalari ja toppatakki-housutyhdistelmä, mutta luulempa että hyvinkin vain tuota yhdistelmää nyt käytetään.

mie
6vuotiaalla on haalari, "parempi" takki+housut yhdistelmä ja vielä toinen takki+housut systeemi.
3v on 2"kierrätyshaalaria" ja sitten 1parempi pakkashaalari ja takki+housut yhdistelmä.

Yhteistyössä